Derde divisie zaterdag 2019/20

noordooster

Well-known member
Het beëindigen van de competitie zorgt soms ook voor bijzondere situaties. Neem GOES. Daar was trainer Michel Leonhart net begonnen als gediplomeerde vervanger van interim-trainer Daan Eikenhout. Dat moest van de KNVB. Het bleef bij twee trainingsavonden...

Hebben ze daar in Goes tenminste alle tijd om eens serieus op zoek te gaan naar een bevoegde trainer.
 

Unregistere

Well-known member

noordooster

Well-known member
Verder schijnt ONS Sneek, volgens dit bericht op Voetbal247, na te denken over een vrijwillige degradatie: https://www.voetbal247.nl/ons-sneek-overweegt-vrijwillige-degradatie-naar-hoofdklasse/

Heel raar.

Helemaal niet raar dat ONS dat verzoek doet en dat graag wil.
Jan Vlap verwoordt het heel goed op voetbal 247.
Op " amateurvoetbal algemeen " is er al veel over gezegd.
Ik denk, dat ONS om allerlei redenen veel beter af zou zijn met meedoen in de Hoofdklasse B, dan in de derde divisie ( ondanks dat ze met sterkere selecties het 6 jaar volhielden op dat niveau )
Maar ik denk niet, dat de KNVB er in zal toestemmen.
 

noordooster

Well-known member
Ben ik niet met je eens. Ik vind het verzoek logisch en de inschatting van realisme getuigen.
Daarvoor heb ik enkele argumenten gegeven en ik ben het ook grotendeels eens met wat SanMark erover zegt.
Dat ik vrees, dat het verzoek niet wordt gehonoreerd is wat anders.
 

Unregistere

Well-known member
Ben ik niet met je eens. Ik vind het verzoek logisch en de inschatting van realisme getuigen.

Ajax gaat nooit de CL winnen. Misschien kunnen ze wel aan de UEFA vragen of ze dan automatisch in de Europa League mogen spelen? Is ook een realistische inschatting.

Nee, ik snap dit echt niet. Dit heeft niets met sportieve ambities te maken. Vlap presenteert zich als een angstige man, die liever een paar potjes meer wint in de hoofdklasse dan probeert een team neer te zetten dat op een aansprekender niveau kan meedraaien!

En die gave derby met Harkemase Boys is dan ineens ook niet interessant meer?
 

noordooster

Well-known member
De derby met HB is wel interessant, maar dat is dan ook de enige wedstrijd waaraan ONS in de derde divisie wat extra's kan verdienen. De overige tegenstanders zitten ver weg en spreken bij ONS ook niet erg aan.
Hoewel ONS nooit erg veel publiek trekt, denk ik, dat ze er wat dat betreft in de Hoofdklasse B niet op achteruit zouden gaan, ondanks die 4 randstad teams.


Met alle respect de vergelijking met Ajax vind ik mank gaan.
Alleen al om het geld is spelen in de CL aantrekkelijker.
En in de EL werden ze dit jaar ook snel uitgeschakeld.

ONS heeft aan het eind van het afgelopen seizoen zoveel kwaliteit verloren ( en dat niet gecompenseerd ) dat ze geen DD-waardig team overhielden.
Dat bleek het afgelopen korte seizoen en dat zou volgend jaar alleen maar minder worden.
De kans is dan groot, dat ze komend seizoen kansloos onderaan staan te bungelen, wat ook voor de moraal slecht is. Ondanks dat ik veel waardering heb voor Jan Vlap. Een trainer die zijn sporen in het amateurvoetbal ruimschoots heeft verdiend.
Maar Vlap krijgt komend seizoen een selectie die veel te zwak is voor DD. Al zet je de beste trainer ter wereld er voor...

Samenvattend vind ik het verzoek van ONS heel begrijpelijk. Maar denk daar gerust anders over.

Een ruil met Staphorst zou helemaal geweldig zijn !
Beide blij.en tevreden.
Maar ik denk dat er dan weer anderen zijn, die daar minder blij van worden.
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Uiteraard zal de KNVB hier niet in mee gaan. Het zal alleen maar precedent scheppen. En dan zie ik allerlei rechtsgangen van clubjes die menen ergens recht op te hebben. Ik vind het arbitrair geneuzel.
 

noordooster

Well-known member
Voor de duidelijkheid. Ik snap dat ONS graag zou willen degraderen.

Maar ik denk ook dat de KNVB hun verzoek niet zal honoreren.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de " knelpunten " waar die commissie zich over gaat buigen en wat daar beslist wordt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo'n verzoek van ONS moet je als KNVB direct omarmen en ze direct terug zetten naar de zaterdag 4e klasse.
Wat een enorme café-voetbalgedachte.
 

Unregistere

Well-known member
Precies. Gewoon knokken voor wat je waard bent! Zoals ze bij ONS altijd hebben gedaan. Over het veld razen als een Witte Lakenvelder die voor het eerst de stal uit mag op een zonnige zaterdagmiddag.

Nieuwe selecties, nieuwe kansen. Misschien zijn sommige tegenstanders wel minder sterk dan vorig seizoen.
 

noordooster

Well-known member
https://frieschdagblad.nl/2020/4/4/...arvest_referrer=https://t.co/8Hu2TAXC3C?amp=1

De voorzitter van ONS geeft aan hoop te putten uit bepaalde uitspraken van de KNVB richting de club.

Ook blijkt het hele beleid van de club te zijn afgestemd op spelen in de hoofdklasse. Degradatie was al ingecalculeerd, sterker, daar was op gehoopt, realistisch als men daar is.
De ervaren trainer Jan Vlap geeft ook aan, dat hij uit ervaring weet, dat de Hoofdklasse B een interessantere competitie is dan de derde divisie, iets wat ik vaker hoor(de) bij enkele za. hoofdklassers uit Noord en Oost.
Vlap zijn ervaringen in de hoofdklasse B bij Staphorst waren wel van een seizoen zonder 4 hoofdklassers uit NH.
 

Unregistere

Well-known member
In dat geval moet de KNVB maar een veiling organiseren, waarbij Sportlust '46 en Staphorst tegen elkaar mogen opbieden. De hoogste bieder krijgt de plek in de derde divisie. En misschien trekken ze het wel breder en krijgen ook DHSC, SC Feyenoord, ACV en Eemdijk de kans om mee te bieden. Spektakel gegarandeerd. Dat je Wesley Sneijder dan een ticket ziet overnemen van Jan van der Veen, met een breed lachende Jan Dirk van der Zee op de achtergrond. Live uitzenden via internet!!!
 
Bovenaan