Europa League 2023-24

JMD

Well-known member
Liverpool B op achterstand.
Ongelooflijk wat zwak vanavond. En waarom speelt Liverpool in hemelsnaam met dat bteam? De titel heb je niet meer in eigen hand, ga je naw ook niet redden tegen city en dan geef je de EL zo weg...
 

Mario

Well-known member
Vooral omdat de Rangers-aanhang dweept met de Protestantse/Unionistische kant van Noord-Ierland en regelmatig hun haat uit richting Katholieken & Ieren. Die in grote getalen naar Dublin is vragen om problemen
Ook Liverpool zal niet naar Dublin gaan, dus probleem lost zich vanzelf op.
 

U.G.

Well-known member
Eerst liet Amorim zes basisspelers op de bank tegen Atalanta, een ronde later speelt datzelfde Atalanta blijkbaar tegen Liverpool-B en straks tegen de winnaar van Benfica-l’OM om een plek in de finale. Niet onplezierig dit traject. Marseille is niet goed genoeg voor Atalanta, en bij Benfica was het derby-vuur nog niet helemaal uitgedoofd, en ze konden zich op een gegeven moment zelfs naar een 3-0 voorsprong toe voetballen. Maar de ploeg verzandde langzaam maar zeker toch weer in lamlendigheid, en dan is het gewoon een slordige kutploeg. Een geïnspireerd Benfica is eigenlijk een hele goeie ploeg, maar dit Benfica wat Schmidt maar niet meer aan de praat weet te krijgen stelt niet veel voor.
 

Raul

Well-known member
Wat een geweldig afsluiting met Atalanta gisteravond. En veel kranten benadrukken dat Liverpool met een B-team speelde, wat ik na een paar artikelen helemaal zat ben, omdat het afleidt van het magische spel van Atalanta. Ik heb er erg van genoten en wat mij betreft wordt het Leverkusen-Atalanta in de finale, als dat mogelijk zou zijn natuurlijk.

Voetnoot: Ik moest gisteren erg denken aan Ilicic, die lange tijd voor Atalanta heeft gespeeld en naast Gasperini dit Atalanta heeft zien groeien. Wat een speler was hij en ik hoop dat hij ooit over zijn depressie heen komt. Ik heb hem lang geleden gezien en volgens mij was het tijdens een ode aan hem, maar hij zag er slecht uit. Een eeuwige zonde.
 

U.G.

Well-known member
Als een ploeg ervoor kiest enkele sleutelfiguren te banken dan is dat best wel een opvallend en een belangrijk genoeg detail om benoemd te worden door de sportmedia. Ik vind het pas behoorlijk incompleet als dat niet zou worden benoemd ( zoals bij Sporting tegen Atalanta). Ik volg geen Engels voetbal dus ik weet niet eens hoe erg B dat Liverpool gisteren voor de dag kwam, maar ik ga er van uit dat er behoorlijk gewijzigd is.

Iedereen die Atalanta heeft zien voetballen weet heus wel dat die ploeg kan voetballen, daar veranderd een nieuwsbericht niks aan.
 

Raul

Well-known member
Atalanta is terug in de halve finale van een Europese competitie sinds 1988. Ze speelden toen de halve finale van de beker voor bekerwinnaars tegen de Belgische kampioen Mechelen, die Ajax versloeg in de finale.

Atalanta heeft al veel spelers moeten laten gaan, zoals Papu, Zapata en Spinazzola. Atalanta weet dit echter altijd te compenseren met een goed team. Zeer knap. Atalanta investeert ook veel in de jeugd en je hoort veel positieve verhalen. Ze hebben genoeg talent, kijk maar naar Ruggeri en Scalvini, en ik weet zeker dat deze naar een topclub gaan. https://www.calciomio.net/atalanta-bergamo-set-price-for-giorgio-scalvini-id-3863. Het is me opgevallen dat ze (tegenwoordig) ook aardig wat geld -kunnen- spenderen aan spelers.
 

U.G.

Well-known member
Ik weet niet wat voor penalties dat waren van Benfica net, maar het lijkt me een idee om Antonio Silva ( en ook Bernardo Silva ) straks op het EK heel ver van eventuele strafschoppenseries te houden.

Een spannende wedstrijd, ik vond Benfica niet slecht maar in een seizoen waarin het allemaal stroefjes verloopt is dit wel typisch.

João Neves is voor een 18 jarige wel heel erg goed zeg, wat een voetbalintelligentie.
 
Bovenaan