BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

Janssen

Well-known member
306 idd.

De tv-rechten worden inderdaad collectief verkocht, maar het is mij onduidelijk waarom kleinere clubs meer geld zouden moeten krijgen dan ze op basis van hun kijkcijfers / fanbase recht op zouden hebben. Als een club 10% van de kijkcijfers genereert, waarom zou die ploeg dan niet 10% van de tv-opbrengsten moeten krijgen?

Omdat ze zonder die kleine club als tegenstander helemaal niks krijgen.
 

ElSimao

Active member

Soort subsidie dus?

Ik denk daar echt anders over. Als je het op eigen kracht niet redt, jammer, maar dan moet je maar een niveau lager spelen. Of fuseren met andere clubs zodat je samen wel de nodige middelen hebt om competetief te zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Soort subsidie dus?

Ik denk daar echt anders over. Als je het op eigen kracht niet redt, jammer, maar dan moet je maar een niveau lager spelen. Of fuseren met andere clubs zodat je samen wel de nodige middelen hebt om competetief te zijn.
Klopt, ik vergelijk het een beetje met een normale samenleving. Daar krijgen de armsten onder ons ook een subsidie om het te kunnen redden. Daar wordt uiteindelijk de samenleving (de eredivisie) in zijn geheel beter van. Maar goed, aangezien jij niet verder kijkt dan Ajax snap ik je punt.
 

zwammy

Well-known member
Nee, want Ajax kan wel 70000 man kwijt, dus 3e club zijn ze. Maar omdat Amsterdam groter is dan Dortmund zijn ze 2e.
 

JMD

Well-known member
Nee, want Ajax kan wel 70000 man kwijt, dus 3e club zijn ze. Maar omdat Amsterdam groter is dan Dortmund zijn ze 2e.

En kunnen ze op den duur Bayern van de troon stoten natuurlijk en dan ook weer de CL winnen.
 

Janssen

Well-known member
Nee, want Ajax kan wel 70000 man kwijt, dus 3e club zijn ze. Maar omdat Amsterdam groter is dan Dortmund zijn ze 2e.

Lol :duim:

De huidige nummer laatst in Duitsland trekt dit seizoen gemiddeld 48200 toeschouwers. Laat Ajax dat eens bij 1 wedstrijd halen.
 

SanMark.

Well-known member
Nouja, je zegt dat ik mezelf belachelijk maak maar oppert vervolgens de Engelse verdeling die een stuk eerlijker is.

Met je stelling maak jij jezelf belachelijk. Maar dat staat los van het feit hoe ik over de tv geld verdeling denk.
 

ElSimao

Active member
Klopt, ik vergelijk het een beetje met een normale samenleving. Daar krijgen de armsten onder ons ook een subsidie om het te kunnen redden. Daar wordt uiteindelijk de samenleving (de eredivisie) in zijn geheel beter van. Maar goed, aangezien jij niet verder kijkt dan Ajax snap ik je punt.

Laten we dingen niet door elkaar halen. Dat we zieken, gehandicapten, arbeidsongeschikten en mensen die het goed bedoelen maar geen succes op de arbeidsmarkt hebben een waardig bestaan gunnen, heeft niks met deze situatie te maken. Dit is topsport en als je niet goed genoeg bent, vind ik niet dat je geld zou moeten krijgen dat eigenlijk aan betere clubs toebehoort. Zoals ik al zei, VVV krijgt al geld dat je, als je kijkt naar wie die kijkcijfers genereert, eigenlijk naar Ajax door zou moeten sluizen. Ik vind het nu al verkeerd en vind zeker niet dat je zulke clubs nog meer geld zou moeten geven.

Zou Berden onderzoek citeren dat VVV 5% van de exposure genereert en maar 2,5% krijgt, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Wat hij doet, is echter verkapt bedelen.
 

ElSimao

Active member
Lol :duim:
De huidige nummer laatst in Duitsland trekt dit seizoen gemiddeld 48200 toeschouwers. Laat Ajax dat eens bij 1 wedstrijd halen.

Dacht dat deze discussie inmiddels een gepasseerd station was, maar goed, Ajax is dus bijna altijd uitverkocht.

Grappig genoeg zou Ajax daar de kleinste club zijn. Kunnen ze fluiten naar de tv gelden.

Ajax zou rond plaats 4 komen. Op termijn denk ik plaats 3. Bayern en Dortmund zijn erg groot, maar Schalke, Monchengladbach en dat soort tuig is wel te pakken denk ik.

De kleinste clubs in Duitsland pakken al 60 miljoen aan tv geld, in Nederland krijgt de grootste net iets meer dan 9. Gewoon even dat je het weet.
 

Maasveld

Well-known member
Laten we dingen niet door elkaar halen. Dat we zieken, gehandicapten, arbeidsongeschikten en mensen die het goed bedoelen maar geen succes op de arbeidsmarkt hebben een waardig bestaan gunnen, heeft niks met deze situatie te maken. Dit is topsport en als je niet goed genoeg bent, vind ik niet dat je geld zou moeten krijgen dat eigenlijk aan betere clubs toebehoort. Zoals ik al zei, VVV krijgt al geld dat je, als je kijkt naar wie die kijkcijfers genereert, eigenlijk naar Ajax door zou moeten sluizen. Ik vind het nu al verkeerd en vind zeker niet dat je zulke clubs nog meer geld zou moeten geven.

Zou Berden onderzoek citeren dat VVV 5% van de exposure genereert en maar 2,5% krijgt, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Wat hij doet, is echter verkapt bedelen.
Ik begrijp dat je naar een competitie a la Schotland wil. Ik weet niet of het Nederlandse voetbal in zijn geheel daarbij gebaat is.
 

ElSimao

Active member
Ik begrijp dat je naar een competitie a la Schotland wil. Ik weet niet of het Nederlandse voetbal in zijn geheel daarbij gebaat is.

Prima, een competitie met Ajax, PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Vitesse, Twente (normaal gesproken) en nog een PEC, Heerenveen of ADO is al veel sterker dan met de onderste 8 erbij. Gewoon 4x tegen elkaar spelen per seizoen.

4x tegen dezelfde tegenstander is misschien wat eentonig, maar liever dat dan tegen al die andere teams die gewoon te zwak zijn.
 

Janssen

Well-known member
Kan Ajax niet gewoon 34 keer per jaar tegen Ajax spelen in een eigen competitie? Zoveel vliegen in 1 klap.
 
Bovenaan