Buitenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlandse politiek

Ik wil wel weer even polsen bij een Koreaanse vriendin, maar die maakt zich nooit zo druk over Noord-Korea.

Ik zag gisteren een laatste oproep van de Mikkeler Running Club uit Denemarken om mee te doen aan de marathon in Noord-Korea. Die hebben van zestien of twintig plaatsen nog vier plaatsen over voor hun trip. Niet iedereen maakt zich evenveel zorgen.
 

Pascallovic

Well-known member
Merkel de grootste in Duitsland maar wel met veruit het slechtste resultaat voor een grootste partij sinds 60 jaar volgens de exitpoll. 33.5% voor CDU-CSU, 21% SPD en AFD nu de 3e partij met 13%.
 

JMD

Well-known member
Wordt overigens ook in Duitsland nog lastig een coalitie te maken. Precies kan je het nog niet uittekenen door de kiesdrempel, maar CDU gaat geen meerderheid halen. De SPD wil (net als de NL evenknie de PvdA) de oppositie in, ben benieuwd wie dan met de CDU gaat regeren.
 

JMD

Well-known member
Die hebben verloren, waar rechts heeft gewonnen met AFD en FDP.
'Links' betaalt de rekening voor het 'Wir schaffen das' van Merkel lijkt me. De armoede in Duitsland onder 'autochtonen' is flink toegenomen. Het is heel populistisch om zo te denken, maar ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt in de steek te zijn gelaten als je zelf steeds meer in de problemen komt (het gemiddelde pensioen in Duitsland is onder de armoedegrens) en je ziet Merkel alles doen om zoveel mogelijk asielzoekers binnen te krijgen (en die spreekwoordelijk gratis geld/huisvesting e.d. te bieden).
 

Batigoal

Well-known member
Wel komisch dat uitgerekend frau Petry ??n van de redenen is waarom de AFD zo populair is geworden en nu al zorgt dat de stemmen van velen meteen zinloos zijn geworden.
 
Bovenaan