Excelsior Nieuws

Pascallovic

Well-known member
Heeft het nog lang volgehouden. Bijna 9 maanden, dat is voor deze overal problemen makende professor best lang.
 

Unregistere

Well-known member
Inderdaad. Zijn manier van werken gaat spelers op den duur enorm tegenstaan natuurlijk, zeker als de prestaties tegenvallen. Ben benieuwd wie als ad-interim de ploeg naar de eredivisie mag leiden!

Laten we Excelsior helpen:

Poll: De aangewezen trainer om met Excelsior te promoveren is...
[*]Marinus Dijkhuizen
[*]Mark van Bommel
[*]Joop Hiele
[*]Ruud Brood
[*]John Lammers
[*]Peter van den Berg
[*]Damiën Hertog
[*]Fons Groenendijk
[*]Hans Kraaij junior
[*]Robert Maaskant
[*]Sjaak Polak
[*]Willem van Hanegem
[*]Peter Boeve met als assistent Henk Wisman
[*]Ton Pattinama
[*]Leen van Steensel
[*]Rob Alflen
[*]Gill Swerts
[*]Roy Makaay
[*]Aad de Mos
[*]Nordin Wooter
[*]Iemand anders, nl. (reageer met naam)
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ben wel benieuwd of er ooit nog een club in de verhaaltjes en manier van werken van Moniz trapt.
Dat past toch gewoon niet in het echte mannen-voetbal.
Die moet gewoon lekker aan het werk met JO13 jeugd.
 

Unregistere

Well-known member
Ben wel benieuwd of er ooit nog een club in de verhaaltjes en manier van werken van Moniz trapt.
Dat past toch gewoon niet in het echte mannen-voetbal.
Die moet gewoon lekker aan het werk met JO13 jeugd.

Techniektrainer lijkt mij de beste functie voor hem. Gewoon in de complete jeugdopleiding, zonder een eigen team onder zijn hoede te hebben. Lekker taaie scharen maken.
 

Unregistere

Well-known member
brandon.jpg


Excelsior huurt Brandon Ormonde-Ottewill (24) de rest van dit seizoen van FC Dordrecht. Ze hebben ook een optie om hem definitief over te nemen.
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van Excelsior droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Luigi Bruins[/i]. Een echte Excelsior-jongen, uit de eigen opleiding. Italiaanse Rotterdammer. Rotterdamse Italiaan. Geweldige voetballer aan de bal. Probeerde het wel hogerop, maar zonder succes. Misschien wel een te ouderwetse middenvelder in dat opzicht. Oogde nonchalant, daar houden trainers niet van. Maar dan was daar toch ineens die geniale flits.

luigi.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Mels van Driel, Salomon Kalou, Mounir El Hamdaoui, Michel Devilee, Ryan Koolwijk, Oscar Moens, Ed Ridderhof, Danny Buijs, Thomas Buffel, Makkie Nijssen, Gill Swerts en Glenn Loovens[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_SBV_Excelsior
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh, dat kan er maar eentje zijn. De man met de fluwelen techniek. Clubman in hart en nieren. Jarenlang aanvoerder. De man met wie ik jaren geleden de polonaise startte in de VIP nadat Excelsior gepromoveerd was. De man die mij herkende bij het ABN-AMRO toernooi en zijn vrienden aan mij kwam voorstellen.

SUPER RYAN KOOLWIJK!!

102421.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Niet zo sierlijk maar wel keihard als het moest: Ton Pattinama.

Rob Jacobs liet nieuwe spelers of doorkomende jeugd destijds altijd 'uittesten' op de training. Eerst mocht Ed Ridderhof ze aanpakken en als ze dat doorstaan hadden, kwam Ton Pattinama er nog even overheen.

Kom daar tegenwoordig nog maar eens om... Dan bellen ze een familielid of vriend om na de training te vechten.
 

Batigoal

Well-known member
Met Excelsior heb ik nooit zoveel gehad. Het was lange tijd het broertje van Feyenoord, daarnaast ook nog een stadsrivaal van Sparta, dus op veel sympathie hebben ze niet kunnen rekenen. Het hielp ook niet mee dat ik in 2010 ze op Het Kasteel in de beslissende wedstrijd om promotie met die knotsgekke laatste 5 minuten zag winnen ten koste van Sparta. Achteraf wel leuk dat ik bij de legendarische ontknoping was.

Echter ben ik een paar keer in Kralingen geweest bij een wedstrijd. Eentje kan ik me heel goed herinneren, tegen Vitesse was dat, een zeer doelpuntrijke wedstrijd (4-4). Mooie namen als Matthew Amoah, Marc Nygaard, Brian Pinas en Steve Olfers scoorden. Echter maakte ook een jonge Braziliaanse linksback best wel indruk met zijn rushes naar voren. Hij was nog niet zo bekend en werd toch niet goed genoeg geacht door moederclub Feyenoord. Hij keerde dan ook terug naar de Braziliaanse anonimiteit. Totdat hij jaren later zijn rentree in Europa maakte bij Lille, de club die langzaam aan het klimmen was vanuit de Ligue 2 naar een ploeg die een vaste bespeler van Europees voetbal werd. Daar was hij inmiddels een aanvallende speler geworden die zowat de hele linkerflank besloeg. Bij Lyon ontbolsterde hij en werd hij zelfs international van Brazilië. En dat allemaal een paar jaar nadat ik die knul zag ronddraven op Woudestein.

Copyright-ProShots-12994-756x422.jpg
Ik heb het natuurlijk over de befaamde Michel Bastos.
 

Unregistere

Well-known member
Excelsior huurt dit seizoen een speler van FC Utrecht. Het gaat om Mitchell van Rooijen, een 21-jarige middenvelder. Hij verlengde onlangs zijn contract bij Utrecht en mag zich nu in Rotterdam verder ontwikkelen onder de vleugels van oude bekende Marinus Dijkhuizen.

Website_9-768x512.jpg
 
Bovenaan