Eerste divisie Speelronde 38

Wie promoveert vrijdag naar de Eredivisie?

  • FC Groningen

  • Roda JC


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Abubakari

Well-known member
ttxt.png

De laatste(?) wedstrijd aan het Cambuurplein, een Limbo derby met veel V's, Willem II kan de titel pakken, de strijd om de laatste plek in de nacompetitie en natuurlijk DE KRAKER DER KRAKERS Eindhoven-Den Bosch.
En dan is er ook nog de apotheose der apotheoses, Groningen-Roda JC in de Euroborg. Wie gaat naar de eredivisie en wie naar een herkansing in de nacompetitie (die drie dagen later al begint)?
Kortom, de laatste ronde heeft genoeg te bieden. Benieuwd wat al die enorme kenners hier verwachten van Groningen-Roda JC. Maar ook je licht op andere duels laten schijnen is uiteraard mogelijk. Of op alle wedstrijden. Kan en mag allemaal.
 

Abubakari

Well-known member
Veel gedoe trouwens rondom de kaartjes voor het al weken uitverkochte duel in Groningen. Mensen die opgelicht zijn (voor honderden euro's), FC Groningen wat op de zwarte markt(plaats) gekochte kaarten zegt te blokkeren. Tsja, als je slim bent koop je gewoon op tijd een kaartje en kom je niet pas in actie na Telstar-Groningen. :)
 

Joost

Well-known member
Veel gedoe trouwens rondom de kaartjes voor het al weken uitverkochte duel in Groningen. Mensen die opgelicht zijn (voor honderden euro's), FC Groningen wat op de zwarte markt(plaats) gekochte kaarten zegt te blokkeren. Tsja, als je slim bent koop je gewoon op tijd een kaartje en kom je niet pas in actie na Telstar-Groningen. :)
Ik had de tickets al in februari geregeld zelfs 😂

Aan voorspellingen ga ik me niet wagen. Groningen heeft in de laatste 25 duels 1 keer verloren, Roda in de laatst 20 duels 1 keer dus qua vorm zit het wel snor bij beide.

In Kerkrade speelden wij onze slechtste wedstrijd van het seizoen, werden compleet weggetikt maar het bleef 0-0.
 

Abubakari

Well-known member
Zit je vrijdag nou in het uitvak of toch tussen de Groningers?

Mijn voorgevoel zegt dat Roda achterover leunend naar de eredivisie gaat.
 

erka

Well-known member
Ik verwacht er niks van, behalve enorme zenuwenpot, slecht voetbal en aantal onderbrekingen
 

Joost

Well-known member
Zit je vrijdag nou in het uitvak of toch tussen de Groningers?

Mijn voorgevoel zegt dat Roda achterover leunend naar de eredivisie gaat.
In het uitvak. Dat is met mijn zoon toch fijner.
De kaartjes die ik had geregeld voor het thuisvak heb ik teruggegeven. Er was genoeg animo in zijn omgeving om ze kwijt te raken.
 

zwammy

Well-known member
In het uitvak. Dat is met mijn zoon toch fijner.
De kaartjes die ik had geregeld voor het thuisvak heb ik teruggegeven. Er was genoeg animo in zijn omgeving om ze kwijt te raken.
Ik zou Breda niet meer halen als het Groningen NAC zou zijn en ik in het thuisland zou zitten als NAC zou winnen 🤣
 

Forza AZ

Well-known member
En dan is er ook nog de apotheose der apotheoses, Groningen-Roda JC in de Euroborg. Wie gaat naar de eredivisie en wie naar een herkansing in de nacompetitie (die drie dagen later al begint)?
Als kleine bijkomstigheid pakt de club die promoveert ook nog de 4e periode titel.
MVV kan via de 4e periode zich nog plaatsen voor de nacompetitie als ze daarin als 2e eindigen achter Roda JC. Dan maakt het niet uit als ze in de totaalstand 9e blijven. De nummer 8 grijpt dan naast de nacompetitie.
 

Joost

Well-known member
Als kleine bijkomstigheid pakt de club die promoveert ook nog de 4e periode titel.
MVV kan via de 4e periode zich nog plaatsen voor de nacompetitie als ze daarin als 2e eindigen achter Roda JC. Dan maakt het niet uit als ze in de totaalstand 9e blijven. De nummer 8 grijpt dan naast de nacompetitie.

Ik ben heel erg voor het scenario waarin Emmen en NAC winnen, Willem II en Dordrecht niet winnen, Groningen-Roda in 4-4 eindigt en MVV met 7-0 van VVV wint.
 

André

Well-known member
Als kleine bijkomstigheid pakt de club die promoveert ook nog de 4e periode titel.
MVV kan via de 4e periode zich nog plaatsen voor de nacompetitie als ze daarin als 2e eindigen achter Roda JC. Dan maakt het niet uit als ze in de totaalstand 9e blijven. De nummer 8 grijpt dan naast de nacompetitie.
Top 3 heeft toch al een periode
 

Bernardo

Well-known member
Top 3 heeft toch al een periode
Gaat om de play off plek, MVV kan een nacompetitie plek verdienen via de periode stand als ze tweede worden. Zouden ze 3de worden, gaat de play offs plek gewoon naar het hoogste team in de reguliere stand van de KKD.
 

André

Well-known member
Oke ik dacht dat behalve periodekampioenen ze keken naar de stand op de ranglijst
2e in de periode vind ik geen reden voor een plek in de nacompetitie
 

Forza AZ

Well-known member
Ik ben heel erg voor het scenario waarin Emmen en NAC winnen, Willem II en Dordrecht niet winnen, Groningen-Roda in 4-4 eindigt en MVV met 7-0 van VVV wint.
Dan staan Groningen en MVV gedeeld 2e in de 4e periode, maar omdat Groningen al een periode heeft, wordt er dan geen play-off gespeeld, en plaatst MVV zich via de 4e periode.

Artikel 8.7 van de reglementen (https://www.knvb.nl/downloads/besta...happen-eerste-divisie-betaald-voetbal-2023-24):

Indien er in een periode sprake is van twee teams (niet zijnde twee Beloftenteams) die ex aequo, op punten, doelsaldo én doelpunten voor, gelijk bovenaan of op plaats 2 eindigen en een van beide teams is reeds als periodekampioen van een eerdere periode aangemerkt, zal er in afwijking van het bepaalde in artikel 17 lid 4 van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal, met uitzondering van het bepaalde ter zake van het resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden, géén beslissingswedstrijd worden gespeeld. Het team dat geen periodekampioen van een eerdere periode is, wordt dan als periodekampioen beschouwd (van de desbetreffende periode).
 
Bovenaan