Grupo Desportivo de Lagoa - Culatrense, Onstwedder Boys-Boerakker op zijn Portugees

Abubakari

Well-known member
Dik doen over het Cambuur Stadion of de Adelaarshorst in een woonwijk. Loop je door Dublin…
661b03f9f3843-IMG_4262.jpeg

Het op twee na grootste stadion van Europa, in een volksbuurt waarbij de buurten waar het Cambuur en Eagles stadion staan villawijken lijken.
661b0b0122a57-IMG_4266.jpeg

Stadiontour gedaan, erg leuk.
661b0533929ad-IMG_4313.jpeg

Nou ja, 90% van dvk is er vast al geweest maar whatever.
661b05b4b371a-IMG_4342.jpeg


Dan ‘s Avonds for something completely different (maar net als Croke Park op loopafstand van ons hotel want we resideren in North Dublin) Tolka Park voor de Northside Derby Shelbourne FC - Bohemian FC.
661b07d7c848a-IMG_4350.jpeg

A packed Tolka Park (5,000), maar ik had al ruim op tijd mijn kaartje gekocht. Geen stoelnummering, wie het eerst komt wie het eerst op een goeie plek zit. Hoewel, het stikt er van de palen die het zicht belemmeren, maar na wat stoeltjes naar links te zijn geschoven vrij zicht op beide doelen. Drie tribunes, beide lange zijdes vol met Shelbourne aanhangers, achter de goal alle Bohemian fans.
661b0896373d4-IMG_4428.jpeg

Redelijk wat palen zoals u ziet, met zicht op het stampvolle uitvak

661b09f67abee-IMG_4380.jpeg

Tegenover me zat de harde kern van Shelbourne FC

Aan de andere kant ook nog een tribune, maar die was niet ingebruik. Stonden wel wat mensen gewoon achter de goal.

661b0a6fede9c-IMG_4470.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Mooi hoor! Mijn enige keer in Dublin zag ik Bohemians v Cork.

Vooraf toen wel even op Tolka Pafk geweest wat toen heel erg gaar was. Die gekke tribune is ook niet je-van-het qua zicht.

En al die stoeltjes in het uitvak en op het onoverdekte deel van de lange zijde hadden geen zitje maar wel nog rugleuningen. Er was toen sprake van dat het helemaal plat zou gaan.
 

Bijlagen

  • IMG_4005.jpeg
    IMG_4005.jpeg
    323 KB · Weergaven: 3

Abubakari

Well-known member
And then…
661b0bdc68ce3-IMG_4391.jpeg


Koploper Shelbourne FC tegen nr 7 (vd 10) Bohemian FC. Thuisvoordeel, koploper, het zal allemaal wel. Eerste 25 minuten wel. Toen had Bohemian weinig in te brengen.
661b0d62acdac-IMG_4439.jpeg

Maar zo heel veel bakte Shelburne er nou ook weer niet van. Dus dachten ze bij Bohemian, why also not?
Togen wat meer ten aanval en kregen na 37 minuten een penalty. Boem 0-1 en een ontploffend uitvak. Die nauwelijks uitgegejuicht waren of het stond zelfs 0-2! Stunt in de maak!
661b0da3992ce-IMG_4469.jpeg

Penalty benut 0-1

Na rust zette Shelbourne aan, kreeg ook een penalty (1-2) en leek ook in no time twee keer te scoren maar liet in één aanval tot vier keer toe de enorme kans op 2-2 onbenut.
661b0f1841fbc-IMG_4421.jpeg

Daarna hield Bohemian vrij makkelijk stand en was het groot feest in het uitvak. De thuisfans dropen ‘fuck’ mompelend af.
661b0f90b4986-IMG_4432.jpeg


661b102a18881-IMG_4434.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Mooi verslag Abu! Lijkt me een gave stad en dan ook nog een voetbalwedstrijd erbij, dat is top.

En leuk dat Damien Duff daar trainer is.
 

erka

Well-known member
Prachtig, Abu!

Ja, Ierland-Nederland in 1983. Die kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren. Een van de eerste wedstrijden van Oranje die ik bewust heb meegemaakt. Bommetje vol, volgens mij iets van 40.000 mensen,. zelfs mensen op het dak, in dat toen ook al krakkemikkige stadion. Nederland 2-0 achter en toen bogen Gullit en Van Basten het om.
Vlak daarna werd Dalymount Park onveilig verklaard, capaciteit enorm teruggeschroefd en ging Ierland op Lansdowne Road spelen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Trouwens, toen Lansdowne Road verbouwd werd heeft Ierland een paar keer op Croke Park gespeeld, zowel voetbal als rugby. Dat mag normaal helemaal niet want dat is heiligschennis voor de Ieren. Er mogen in principe alleen Gaelic sporten op Croke Park. Dit heeft alles te maken met de eerste Bloody Sunday in 1920. Toen in de Sixnations het voor het eerst Ierland-Engeland was op Croke Park was men dan ook heel erg benauwd voor de reactie van het publiek op Engeland en rellen. Maar de Ieren waren ontzettend sportief toen. Een van de mooiste sportmomenten die ik ooit gezien heb.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Leuk verslag Abu!! Inspireert mij om ook eens even iets van ons tripje naar Liverpool te plaatsen.
 

Abubakari

Well-known member
661da6e5e94f6-IMG_4600.jpeg

Mazzeltje dat deze vanavond ook nog was, afgelast wegens sneeuw in maart en vandaag ingehaald. Kwartier lopen van het hotel, zag pas een paar dagen voor vertrek dat deze toch gespeeld ging worden, stond eerst niet in het programma op deze dag. Snel een kaart gekocht, mooi op tijd want ook deze was vanavond sold out.

661da7d1a9aeb-IMG_4612.jpeg


Ik ga altijd ruim op tijd weg, wat plaatjes schieten, sfeer proeven en unreserverd seating, een goeie plek scoren. Dat lukte, rij 6 a 7 exact ter hoogte vd middenlijn.

661da88d85fde-IMG_4632.jpeg


Ik raakte aan de prast met de man naast me, die vertelde waarom Dundalk zo laag (bottom of the table) staat (veel nieuwe spelers die nog aan elkaar moeten wennen) en wasrom Dailymount Park van 35000 naar 5000 plekken is gegaan (geen geld voor onderhoud, maar er zijn plannen voor vernieuwing op korte termijn) en nog wat praatjes. Ook even over 1983 gehad, kon hij (mijn leeftijd, iets ouder misschien) zich ook nog goed herinneren.
661da9ae95645-IMG_4619.jpeg


Dan de wedstrijd. Kunnen we kort over zijn. Bar slecht.
661daac95307d-IMG_4639.jpeg

Hekkensluiter Dundalk was voor rust de minst slechte, maar het was wachten tot na rust op de eerste kans, die was voor Bohemian, in de 65’ minuut. Er werd echt hemeltergend slecht gevoetbald, er ging ongelooflijk veel mis.

661dab5944d21-IMG_4651.jpeg


Het waaide ook nog flink, hielp ook niet mee. Maar in de 80’ minuut leverde a fine header de 1-0 voor Bohemian op. Niet geheel verdiend maar dat kon de Bohemian fans niet veel schelen geloof ik.
“You should come watch more of our games, seeing two wins in a row is a great achievement, doesn’t happen to us a lot” lachte de buurman na afloop.
661daca0bca4a-IMG_4663.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Celeb of the day was Stephen Kenny, bondscoach van Ierland tijdens de EK kwalificatie (toen Ierland bij Nederland in de groep zat) zat een paar stoelen verder dan ons. Had hem niet herkend maar de buurman attendeerde mij op hem.

661dad8080471-IMG_4643.jpeg

Die met de bril dus.

Verder weer prachtig. Kwarter lopen vanaf het hotel, straight ahead en rechtsaf een soort brede steeg en daar was Daiymount Park!
661dae1db5698-IMG_4597.jpeg


661dae67de501-IMG_4605.jpeg


661daebdd22b2-IMG_4601.jpeg


Drie tribunes, een hele lange zijde waar ik zat.
661dafc8865dd-IMG_4618.jpeg


Een korte zijde.
661db1c86fe52-IMG_4610.jpeg

661db016b4cb1-IMG_4615.jpeg

En aan de overkant een tribune voor de away fans.
661db0d9c0f69-IMG_4687.jpeg


En aan de andere kant achter de goal geen tribune.
661daf179fc74-IMG_4611.jpeg


Als ik in de hemel kom is dat een plek waar ik elke dag naar een (bij voorkeur) buitenlands stadion ga. 😀🇮🇪

661db30a64458-IMG_4689.jpeg

661db3362238c-IMG_4688.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Searching will take place before entering Dalymount Park. Any supporters found to be in possession of pyrotechnics, alcohol, and/or dangerous items will have these removed as they are strictly prohibited. Furthermore, your ticket will be revoked, and entry denied. Please be respectful to matchday stewards on arrival.

Gefouilleerd? Nope.
Sterker nog, zelfs mijn kaartje werd niet gecontroleerd, kon zo naar binnen lopen.😀
 

U.G.

Well-known member
Ja, was Damien Duff, fur sure.😀

Ok, nee ik checkte toch ff voor de zekerheid want ik las ‘ beroemde Ier en tekeergaan ‘ en dat in Dublin e.o., dan is volgens statistici de kans bijna 90% dat dat de uitkomst is van McGregor en wat sleutelpuntjes teveel aan Boliviaans goud, én natuurlijk eigen brand Whiskey.

Maar goed, top verslag weer van de Bartolomeu Dias van de internationale velden. Rauwe buurt daar, rondom dat stadion 😁
 
Bovenaan