FC Eindhoven

Batigoal

Well-known member
Ik zag dat clubhopper Alem?o ook alweer met de noorderzon is vertrokken. Jammer, die begon toch erg sterk bij Eindhoven.

Tot nu toe zijn er weer een aantal jonge Belgen gehaald. Daar zitten bij Eindhoven de laatste jaren regelmatig leuke talentjes tussen, dus ben benieuwd of ze nu weer goeie zaken doen.
 

Unregistere

Well-known member
Dubbele versterking voor FC Eindhoven: middenvelder Abdelmalek El Hasnaoui (AZ) en rechtsback Rodney Klooster (AS Trenc?n) komen naar de club en zijn per direct speelgerechtigd.
 

Unregistere

Well-known member
De opvolger van de vertrokken trainer Wilfred van Leeuwen, die eigenlijk pas deze zomer zou gaan, is binnen. David Nascimento, ex-speler van onder meer RKC, Roda JC, Utrecht, RBC en Sparta, neemt het over. Hij viel voor het beleidsplan, dat aanvallend voetbal, fysieke kracht en opleiden als voornaamste speerpunten heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Dit staat in het artikel van ED:

Als trainer begon Nascimento in de jeugd van Sparta, als assistent-trainer promoveerde hij naar de eredivisie. Bij AZ kende hij een proefperiode onder Van Gaal en bij FC Utrecht was hij een periode assistent-trainer. Bij Sparta Nijkerk een seizoen hoofdtrainer. Co?rdinator jeugdopleiding van het Zuid-Afrikaanse Mamelodi Sundowns, assistent-trainer bij het Mexicaanse Guadalajara en ook nog coach van Malta Onder-19.

https://www.ed.nl/fc-eindhoven/david-nascimento-nieuwe-hoofdtrainer-fc-eindhoven~a2dd5b91/
 

Batigoal

Well-known member
En dan staan zijn periodes op Cyprus bij APOEL Nicosia en als bondscoach van Mozambique er nog niet eens bij.
 

Unregistere

Well-known member
Thom Jonkerman, de doelman die met FC Lienden uit de tweede divisie degradeerde, maakt zelf een mooie promotie. Hij tekende vandaag bij FC Eindhoven.
 

Batigoal

Well-known member
FC Eindhoven wisselt zo laat in de voorbereiding nog van trainer. David Nascimento is opzij gezet en Ernie Brandts vervangt hem.
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van FC Den Bosch droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Antoine Wellens. Dit vond ik misschien wel de moeilijkste club van allemaal. Toch altijd een beetje anoniem. Daarom ga ik voor de keihard werkende linkspoot, bijgenaamd De Knoest. Dook overal voor, brak telkens zijn neus of iets anders. De fanatieke roodharige back was toch jaren een vaste waarde en het is nog een aardige kerel ook.

15748.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Branco van den Boomen, Frank Jongbloets, Ton Cornelissen, Serhat Koç, Sasa Stojanovic, André Wasiman, Dragan Thijssens en Ratko Vansimpsen[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_FC_Eindhoven
 

ALenstra

Well-known member
Ik ga voor Albert van der Sleen. Doelman die lang bij Eindhoven speelde maar tegen het einde van zijn loopbaan een mooie transfer naar NEC maakte.
 
Bovenaan