District Zuid II

Joost

Well-known member
Nieuw seizoen, nieuw topic.

Komend seizoen grote veranderingen in het Limburgse en Brabantse voetbal. Poules van 14 teams en geen 6e klasse meer.

We beginnen met een transfernieuwtje. Danny Schreurs houdt zijn conditie op peil bij Geusselt Sport, een 2e klasser.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is KCC'13 nieuw, Joost? Het is de opvolger van MSP'03 en zal ook op hun complex gaan spelen.

KCC staat uiteraard voor K.E.V Coriovallum Combinatie
 

Joost

Well-known member
Komend seizoen ook grensrechters in de 1e klasse. Dat is nieuw in Zuid2, is dat in andere districten ook gebruikelijk?
 

Unregistere

Well-known member
Komend seizoen ook grensrechters in de 1e klasse. Dat is nieuw in Zuid2, is dat in andere districten ook gebruikelijk?

Ik weet dat West II en Zuid I afgelopen seizoen een pilot gedraaid hebben, waarbij in bepaalde belangrijke duels neutrale grensrechters ingezet werden. Denk aan duels die belangrijk waren voor de titelstrijd, een eventuele periodetitel, de strijd onderin of bij derby's. Dat is volgens mij goed bevallen, dus mogelijk wordt dit nu landelijk doorgetrokken?
 
G

Gast

Guest
Het Albo-toernooi in Milsbeek kende een verrassende winnaar, SSS'18 2 werd eerste, SSS'18 1 tweede (zonder tegen elkaar te spelen, dat wel).
Overige deelnemers waren Beuningse Boys, Vitesse'08, Juliana'31, Quick 1888, Leones, De Treffers zaterdag, Achates, Groesbeekse Boys, Blauw Wit en gastheer Milsbeek.
 
G

Gast

Guest
Heel veel prachtige dagen gingen verloren en wanneer het weer herfstweer wordt gaan we dan eindelijk van start...

... toch keek ik er alweer lang naar uit en dit weekend bleef ik dan ook binnen de grenzen van Zuid II.

Het seizoen trapte af met verschillende derby's die naar zaterdag werden verplaatst, waaronder die in Deurne tussen ZSV en Deurne, voor het eerst in ruim dertig jaar in competitieverband. Deurne degradeerde afgelopen seizoen terug naar de Eerste Klasse en is historisch gezien eigenlijk een vaste klant in de Hoofdklasse, enkele uitstapjes naar onderen daargelaten.
De buren uit Zeilberg spelen doorgaans enkele treedjes lager. Veertien jaar geleden speelden ze nog in de Zesde Klasse maar drie promoties in de afgelopen zes seizoenen brengt ze plots op hetzelfde niveau als de buurman.

Met hekken was het hoofdveld van ZSV afgeschermd van dat van Deurne zodat de rivalen in ieder geval niet gratis de oversteek zouden maken. Dat bleek een slimme zet want het was gigantisch druk rondom het veld. Zelfs buiten het sportpark vanaf de iets hoger liggende weg stonden toeschouwers te kijken evenals bovenop de kleedlokalen van het complex van Deurne! Ik schat dat er zeker een kleine drieduizend supporters waren voor deze historische wedstrijd. Zoals verwacht werd er flink uitgepakt met spandoeken waarin ZSV de winnaar was, en met vuurwerk waarin Deurne de winnaar was. De supporters stonden dus gelijk en op het veld nam Deurne al vroeg de leiding, toch voetbalde ZSV stukken beter en ging terecht met 3-1 rusten.
Snel na rust blokkeerde een verdediger van Deurne een inzet van ZSV met de hand, een penalty en rood was het gevolg. Na de 4-1 was het definitief gedaan met Deurne en liep ZSV uit naar de monsterscore van 7-2 en dat werd flink gevierd.

Deurne won het met vuurwerk.
IMG_9322.jpg


Supporters kijken toe vanaf de daken van de kleedlokalen van Deurne.
IMG_9338.jpg


Een imposant spandoek van ZSV.
IMG_9343.jpg


Elke goal werd goed gevierd met de vele supporters.
IMG_9357.jpg


De seizoensopening in Zuid II.
IMG_9351.jpg


Zelfs vanaf de weg keken supporters toe.
IMG_9362.jpg
 

Joost

Well-known member
Ik mis wel je verslag van het spektakel in Boxmeer!

SHH ging vanmiddag met 4-0 onderuit bij LHC. Een half basiselftal miste en aangezien SHH handhaving als doelstelling heeft en LHC kampioen wil worden werd het een onmogelijk karwei. Ze hielden het een klein half uur vol, toen viel twee goals vlak na elkaar.

In de 2e helft zowaar de 2-1 maar afgevlagd wegens buitenspel. Die grensrechter zegt een paar minuten voor het eind dat ik inderdaad gelijk had en dat het geen buitenspel was maar bij 2-1 waagde hij de gok... De bal werd teruggelegd en de speler die scoorde bleef achter de bal...

Enfin, LHC gooide het gas er daarna weer op en scoorde nog tweemaal.
 
G

Gast

Guest
Ik mis wel je verslag van het spektakel in Boxmeer!

Vooruit. Ik weet niet precies meer wanneer de KNVB deze regel invoerde, maar tot op heden dronken we in Boxmeer 'gewoon' een biertje langs de kant. Helaas heeft ook ons bestuur inmiddels door dat dat niet meer mag, al is er ook (nog) geen (hoger liggen) terras o.i.d. waar andere clubs dit mee op losten. Dat was echter niet de enige tegenvaller, de nieuwe entreepoort is ook nagenoeg af en ik vind het lelijk. Maar de algemene opinie telt en men was over het algemeen tevreden over het geval. Verder was de wind guur en was het enkel aangenaam om buiten te staan op de spaarzame momenten dat de zon doorbrak.
Wel was het gezellig om weer eens bij te praten langs te lijn, er was veel in te halen na de veel te lange zomerstop, en dat was maar goed ook! Op het veld was het namelijk een drama. Tegenstander 'Sport Is Ons Leven' is een club die afgelopen zomer de sprong van de Zesde naar de Vierde klasse maakte. Nu draaide Olympia een prima voorbereiding en is de competitie in vergelijking met vorig seizoen door de versterkte promotie een stuk zwakker geworden. Olympia behoorde vorig seizoen tot de beste teams en dus is Olympia zoals elk jaar weer favoriet voor promotie en sowieso de favoriet in deze openingswedstrijd.
Toch was na twee minuten de eerste kans voor SIOL en kwam Olympia goed weg. Gewaarschuwd en dus scherp zou je denken, maar dat viel tegen. Ondanks meer balbezit en het spel dat zich voornamelijk afspeelde op de helft van SIOL cre?erde Olympia nauwelijks grote kansen. Op de counter waren de Cuijkenaren minstens zo gevaarlijk. Een schot op de lat was het grootste wapenfeit van de blauwwitten. Van een heus slotoffensief was nog wel sprake maar SIOL trok de 0-0 dapper over de streep waarmee het eerste puntverlies alweer een feit is.
Ondertussen maakte die andere favoriet voor promotie gehakt van die andere club die van de Zesde naar de Vierde Klasse sprong. Milsbeek-Merselo werd 7-0. Zo kan het dus ook... Maar we mogen volgende week naar Merselo, eens zien of de stemmen na die wedstrijd weer wat optimistischer mogen zijn.

Wedstrijdfoto's --> http://www.thuisinhetnieuws.nl/artikel/52539/olympia-siol-katwijk-cuijk.html

Wat betreft de entree, graag jullie meningen.

Hoe het was
025.jpg


Hoe het nu is
IMG_9364.jpg
 
G

Gast

Guest
Mwah de foto's zijn niet echt vergelijkbaar maar ik had even geen betere. De laatste is met zonlicht en vanuit een beter perspectief gemaakt dus dan ziet dat er al snel beter uit - op de foto - maar als je er echt voor staat valt het tegen.

Op de eerste foto komt de clubnaam heel duidelijk naar voren en is er iets origineels, bij de tweede gaat het enkel en alleen om de sponsoren en het nieuwe witte geval vind ik vloeken met het oude kassahuisje en de poort. Veel te lomp.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind die 2e poort mooier, al was het maar omdat de 1e naar een blinde muur leidt.
 

Joost

Well-known member
Die boog, of wat is het eigenlijk, is nog veel erger. :p

Maar goed, smaken verschillen he.

Waar blijft de overview? ;-)

Vandaag misschien, ben een beetje druk geweest gisteren aangezien ik sinds gisteren ook het stukje voor de site van SHH maak.

Die 2e poort is uitnodigend, bij die oude heb ik het idee dat je bij een kampclub komt waar al 30 jaar geen onderhoud meer gepleegd is.
 

Joost

Well-known member
We zijn weer begonnen!

1D.

Het zal waarschijnlijk toeval zijn maar direct op de eerste speeldag stonden er 3 derby’s op het programma.

Op zaterdag trok Wittenhorst naar Venray waar beide teams een helft de betere waren. De 1-1 eindstand was een logisch en terecht gevolg. In Deurne was er een hoop meer spektakel getuige de 7-2 zege van ZSV op Deurne. Sjoerd heeft daar al uitgebreid over verhaalt.

Zondags was het de beurt aan Sporting Heerlen en Bekkerveld. Een toch mager aantal van 500 bezoekers zagen dat Bekkerveld de effectiefste ploeg was. De bezoekers scoorden tweemaal in de eerste helft en Sporting Heerlen kon in een tegenoffensief niet scoren. Toen halverwege de 2e helft de 0-3 volgde was het gespeeld. Uiteindelijk werd het ook nog 0-4.

Het is een beetje moeilijk om in te schatten wie de favorieten zijn. Misschien dat Chevremont erin kan slagen mee te doen bovenin, ze draaiden namelijk een sterke bekercompetitie. De eerste tegenstander bleek in ieder geval een makkie; RVU stond al bij rust met 3-0 achter en dat werd ook de eindstand. Ook Minor verbaasde in de beker en leek op weg naar een zege tegen Heidebloem. Een uur lang was de ploeg veel beter dan Heidebloem en de 2-0 voorsprong was geruststellend. Nadat de aansluitingstreffer uit de lucht kwam vallen draaiden de rollen zich om en pakte Heidebloem nog een punt.

Degradant De Valk had in Meerssen weinig te vertellen maar bleef lang op 0-0. Pas in de slotfase scoorde Meerssen de verdiende 1-0.

Ten slotte naar Overloon waar SSS ’18 beter begon dan 2 jaar geleden. De 2-1 overwinning op Susteren was onverdiend maar niet minder lekker voor SSS ’18.

2G.
Veel gelijke spelen met veel goals op de openingsdag.

Geusselt Sport en Simpelveld wisselden een voorsprong af en kwamen tot 3-3. Dat was ook de uitslag bij Caesar v Langeberg. BSV Limburgia kwam snel op stoom tegen Schaesberg en nam een 2-0 voorsprong maar kwam in de slotfase adem tekort en speelde 2-2.

Venlosche Boys en Eijsden speelden 1-1 terwijl ADVEO een knappe zege bij Scharn haalde met 2-4.

Kampioenskandidaten De Ster en LHC begonnen erg overtuigend. De Ster blikte na rust GSV ’28 in het 5-1. LHC had een makkelijke middag tegen SHH; 4-0.

2F.
De Weerter derby eindigde in Wilhelmina’s voordeel. Laar verloor met 2-0, een stand die al bij rust bereikt was.
De andere Limburgse ploeg, Blerick had een op papier lastige uitwedstrijd bij Someren. Blerick kwam tweemaal op voorsprong maar speelde toch gelijk.

Nieuw Woensel en Heeze maakten er met 4-3 een spektakel van, verder vielen er verdomd weinig doelpunten. NWC versloeg RPC met 2-0, er waren 1-0 zeges van Rood Wit Veldhoven op Marvilde en van EFC bij PSV en RKVVO en Braakhuizen scoorden ?berhaupt niet.

Derde Klassen:
A. Degradant SCM kende een belabberde start en ging met 5-1 onderuit bij Sportclub ’25. De promovendi Heer en BMR kenden met een uitzege een prima start.
B. 7 duels met 7 winnaars en ook een flink aantal heel ruim. Geleen Zuid won met 1-4 bij Haslou, DVO versloeg DESM met liefst 5-0.
C. Degradant Rood Wit ’62 ging flink de boot in tegen Baarlo, 1-6. Kwiek won de derby tegen VOS met 2-0.
D. Doelpunten waren schaars met 3 keer 0-0 en 3 keer 1-1. Nulandia won als enige, 0-2 bij Vianen Vooruit.

Lager.
Tweemaal haalde een duel de rust niet, Centrum Boys v Born en RKASV v Hulsberg werden gestaakt toen de scheidsrechter geblesseerd raakte.

Wat verder opviel was de 0-4 van VVV ’03 bij Swalmen. 1-7 van Bruheze bij HVV Helmond en de 0-3 van BVV ’27 bij Sporting ST.

Twee clubs maakten hun rentree in de standaardklasse. Susterse Boys speelde 1-1 bij MBC ’13. VCO was minder succesvol getuige de 1-10 tegen Vorstenbossche Boys.
 
G

Gast

Guest
Ten slotte naar Overloon waar SSS ’18 beter begon dan 2 jaar geleden. De 2-1 overwinning op Susteren was onverdiend maar niet minder lekker voor SSS ’18.

Twee seizoenen terug won SSS pas voor het eerst op de laatste speeldag voor de winterstop. Pas de dertiende wedstrijd leverde een driepunter op in het debuutseizoen in de Eerste Klasse.

Nu kijken ze dan ook wat anders tegen de Eerste Klasse aan en is de vraag wat onverdiend is. Spits Joosten was met twee doelpunten, een penalty en een wereldgoal, de gevierde man en legde het als volgt uit. 'Twee jaar geleden liepen we als blinden naar voren, nu spelen we behoudender en staat het verdedigend goed'. 'Loon' speelt dus bewust wat minder aanvallend en ondanks dat Susteren in de beginfase de lat raakte ?n scoorde heeft de tactiek van SSS gewerkt. Ze zijn allemaal twee jaar ouder en beter geworden en ik denk echt dat SSS zich dit seizoen gewoon handhaaft. Ik kijk nu al uit naar de 'nieuwe' derby tegen Venray, al wordt het enthousiasme al vanaf het begin getemperd door te stellen dat het 'niet te vergelijken valt' met de burenruzie tegen Volharding.

D. Doelpunten waren schaars met 3 keer 0-0 en 3 keer 1-1. Nulandia won als enige, 0-2 bij Vianen Vooruit.

Primeur voor Haps! Het eerste punt ooit in de Derde Klasse is op de eerste speeldag al een feit!

Een opmerkelijk verhaal kwam uit Vianen. Rob van Raaij (jarenlang basis bij JVC Cuijk) zag na een kwartier vier (!) kaarten binnen tien seconden. Na een overtreding op de rand van de zestien kreeg hij geel, vervolgens voor commentaar meteen de tweede en dus rood. Omdat dat olie op het vuur was voor de verdediger volgde enkele tellen later n?g eens rood wegens praten...

Of dat kan / mag weet ik niet maar ik ben nu al benieuwd naar de schorsing die gaat volgen...

1-7 van Bruheze bij HVV Helmond

Is het niet zo dat HVV al een tijdje met een vrije val bezig is?
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Twee seizoenen terug won SSS pas voor het eerst op de laatste speeldag voor de winterstop. Pas de dertiende wedstrijd leverde een driepunter op in het debuutseizoen in de Eerste Klasse.

Nu kijken ze dan ook wat anders tegen de Eerste Klasse aan en is de vraag wat onverdiend is. Spits Joosten was met twee doelpunten, een penalty en een wereldgoal, de gevierde man en legde het als volgt uit. 'Twee jaar geleden liepen we als blinden naar voren, nu spelen we behoudender en staat het verdedigend goed'. 'Loon' speelt dus bewust wat minder aanvallend en ondanks dat Susteren in de beginfase de lat raakte ?n scoorde heeft de tactiek van SSS gewerkt. Ze zijn allemaal twee jaar ouder en beter geworden en ik denk echt dat SSS zich dit seizoen gewoon handhaaft. Ik kijk nu al uit naar de 'nieuwe' derby tegen Venray, al wordt het enthousiasme al vanaf het begin getemperd door te stellen dat het 'niet te vergelijken valt' met de burenruzie tegen Volharding.

Uit de krant van vanochtend:

'met het verlies deden de gasten uit Susteren zichzelf tekort. De ploeg van Jean Maas kreeg voor de pauze legio kansen om het pover spelend SSS '18 naar een verpletterend verlies te spelen'

'Nick Meeuwissen kreeg vrij voor de keeper de bal niet in het net, Bart Dings raakte de lat en scoorde de dikverdiende openingstreffer. Daarna raakte Susteren ook nog de paal. SSS '18 leek geslagen maar kreeg meer lucht toen Bas Joosten een dubieuze penalty raak schoot'
 

Unnekuukse

Active member
Uit de krant van vanochtend:

'met het verlies deden de gasten uit Susteren zichzelf tekort. De ploeg van Jean Maas kreeg voor de pauze legio kansen om het pover spelend SSS '18 naar een verpletterend verlies te spelen'

'Nick Meeuwissen kreeg vrij voor de keeper de bal niet in het net, Bart Dings raakte de lat en scoorde de dikverdiende openingstreffer. Daarna raakte Susteren ook nog de paal. SSS '18 leek geslagen maar kreeg meer lucht toen Bas Joosten een dubieuze penalty raak schoot'

Grappig. De Gelderlander heeft het over een "flitsende start van SSS'18"... Die twee journalisten hebben blijkbaar niet bij elkaar gestaan.
 

Joost

Well-known member
Grappig. De Gelderlander heeft het over een "flitsende start van SSS'18"... Die twee journalisten hebben blijkbaar niet bij elkaar gestaan.

Ik heb het stukje gelezen maar erg inhoudelijk was het niet. Ze citeren in een ander stuk wel de trainer van SSS '18 die zegt: 'in die eerste twintig minuten gingen mijn gedachten wel eens terug naar die periode'. Waarbij hij doelde op 2 seizoenen terug waarin SSS '18 kansloos eruit vloog.

Wel grappig dat beide clubs een stukje op hun site hebben staan waarbij SSS '18 alleen de eigen kansen en het doelpunt van Susteren noemt. Susteren doet dat 'netter' en heeft een objectiever verslag. http://www.scsusteren.nl/16-nieuws/...-1-in-eerste-competitiewedstrijd-tegen-sss-18

Je gaat bijna denken dat de Gelderlander haar stukje vanaf het bureau gemaakt heeft door Bas Joosten en de trainer te bellen.
 
Bovenaan