Ajax in Europa 2022/2023

JMD

Well-known member
Mmm, hoe vaker ik naar de herhaling kijk hoe meer ik denk dat hij het echt zo bedoelde, dacht eerst dat het zo'n foute voorzet was.
 

JMD

Well-known member
Heerlijk zo'n overwinning. Totaal onverdiend, maar who cares?
Ajax door naar de 1/8 finale!
 

JMD

Well-known member
Morgen om 13.00 de loting, Ajax kan de volgende clubs loten:
LOSC Lille, Maccabi Tel Aviv, Viktoria Plzen, Club Brugge, Aston Villa, Fiorentina, PAOK Saloniki, Fenerbahçe

Ajax opnieuw eerst thuis overigens, op 7 maart. 1 week later de return
 

Abubakari

Well-known member
Maakt niet zoveel uit, dat wordt toch een makkie.
Als het net zo makkelijk als vanavond gaat kijk ik alleen op teletekst wat het geworden is. Als je zoveel beter bent wordt het saai.

Ben toch wel benieuwd hoe het nou kan dat je na de aanvaardbare wedstrijd tegen PSV vervolgens weer zo ver terug valt.
 

JMD

Well-known member
Ben toch wel benieuwd hoe het nou kan dat je na de aanvaardbare wedstrijd tegen PSV vervolgens weer zo ver terug valt.
Misschien omdat Ajax toen (en dat was zeer logisch verklaarbaar) als tactisch concept had: 'schop alles maar naar voren, naar Brobbey'... (plus dat PSV ook best wel wat spelers miste, maar het was idd zeer aanvaardbaar wat Ajax toen liet zien)
 

Abubakari

Well-known member
Misschien omdat Ajax toen (en dat was zeer logisch verklaarbaar) als tactisch concept had: 'schop alles maar naar voren, naar Brobbey'... (plus dat PSV ook best wel wat spelers miste, maar het was idd zeer aanvaardbaar wat Ajax toen liet zien)
Toen kregen ze ook een aantal prima kansen uit uitgespeelde aanvallen, dat was niet uit lange halen voetbal. Nu is het meer god zegene de greep voetbal en zit er niks meer in qua voetbal.

Die mogelijke tegenstanders ga je het op deze manier niet tegen redden. Hopen dat je met iedereen fit tegen die tijd weer tot aanvaardbaar voetbal komt. Verder hoop ik niet dat we Fenerbahce loten, moeten we tegen Tadic, lijkt me niet leuk.
 

gevegt

Well-known member
Als het net zo makkelijk als vanavond gaat kijk ik alleen op teletekst wat het geworden is. Als je zoveel beter bent wordt het saai.

Ben toch wel benieuwd hoe het nou kan dat je na de aanvaardbare wedstrijd tegen PSV vervolgens weer zo ver terug valt.
Ajax is een matige ploeg die tegen PSV boven zichzelf uitsteeg. Dat kan af en toe, maar dat hou je geen serie wedstrijden vol.
 

Mario

Well-known member
Zal je zien dat Ajax straks de enige overgebleven Nederlandse club in Europa is 😄 Gefeliciteerd Ajacieden.
 

JMD

Well-known member
Ajax tegen Aston Villa.

Lijkt me een van de lastigste die je kon loten. Wel een mooie reis. Birmingham heeft een mooi centrum en Villa Park is een juweeltje.
 
Bovenaan