Derde Divisie A 2023 / 2024

de waan

Well-known member
Misschien zijn de verwachtingen dan niet zo realistisch. Het begin was beroerd met 6 punten uit de eerste 10 wedstrijden. Sindsdien presteren ze volgens mij zoals je maximaal van ze kan verwachten.
 

noordooster

Well-known member
En vanmiddag wint Staphorst met 1-0 van VVSB.
Staphorst voetbalde niet groots, maar had wel veel inzet en kreeg ook nog een paar goede kansen om dikker te winnen.
 

JMD

Well-known member
Weet niet hoe HSC'21 het doet de laatste weken, maar gezien de vorm van VVSB in 2024 kan dat zomaar weer een nederlaag voor 'Bavo' worden...
 

noordooster

Well-known member
vv Hoogeveen heeft trainer Stef Lamberink de laan uit gestuurd.
De 3e divisionist verloor zijn laatste 3 wedstrijden met dikke cijfers en staat momenteel op een p/d-plek.
In december jl verlengde de trainer nog zijn contract met 1 jaar omdat club en trainer "zeer content waren met de samenwerking".
Lamberink was de opvolger van de bij Hoogeveen behoorlijk succesvolle trainer Nico Haak.
Haak is begin dit seizoen opgestapt bij WKE. Zal hij het seizoen bij Hoogeveen afmaken?
Daarover of over een andere trainer voor de rest van het seizoen is nog niets bekend gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dvs wint weer en vindt nu aansluiting. Staphorst, dem, vvsb, hsc21 enz nu echt in de problemen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat klopt; die onderste 3 lijken langzaam vast te staan, maar voor de 4e plek van onderen moeten nog veel ploegen zich zorgen maken.
Ik hoop dat de heertjes zich daar morgen van bewust zijn.

Bovenin ook weer mooi spannend door de missers van De Vogels en Volendam; Genemuiden is weer aangesloten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heel blij met het puntje in blessuretijd.
HSC'21 speelde een hele matige 1e helft en kwam niet in de wedstrijd. Het leek erop alsof ze niet in de gaten hadden dat er wel echt iets op het spel stond. VVSB was beter en had ook zo maar met 2-0 of 3-0 kunnen rusten.
De rode kaart was overigens erg zwaar. Er ging eerst buitenspel aan vooraf, maar de grens had 3x een vuiltje in het oog vanmiddag en zag daardoor ook dit niet. Het lichte contact werd zwaar bestraft met rood.

Na de thee viel vooral op dat VVSB besloot terug te lopen en compact te blijven i.p.v. met overtal door te gaan om de wedstrijd te beslissen, hierdoor bleef HSC in de wedstrijd en kwam er zelfs steeds beter in. Gelijkmaker was dan ook zeker niet onterecht. Mogelijk een heel belangrijk puntje aan het einde van de rit.
 

JMD

Well-known member
Ja, die zag ik ook niet aankomen...
DVS'33 won, waardoor 4 clubs (waaronder VVSB) nu op 1 punt van elkaar staan om de laatste PO-plek degradatie. En als Hoogeveen punten blijft pakken kan het ook nog wel eens richting handhaving gaan
 

JMD

Well-known member
DVS gaat het wel redden; ik schat DEM en Staphorst beduidend zwakker in.
VVSB zou het idd moeten redden tegen die clubs, maar 5 punten in de laatste 10 duels (en 1 uit de laatste 5 (met daarin nederlagen bij het gedegradeerde ODIN en Staphorst)) tonen niet echt vorm aan... Ik vrees dus voor VVSB, en als dat nacompetitie wordt zie ik het ze in deze vorm niet halen...
 

De Groene Scout

Well-known member
ODIN'59 is gisteren overigens als 1e ploeg ook officieel gedegradeerd.
Kampong zal over 2 weken waarschijnlijk volgen. De P/D plekken worden verwacht ik op de laatste speeldag pas definitief.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zag net ook nog even de nabeschouwing van Gert Jan Karsten, die gaf vooral af op de eigen supporters. Ze worden te weinig gesteund door het publiek als ze het nodig hebben. Daar krijgt hij dan uiteraard ook weer commentaar op. Altijd wel mooi om te zien dat een hele grote club ploetert om weer op het hoogste niveau terug te komen.
 
Bovenaan