Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?


  • Totaal aantal stemmers
    26

Atreides

Well-known member
Kunnen ze dat geld mooi gebruiken in de anti-kunstgraslobby.

Lijkt mij prima dat de grote drie de CL-gelden van de afgelopen twee jaar inzetten om dat kunstgras te laten weghalen en vervangen.

Wat kost dat eigenlijk kunstgras te vervangen en daarnaast het verhoogde jaarlijkse onderhoud?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij prima dat de grote drie de CL-gelden van de afgelopen twee jaar inzetten om dat kunstgras te laten weghalen en vervangen.

Wat kost dat eigenlijk kunstgras te vervangen en daarnaast het verhoogde jaarlijkse onderhoud?

Het verhoogde jaarlijkse onderhoud is eigenlijk het onterechte competitie voordeel van voorgaande jaren.
 

Pascallovic

Well-known member
Lijkt mij prima dat de grote drie de CL-gelden van de afgelopen twee jaar inzetten om dat kunstgras te laten weghalen en vervangen.

Wat kost dat eigenlijk kunstgras te vervangen en daarnaast het verhoogde jaarlijkse onderhoud?
Feyenoord heeft dat geld al verbrand, dus die kunnen niks bijdragen.
 

Janssen

Well-known member
Het verhoogde jaarlijkse onderhoud is eigenlijk het onterechte competitie voordeel van voorgaande jaren.

Plus het feit dat ze al een tijd bespaard hebben op onderhoud waar clubs met een normale grasmat kosten gemaakt hebben.
 

Atreides

Well-known member
Plus het feit dat ze al een tijd bespaard hebben op onderhoud waar clubs met een normale grasmat kosten gemaakt hebben.

Je zult toch wat moeten om de clubs tot beweging te krijgen. De meest simpele oplossing lijkt me het betalen uit een centrale pot van (1) de wijziging van kunstgras naar echt gras. Daarnaast kun je wellicht de hogere kosten compenseren. Alleen als je de Excelsior's van deze wereld een ton extra geeft (of hoeveel het dan ook maar is) zul je dat inderdaad ook moeten doen voor clubs die wel echt gras hebben.
 

Janssen

Well-known member
Je zult toch wat moeten om de clubs tot beweging te krijgen. De meest simpele oplossing lijkt me het betalen uit een centrale pot van (1) de wijziging van kunstgras naar echt gras. Daarnaast kun je wellicht de hogere kosten compenseren. Alleen als je de Excelsior's van deze wereld een ton extra geeft (of hoeveel het dan ook maar is) zul je dat inderdaad ook moeten doen voor clubs die wel echt gras hebben.

In beweging krijgen is niet zo moeilijk. Je geeft ze een deadline en stelt boetes in bij overschrijding. Ik vind het van de zotte dat we ze ook nog gaan belonen voor dat ellendige gras dat ze gehad hebben. Heb ik het nog niet eens over blessures die erdoor veroorzaakt zijn.
 

Atreides

Well-known member
In beweging krijgen is niet zo moeilijk. Je geeft ze een deadline en stelt boetes in bij overschrijding.

Ik lees dat het niet zo schijnt te werken.

Ik vind het van de zotte dat we ze ook nog gaan belonen voor dat ellendige gras dat ze gehad hebben. Heb ik het nog niet eens over blessures die erdoor veroorzaakt zijn.

Belonen lijkt me niet het goede woord, je compenseert ze voor het ombatterijen en doet een compensatie voor de hogere kosten. Die vergoeding krijgen andere clubs ook, zonder dat ze daarvoor extra kosten moeten maken in mijn opzet. Verder moeten we als Nederland niet miepen. Meestal verdienen we grof geld of behalen we een voordeel in onze speelstijl.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk degraderen die clubs dan lekker.

Hoe minder er van zijn, des te groter het competitie voordeel voor die clubs. Dan moet het Europese geld met meer grasclubs worden gedeeld en is het voordeel van gewend zijn op kunstgras te spelen weer groter. Dus helaas blijven we dit soort clubs wel in de eredivisie houden.
 
Bovenaan