Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unnekuukse

Active member
De Graafschap voor bij JVC, kut.

Tja. Typisch een wedstrijd tussen een ploeg die niets meer te winnen heeft en een ploeg die alles nog te winnen heeft. Gelijkopgaand duel, met grote kansen voor beide teams. Jong De Graafschap maakt er een, JVC Cuijk mist ze.
Voor de rest: weinig publiek, weinig sfeer en matig voetbal. Alleen de tussenstanden in de eredivisie zorgden nog voor enige opwinding.

Dikke streep onder dit seizoen zetten. Te weinig kwaliteit om in de top te kunnen spelen en al ruim op tijd vrij van degradatiezorgen. Ik verwacht volgend jaar meer spanning. En hopelijk ook meer beleving.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, UDI '19 kort voor tijd ook de zege uit handen laten glippen tegen Hercules. Dongen door winst bij het Be Quick van bqandy wel zeker van de nacompetitie, knap. Magreb '90 ook nog niet veilig na een 2-2 tegen OJC Rosmalen.

Voor Jong FC Den Bosch en Jong Achilles '29 zal het doek wel vallen. Moeten winnen en dan hopen dat UDI '19 niet wint. Doelsaldo is dan wel in het voordeel van de beloften.

UDI en Juliana kunnen echter ook nog de nacompetitie ontlopen, dat moet dan ten koste gaan van Magreb '90 en / of Jong De Graafschap.

Spannend rondje nog!
 

de waan

Well-known member
Maar hoe kon Achilles'29 dan 3 punten aftrek krijgen als ze nog steeds een aparte status hadden?

Kan me voorstellen dat ze ondanks het feit dat ze geen proflicentie toch wel aan een zekere informatieplicht hadden. Ik begreep dat ze nogal eens te laat waren met aanleveren van cijfers. Maar hoe het allemaal precies zit weet volgens mij niemand.
 

bqandy

Well-known member
Tom Kolkert man van de wedstrijd. Dat gebeurt toch niet vaak, meestal gaan de credits bij Dongen naar Koenen.

Blijft toch een knappe prestatie van Ron Timmers en zijn mannen, vind ik.

Grappig. De Dongen supporters waar ik tussen stond zeiden ook dat Koenen vaak de beste was. Maar toen ik zei dat Kolkert het ging worden waren ze het wel met me eens. Duidelijk de beste man.
 

Ceephax

New member
Nou, UDI '19 kort voor tijd ook de zege uit handen laten glippen tegen Hercules. Dongen door winst bij het Be Quick van bqandy wel zeker van de nacompetitie, knap. Magreb '90 ook nog niet veilig na een 2-2 tegen OJC Rosmalen.

Voor Jong FC Den Bosch en Jong Achilles '29 zal het doek wel vallen. Moeten winnen en dan hopen dat UDI '19 niet wint. Doelsaldo is dan wel in het voordeel van de beloften.

UDI en Juliana kunnen echter ook nog de nacompetitie ontlopen, dat moet dan ten koste gaan van Magreb '90 en / of Jong De Graafschap.

Spannend rondje nog!

Als ik het programma zo zie denk ik dat Juliana het gaat redden ten koste van Magreb.
 

bqandy

Well-known member
Programma laatste ronde.
Er staan toch nog wel de nodige belangen op het spel bij de meeste potjes.

Hercules - OFC (Hercules kan bij winst of mogelijk punt 3e periode pakken)
De Dijk - Magreb '90 (Magreb nog niet veilig tov nacompetitie)
Westlandia - UDI '19 (UDI heeft nog 3 opties, veilig, nacompetitie of direct er uit)
HBS - Jong FC Den Bosch (HBS kleine kans op 3e periode, DB moet winnen om eventueel nog directe degradatie te ontlopen)
Dongen - JVC Cuijk (niks op het spel)
OJC Rosmalen - Be Quick 1887 (niks op het spel)
Juliana '31 - Jong Achilles '29 (Juliana kan nacompetitie nog ontlopen, voor Achilles is dat het hoogst haalbare)
HSC '21 - EVV (niks op het spel)
Jong De Graafschap - Quick '20 (JDG nog niet helemaal veilig)
 

JMD

Well-known member
Normaal is er dispensatie voor clubs die degraderen uit de 1e divisie, maar voor Achilles geldt dat weer niet vanwege hun status aparte.
Maar eerste divisieclubs die degraderen uit de eerste divisie mogen dus wel hun Jongploeg behouden? En voor hoe lang dan? (want je hebt het over dispensatie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan