Champions League 2022-2023

Mario

Well-known member
Het schijnt goed te zijn voor Feyenoord als City de CL wint. ik ben er ook bang voor dat Inter weinig in te brengen zal hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Het schijnt goed te zijn voor Feyenoord als City de CL wint. ik ben er ook bang voor dat Inter weinig in te brengen zal hebben.

In Pot 1 zitten de kampioenen van landen 1 t/m 6, de CL-winnaar en de EL-winnaar.

Als Manchester City kampioen wordt en de CL wint, dan komt er een plek vrij in Pot 1. Die gaat dan naar de kampioen van land nummer 7 (Nederland).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou mooi zijn als Feyenoord in pot 1 komt. Maak je toch kans op een gunstigere loting dan als we in pot 3 of 4 terecht zouden komen.
 

JMD

Well-known member
Leuk om weer eens te kijken hoe het er nu voorstaat inderdaad met Feyenoord. Waar maken ze kans op?
Op de huidige Europese lijst staat Feyenoord 35e, en dat lijken ze ook te blijven. (for the record, Ajax staat 13e, AZ 38e en PSV 41e).

Als City idd de CL wint (en kampioen wordt, maar dat is bijna zeker) dan zit Feyenoord in pot 1. We moeten dus kijken naar wat er gebeurt als Inter de CL wint.
Dan zitten in pot 1:
Inter, Sevilla of Roma (EL-winn), City, Napoli, Barcelona, Bayern of Dortmund, PSG en Benfica
Pot 2 is dan (met de huidige standen):
Real, Man U, Juve, Dortmund (of Bayern), Atletico, Leipzig, Porto, Arsenal
Pot 3 zou dan zijn:
Shakhtar*, Salzburg, Din Zagreb*, Rangers*, Sl. Praag*, Feyenoord
*) = voorronde
Conclusie, momenteel zou Feyenoord de 6e ploeg in pot3 zijn, dus er zit nog wel wat marge in als ineens ploegen zich wel gaan plaatsen voor de CL die daar nu nog niet bijstaan. Sterker nog, zelfs PSV heeft nog een reëele kans op pot 3 (als ze zich plaatsen), want van de ploegen tussen Feyenoord en PSV op de lijst in staat alleen Braga nu op CL-voetbal (voorronde). Opvallend veel ploegen die hoog staan op de ranking doen komend seizoen niet mee aan de CL: Chelsea, Liverpool, Tottenham, Roma of Sevilla (de verliezer van de EL-finale lijkt via de competitie naast de CL te grijpen), Villarreal, Leverkusen,Lyon, Basel, Sporting.... Allemaal ploegen die toch regelmatig op het CL-bal te zien waren....
Dit betekent allemaal wel dat pot 4 naw zeer sterk gaat worden, met o.a. Sociedad, Union, Newcastle enz...
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Leuk om weer eens te kijken hoe het er nu voorstaat inderdaad met Feyenoord. Waar maken ze kans op?
Op de huidige Europese lijst staat Feyenoord 35e, en dat lijken ze ook te blijven. (for the record, Ajax staat 13e, AZ 38e en PSV 41e).

Als City idd de CL wint (en kampioen wordt, maar dat is bijna zeker) dan zit Feyenoord in pot 1. We moeten dus kijken naar wat er gebeurt als Inter de CL wint.
Dan zitten in pot 1:
Inter, Sevilla of Roma (EL-winn), City, Napoli, Barcelona, Bayern of Dortmund, PSG en Benfica
Pot 2 is dan (met de huidige standen):
Real, Man U, Juve, Dortmund (of Bayern), Atletico, Leipzig, Porto, Arsenal
Pot 3 zou dan zijn:
Shakhtar*, Salzburg, Din Zagreb*, Rangers*, Sl. Praag*, Feyenoord
*) = voorronde
Conclusie, momenteel zou Feyenoord de 6e ploeg in pot3 zijn, dus er zit nog wel wat marge in als ineens ploegen zich wel gaan plaatsen voor de CL die daar nu nog niet bijstaan. Sterker nog, zelfs PSV heeft nog een reëele kans op pot 3 (als ze zich plaatsen), want van de ploegen tussen Feyenoord en PSV op de lijst in staat alleen Braga nu op CL-voetbal (voorronde). Opvallend veel ploegen die hoog staan op de ranking doen komend seizoen niet mee aan de CL: Chelsea, Liverpool, Tottenham, Roma of Sevilla (de verliezer van de EL-finale lijkt via de competitie naast de CL te grijpen), Villarreal, Leverkusen,Lyon, Basel, Sporting.... Allemaal ploegen die toch regelmatig op het CL-bal te zien waren....
Dit betekent allemaal wel dat pot 4 naw zeer sterk gaat worden, met o.a. Sociedad, Union, Newcastle enz...
Laten we ons eerst maar eens richten op de potindeling bij de Europa League.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Laten we ons eerst maar eens richten op de potindeling bij de Europa League.
Ik dacht eens niet te negatief te doen door nog allerlei scenario's te bedenken waarop het niet zou lukken voor PSV om 2e te worden, maar dat moet ik dus maar niet doen... Als we volgend jaar met nog 4 duels te spelen 10 punten voorstaan ben ik nog niet zeker van het kampioenschap... ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je mag blij zijn als jullie je weer weten te handhaven in de eredivisie.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

ALenstra

Well-known member
De UEFA doet een onderzoek naar scheidsrechter Szymon Marciniak die de Champions League finale zou leiden. Hij zou onlangs een extreem rechtse bijeenkomst bezocht hebben en er een toespraak gehouden hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Wat verwachten we van de finale vanavond? Manchester City dat een sterk seizoen bekroond met de treble of Internazionale dat verrassend met de cupwinst naar huis gaat?
 

Pieros

Active member
Wat verwachten we van de finale vanavond? Manchester City dat een sterk seizoen bekroond met de treble of Internazionale dat verrassend met de cupwinst naar huis gaat?
Ik verwacht City met de treble. Inter houdt misschien lang stand, maar zal uiteindelijk niet opgewassen zijn tegen het sportieve geweld van City.
 

Mario

Well-known member
Ik heb met beide teams niet veel, maar City zal wel winnen. Dat schijnt ook beter voor Feyenoord(lees Nederlandse voetbal)te zijn.
 
Bovenaan