EURO2020 kwalificatie: Nederland-Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

EURO2020 kwalificatie: Nederland-Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

  • We beginnen met 6 punten

    Stemmen: 4 30,8%
  • We winnen in ieder geval 1 wedstrijd

    Stemmen: 7 53,8%
  • Iets met gelijke spelen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Het gaat weer helemaal mis

    Stemmen: 2 15,4%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Mario

Well-known member
Na de wederopstanding in de Nations League, gaan 'we' eindelijk weer voor het echie spelen met Oranje.
Onder Koeman is dus een nieuwe frisse start gemaakt, waardoor het voor velen weer leuk is om naar Oranje te kijken.
Deze week beginnen we met 2 thuiswedstrijden voor de EK Kwalificatie voor EURO 2020. Gaan 'we' ons weer eens plaatsen voor een eindtoernooi?

Donderdag spelen we tegen Wit Rusland, en op zondag ontmoeten we de Duitsers alweer voor de derde keer in zes maanden. Tijd voor een gecombineerde wedstrijd-topic.

Groep C kwalificatie EK 2020

NEDERLAND
Duitsland
Noord-Ierland
Estland
Wit-Rusland

Donderdag 21-3 (20.45 de Kuip, Rotterdam) Nederland - Wit Rusland
Zondag 24-3 (20.45 Johan Cruijff Arena, Amsterdam) Nederland - Duitsland
 
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Ik ga er spoorslags vanuit dat het aanwezige publiek van zich doet spreken met een sfeeractie van een minuut stilte.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Mocht dat hem niet worden, dan heb je nog de playoffs.
 

Mario

Well-known member
Precies. Mocht dat hem niet worden, dan heb je nog de playoffs.

Indien rechtstreekse kwalificatie uit de groep voor Nederland niet mocht lukken zijn ze toch gegarandeerd van een play-off plek omdat ze de final four van de Nations League hebben bereikt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

Indien rechtstreekse kwalificatie uit de groep voor Nederland niet mocht lukken zijn ze toch gegarandeerd van een play-off plek omdat ze de final four van de Nations League hebben bereikt?

Nee, omdat ze groepswinnaar zijn geloof ik. Maar dat is voor Divisie A hetzelfde. Werkt wat ingewikkeld, maar ik geloof dat je grote kans hebt om de slechtere ploegen uit Divisie B tegen te komen of anders Divisie C. Zelfs met Blind als bondscoach zouden we dan een goede kans maken.
 

Pascallovic

Well-known member

Schandalig om te verwijzen naar een protocol die ze zelf in het verleden ook genegeerd hebben. Voor Eberhard van der Laan was er (terecht) wel een minuut stilte, ondanks dat ook hij niet binnen het protocol viel. Het was immers geen dag van nationale rouw en hij was geen icoon uit de voetbalwereld.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoeveel landen gaan er naar het EK vanuit de poule?

-De eerste 2 uit iedere groep gaan naar het EK (20 landen)
-De beste 4 landen uit iedere Nations League divisie die niet bij die 20 landen zitten gaan naar de play-offs (16 landen)

En dit zijn de eindstanden van die Nations League divisies:

Divisie A
1.Zwitserland *
Portugal *
Nederland *
Engeland *

5.Belgi?
6.Frankrijk
7.Spanje
8.Itali?
9.Kroati?
10.Polen
11.Duitsland
12.IJsland

*: Exacte volgorde hangt af van eindtoernooi Nations League in juni.

Divisie B
1.Bosni? Hercegovina
2.Oekra?ne
3.Denemarken
4.Zweden

5.Rusland
6.Oostenrijk
7.Wales
8.Tsjechi?
9.Slowakije
10.Turkije
11.Ierland
12.Noord Ierland

Divisie C
1.Schotland
2.Noorwegen
3.Servi?
4.Finland

5.Bulgarije
6.Isra?l
7.Hongarije
8.Roemeni?
9.Griekenland
10.Albani?
11.Montenegro
12.Cyprus
13.Estland
14.Sloveni?
15.Litouwen

Divisie D
1.Georgi?
2.Macedoni?
3.Kosovo
4.Wit Rusland

5.Luxemburg
6.Armeni?
7.Azerbeidzjan
8.Kazachstan
9.Moldavi?
10.Gibraltar
11.F?r?r Eilanden
12.Letland
13.Liechtenstein
14.Andorra
15.Malta
16.San Marino

Landen in het rood zijn dus al verzekerd van minimaal deelname aan de play-offs.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
D2MrfYvX0AA4t3W.jpg


Logische opstelling, toch? Ja zelfs Blind, in verband met zijn opbouwende kwaliteiten.
 

Janssen

Well-known member
EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

D2MrfYvX0AA4t3W.jpg


Logische opstelling, toch? Ja zelfs Blind, in verband met zijn opbouwende kwaliteiten.

Wat moet die doen dan behalve de bal inleveren bij De Jong? Dan kun je Ak? ook wel laten doen en dan ben je verdedigend minder zwak bij een uitbraak van de Wit-Russen. Er gaat op deze voorhoede heen enkele lange bal gespeeld worden dus geen reden om Blind op te stellen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat moet die doen dan behalve de bal inleveren bij De Jong? Dan kun je Ak? ook wel laten doen en dan ben je verdedigend minder zwak bij een uitbraak van de Wit-Russen. Er gaat op deze voorhoede heen enkele lange bal gespeeld worden dus geen reden om Blind op te stellen.

Ik denk dat Blind sneller tussen de linies door de aanvallers kan bereiken dan Ak?. Maar als Ak? zou spelen, had ik dat ook prima gevonden.

Wat vind je van de rest van de opstelling?
 

Janssen

Well-known member
EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

EURO2020 kwalificatie: Wit Rusland(21-3) en Duitsland(24-3) ... een nieuwe start?

Ik denk dat Blind sneller tussen de linies door de aanvallers kan bereiken dan Ak?. Maar als Ak? zou spelen, had ik dat ook prima gevonden.

Wat vind je van de rest van de opstelling?

Ik zou tegen dit soort landen altijd met een echte spits spelen en had dus waarschijnlijk De Jong opgesteld en Memphis op links. Wat er nu staat is een countervoorhoede. De rest is redelijk voor de hand liggend.
 
Bovenaan