Ajax Nieuwstopic

JMD

Well-known member
Een van de stappen die we al kunnen ondernemen, is het kopen van het stadion met de intentie het uit te breiden. Ik zou het gradueel uitbreiden. Nu is de capaciteit 52k, dus eerst naar 56k en als dat gevuld is, weer 4k erbij etc. Mochten we op een gegeven moment struggelen om het stadion te vullen dan moeten we er een gelikte marketingcampagne tegenaan gooien om het wel weer vol te krijgen.
Heb je de ArenA wel eens van binnen gezien? Die kleine stapjes waar jij op doelt zijn in de ArenA niet uitvoerbaar. Je zal echt met grote stappen moeten gaan omdat je het dak en de achterwanden moet vervangen... Had je nou nog ruimte gehad om stoelen bij te zetten o.i.d. dan had je stap voor stap kunnen gaan, maar met de ArenA kan dat niet...

Het stadion is nu niet vol, omdat de meeste kaarten seizoenskaarten zijn en mensen niet hoeven te komen. Daarnaast kun je je kaartje niet ter verkoop aanbieden. Als we daar wat fixen, krijgen we ook meer mensen daadwerkelijk in de ArenA.
Vind ik sowieso vreemd idd, dat je als club niet de mogelijkheid biedt om je plaats voor 1 duel door te verkopen. PSV deed dat een seizoen of 10 geleden, maar nu niet meer (geen idee waarom). Maar bv Tottenham en Chelsea doen dat continu.
 

Hankie

Well-known member
Niet waar. Staanplaatsen mogen wel in de competitie. In de EL/CL idd niet.
Gaat niet over staanplaatsen maar inkrimpen van de zitplekken. En Tuurlijk mag dat in competitie, maar aangezien Ajax elk jaar CL speelt tegen die tijd krijg je problemen met de UEFA.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat niet over staanplaatsen maar inkrimpen van de zitplekken. En Tuurlijk mag dat in competitie, maar aangezien Ajax elk jaar CL speelt tegen die tijd krijg je problemen met de UEFA.

Denk je echt dat de UEFA zo?n grote club dan op de vingers gaat tikken? Ajax heeft altijd nog de troef om een Super League op te gaan richten met Bayern M?nchen, Real Madrid en Barcelona.
 

Hankie

Well-known member
Denk je echt dat de UEFA zo?n grote club dan op de vingers gaat tikken? Ajax heeft altijd nog de troef om een Super League op te gaan richten met Bayern M?nchen, Real Madrid en Barcelona.
Dat is waar! Bouwen die handel.
 

De Wolf

Well-known member
Weg met die UEFA. Ajax moet niet naar de Bundesliga maar direct naar China. Binnen 10 jaar lach je dan die gasten van PSG uit.
 

Makanaky

Well-known member
Instappen wanneer het nog kan. Als de PSG's van deze wereld hier lucht van krijgen kan je het natuurlijk wel schudden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gisteren was het twee jaar geleden dat Cruijff overleed. Het stadion is echter nog steeds niet vernoemd. Werkelijk schandalig hoe Ajax/gemeente/stadion hier mee omgaan.
 

JMD

Well-known member
Gisteren was het twee jaar geleden dat Cruijff overleed. Het stadion is echter nog steeds niet vernoemd. Werkelijk schandalig hoe Ajax/gemeente/stadion hier mee omgaan.
Jep.

Denk overigens niet dat het aan de gemeente ligt, want die hebben inmiddels al een Johan Cruijffplein gemaakt...
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij is de Amsterdam Arena in het bezit van zgn founders die ooit hebben meebetaald aan de bouw. Ik meen dat de gemeente en Ajax dat niet zomaar kunnen beslissen.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij is de Amsterdam Arena in het bezit van zgn founders die ooit hebben meebetaald aan de bouw. Ik meen dat de gemeente en Ajax dat niet zomaar kunnen beslissen.
Dat eerste klopt ja.

Dus dat het wat langer duurt snap ik, en had het stadion nou een sponsornaam gehad dan snap ik ook dat zo'n sponsor niet blij is dat men zijn naam wil veranderen. Maar het stadion heeft geen sponsornaam, dus wat is er mooier dan je stadion vernoemen naar de grootste NL voetballer ooit, die ook nog eens 1 op 1 gelinkt wordt aan jouw club...
 

Pascallovic

Well-known member
Gewoon dramatisch verwachtingenmanagement. Op 25 april 2017 bij de Cruijffrun een intentieovereenkomst tekenen om goede sier te maken, met daarbij de mededeling je er voor 25 oktober uit bent. Toen dat niet lukte wist men te melden dat het toch zeker voor de jaarwisseling geregeld zou zijn. Wat een triest groepje mensen zijn het die hier bij betrokken zijn.
 
Bovenaan