Het ASWH topic

Jozsef

New member
Hij is niet te missen, haha. Overigens nog gefeliciteerd, Unregistere. Waren er al veel op vakantie bij de Tricolores? :oops:
 

Abubakari

Well-known member
De Satekroketten competitie is er niks bij met al die toernooien en prijzen.
Maar gefeliciteerd met het mooie seizoen. Hopelijk volgend seizoen Jong Groningen-ASWH op dag 1, dan zijn de clubs waar ik vaak heen ga op zaterdag nog niet begonnen en kom ik even kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Sta je ook op de foto?

Nee, op deze niet, zie ik nu. Vermoedelijk val ik hier weg achter een speler, want ik stond naast de trainer en daar zie ik ook alleen maar het haar van. :D

Hij is niet te missen, haha. Overigens nog gefeliciteerd, Unregistere. Waren er al veel op vakantie bij de Tricolores? :oops:

Dank je! En nee hoor, Maassluis was gewoon op volle sterkte. Alleen de reservekeeper op doel, zoals gebruikelijk in bekerwedstrijden. Was bij ons ook zo.

De Satekroketten competitie is er niks bij met al die toernooien en prijzen.
Maar gefeliciteerd met het mooie seizoen. Hopelijk volgend seizoen Jong Groningen-ASWH op dag 1, dan zijn de clubs waar ik vaak heen ga op zaterdag nog niet begonnen en kom ik even kijken.

Ja, zou gezellig zijn als je ook even een kijkje komt nemen dan.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Wij zijn gisteren ook weer begonnen aan de eerste training. Groep nog niet helemaal compleet, paar vakantiegangers nog, waaronder twee van de drie keepers. Dat was lastig in het partijspel, maar Ed Ridderhof (trainer van het tweede elftal en in de voorbereiding assisterend bij 1) was bereid om het doel te verdedigen.

Verder alle nieuwkomers van de partij. Echt een eerste sessie. Warming-up, lopen, lichaamsoefeningen, positiespel en een kort partijspel. Morgen, zaterdag en volgende week drie keer trainen en dan gaan we ook aan de eerste oefenpot beginnen. Dat geeft vaak een wat beter beeld van de mogelijkheden van de nieuwe spelers, al was de eerste indruk positief. Ook wel logisch dat het al aardig ingespeeld was, aangezien de vaste kern is gebleven.

1e-training_608x406.jpg


DFCN8WuXgAA2bht.jpg:large


2elxoxc.jpg


Morgen ook de eerste kantine-avond, minstens zo belangrijk!
 

Unregistere

Well-known member
Zo, dit is de groep die het moet gaan doen dit seizoen (plus twee vakantiegangers die nog ontbraken op deze foto):

selectie2017.jpg


Inmiddels ook al de eerste twee oefenduels achter de rug. ASWH begon zaterdag met een zege aan de voorbereiding. Jong ADO Den Haag werd met 3-1 verslagen. Al na twintig minuten stond ASWH, met twee nieuwe spelers in de basis, met 2-0 voor. Eerst schoot Stanley Husen een vrije trap achter Joe van der Sar - inderdaad, de zoon van - en daarna deed Mels van Driel dat vanaf de andere kant nog eens over. Pa Edwin, aandachtig toeschouwer, zal zijn zoon hier waarschijnlijk nog wel over hebben aangesproken. Nadat Sam van Huffel met een prachtige knal van afstand de Haagse beloften weer in de wedstrijd leek te helpen, prikte Jesper van den Bosch kort voor rust de 3-1 binnen na een communicatiefout tussen Van der Sar en een centrale verdediger. Na rust werd er veel gewisseld, maakten ook de andere nieuwe spelers hun opwachting en vielen er geen goals meer.

Gisteravond kwam nieuwbakken hoofdklasser Nootdorp naar sportpark Schildman. Dat werd een flinke zege voor ASWH. Wederom een vlotte voorsprong, na iets meer dan tien minuten al 2-0. Peter de Lange en nieuwkomer Jerson Anes Ribeiro scoorden. Daarna werd het toch wat slordiger, maar desondanks liepen we nog voor rust uit naar 5-0 door goals van Akin Arslan en Ruben Post, die de geblesseerd geraakte aanvoerder Van den Bosch was komen aflossen. Tussen die twee doelpunten door maakte Nootdorp nog een eigen goal. Na rust maakte de ingevallen Kyle Doesburg al binnen de minuut zijn eerste goal in ASWH-shirt, later tikte hij ook de zevende binnen. Nadat ook De Lange zijn tweede van de avond had gemaakt, mocht Nootdorp vanaf de stip de bij ons debuterende doelman Kevin de Geus passeren voor de eretreffer. Via de paal ging die binnen. De van buurman IFC gekomen Akin Arslan zorgde voor het laatste wapenfeit. Hij maakte er 9-1 van, ook zijn tweede. Krachtsverschil was toch wel erg groot, dus in die zin was het niet zo'n nuttige oefenpot voor ons. Zaterdag wordt het lastiger denk ik, dan treffen we Westlandia. Al met al wel een lekker begin van de voorbereiding.

IMG-20170729-WA0004_500x333.jpg

Hier wordt de eerste goal van het seizoen bejubeld, tegen Jong ADO Den Haag

Wel leuk om nog te vermelden is dat Ferry van Lare (35) is aangesloten bij de staf van ASWH als 'stagetrainer'. Hij is onlangs gestopt met voetbal bij SC Feyenoord en wil graag ontdekken of het trainersvak hem trekt. Daarom zal hij enkele dagen in de week meedraaien bij de training en ook waar mogelijk de thuiswedstrijden bekijken. Hij wilde dit graag doen bij de club waar hij het langst heeft gevoetbald - in totaal 9 seizoenen in het eerste, verdeeld over twee periodes - en waar hij veel successen heeft mogen vieren. Bovendien zijn de trainer, assistent-trainer, diverse stafleden en enkele spelers ook nog bekend voor hem.
 

de waan

Well-known member
Het was als grapje bedoeld, maar nu je het toch aanbiedt stuur ik je even een priv?bericht. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Het was als grapje bedoeld, maar nu je het toch aanbiedt stuur ik je even een priv?bericht. :duim:

Prima! Ga ik er even achteraan. Moet wel even op zoek, want ik weet niet waar de overgebleven voorraad staat. Maar er zijn er nog genoeg, dus dat komt goed!
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond werd het inmiddels traditionele nieuwjaarsduel tussen het huidige eerste elftal en Oud ASWH gespeeld. Dit team bestaat grotendeels uit de kern van de ploeg die in 2005 de landstitel behaalde, aangevuld met enkele spelers van net daarvoor. Allemaal dus inmiddels ruim boven de dertig en vaak al de veertig voorbij en dat was uiteindelijk te merken. Op twee spelers na is niemand van Oud ASWH namelijk nog ?cht aan het voetballen. Wel in 35+ competities, oefenpotjes en er lopen diverse assistent-trainers bij die soms nog eens opdraven in de grote partij op een training, maar dat is natuurlijk niet meer te vergelijken met wat ze vroeger deden.

ASWH 1 liep vooral dankzij een productieve slotfase uit naar een 7-0 zege, na een 2-0 ruststand. De doelpunten kwamen van Akin Arslan (4), Kyle Doesburg (2) en Peter de Lange. Maar goed, dat was wel logisch. Doel van de wedstrijd is vooral de gezelligheid en de mogelijkheid voor de supporters om de sterren van weleer weer eens in actie te zien. Bij vlagen zaten de looplijnen er ook zeker nog in, maar ja, de benen zijn net even wat minder snel geworden dan de hoofden. Ook de debuterende Michael van Dommelen, de huidige spits van Spijkenisse, kon daar geen verandering in brengen.

Al met al een leuke avond, met aansluitend de nieuwjaarsreceptie. De komende dagen verblijven we met de selectie in Torremolinos voor een trainingskamp. Morgen gelijk oefenen tegen ADO '20. Vraag me wel af wat dat wordt, zo praktisch nadat we zijn geland al direct een wedstrijd spelen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nog een aardig gesprek met onze trainer op VoetbalRotterdam, opgenomen tijdens het trainingskamp en inclusief beelden vanuit Torremolinos op de achtergrond:

 

Unregistere

Well-known member
Het eerste concrete spelersnieuws bij ons met het oog op volgend seizoen is ook te melden. Een positieve ontwikkeling, want aanvoerder Jesper van den Bosch (29) en centrale verdediger Stanley Husen (28) hebben overeenstemming bereikt over een langer verblijf op sportpark Schildman. Met Van den Bosch is zelfs afgesproken dat hij nog minimaal twee seizoenen blijft.

Daar staat tegenover dat na het aangekondigde vertrek van Jerson Anes Ribeiro ook reservedoelman Marvin Nootenboom heeft aangegeven ASWH te verlaten. Dat snap ik wel. Hij is nu 21 en moet gewoon ergens gaan keepen. Zit nu voor het derde jaar op de bank. In het ideale traject had hij dit seizoen of anders na de zomer bij ons onder de lat gestaan, maar hij verloor de strijd met Stef Doed?e opnieuw en dus is het een logische keuze om te vertrekken. Wel jammer, maar misschien keert hij in de toekomst nog eens terug, wie weet.
 

Unregistere

Well-known member
Nog wat positief nieuws van het spelersfront.

Vier spelers gaven afgelopen week aan langer bij ASWH te blijven. Doelman Stef Doed?e (wordt deze maand 31) gaat zijn zesde seizoen in bij de club, de multifunctionele verdediger Gilmaro van de Werp (24) gaat ook voor zijn zesde volledige seizoen bij de A-selectie (speelde eerder al in de jeugd en het tweede), centrumverdediger Peter Verhoeve (25) gaat voor zijn vijfde seizoen en ook middenvelder Nick Slotboom (22) speelt na de zomer weer op sportpark Schildman. Hij speelt, met uitzondering van een jaartje zondagtopklasse met Leonidas, al zijn hele leven bij ASWH en is de enige echte Ambachter in de selectie, dus mooi dat hij blijft. Sowieso prima dat deze spelers allemaal blijven.

Helaas zullen de verdedigers David Almeida (33) en Jerry Tieleman (bijna 31) ASWH wel gaan verlaten. Almeida komt er niet uit met de club en Tieleman heeft een aanbieding van een andere club geaccepteerd. Komt deels ook doordat ons budget lager is. Wel jammer, zijn allebei prima spelers, maar het is niet anders.
 

Unregistere

Well-known member
We beginnen de week ook weer met positief nieuws, want middenvelder Lars Bosscha (bijna 30) blijft ook. Hij gaat zijn vierde seizoen in.

Mijn inschatting is dat er nog wel twee basisspelers zullen blijven en dan hebben we de vaste kern toch redelijk bijeen kunnen houden. Daaromheen zullen dan nieuwe spelers gezocht moeten worden en ik verwacht dat er weer enkele plekken worden vergeven aan jonge spelers die nu uitblinken in het tweede elftal.
 

Unregistere

Well-known member
Na gisteravond dus nog meer werk aan de winkel voor de technische commissie. Behalve met de samenstelling van de selectie dienen zij zich onverwachts ook bezig te houden met een zoektocht naar een nieuwe trainer. We hebben wel even de tijd, want de assistenten mogen van de KNVB vijf weken op de bank zitten tijdens wedstrijden. Daarna dient er wel een gediplomeerde trainer te zitten.

Ben erg benieuwd, vanavond allerlei gesprekken met spelers en staf om een soort 'profielschets' te maken. Klinkt zwaarder dan het is uiteraard. Inmiddels duiken de eerste sollicitanten al op. Gisteren zat er nog geen kwartier na publicatie van het vertrek van Jack van den Berg al een eerste mail in de inbox van het bestuur van een trainer die nota bene recent nog heeft verlengd bij zijn eigen club. Altijd bijzonder.

Over aandacht van de media hadden we niet te klagen:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/164809/Van-den-Berg-meteen-naar-Katwijk (inclusief audio)

https://www.voetbal247.nl/katwijk-benoemt-jack-van-den-berg-als-nieuwe-trainer/

https://www.voetbal247.nl/bruinink-wist-dat-jack-van-den-berg-bollenstreek-ambitie-koesterde/

https://www.voetbal247.nl/aswh-gunt-jack-van-den-berg-stap-naar-katwijk/

http://www.voetbalrotterdam.nl/2018/02/jack-van-den-berg-per-direct-naar-katwijk/

http://voetbalindebollenstreek.nl/rustige-berg-no-guts-no-glory/

En natuurlijk allerlei reacties op social media. Drukke bedoening hoor.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan