Parijs 2024

JMD

Well-known member
Mooi. Kan dat ook ingevoerd worden in het grote Olympischespelen schema...

Jaja, een week voor de Spelen zal ik weer hier het schema delen dat ik ook altijd maak voor mezelf. Hoe meer mensen daar plezier van hebben hoe beter
 

JMD

Well-known member
Overigens beginnen de dames dus al de donderdag voor de openingsceremonie aan de Spelen. Dat is bij handbal voor het eerst. Dat is omdat na de groepsfase de handballers van locatie verhuizen (naar het stadion van LOSC Lille). De basketballers hebben ook zo'n rustdag, want die gaan juist in die dag van het stadion van LOSC Lille naar het sportpaleis Bercy (dat de eerste week gebruikt wordt voor de turnwedstrijden).
 

Mommiej

Well-known member
Mannen hebben het gehaald, vrouwen krijgen over 2 weken nog 1 kans bij 3x3 basketbal.

Qua atletiek estafettes vannacht de 4x400 mixed en de 4x100 vrouwen spelen gehaald. Aankomende nacht krijgen de 4x100 mannen, 4x400 mannen en 4x400 vrouwen nog 1 kans. Zullen daarvoor alle 3 bij de 1e 2 in hun heat moeten lopen.
 

JMD

Well-known member
4x400 dames ook geplaatst.

De herenestafettes moeten hopen bij de twee tijdsnelsten te komen, dan halen ze Parijs nog

Opvallend dat de 4x400 heren zich niet plaatst, wonnen zilver in tokyo
 

Mommiej

Well-known member
Dat laatste wordt al lastig zat voor de mannen, want het is ook niet bepaald zo dat ze dit weekend in de buurt kwamen
 

erka

Well-known member
Beetje gek ook, want op het WK indoor waren ze nog 3e. Nu deden niet alle toplanden mee maar je zou toch wel verwachten dat ze de OS zouden moeten halen. Ook gewoon in vrijwel sterkste opstelling gelopen voor zover ik gelezen heb.
Met hun snelste tijd staan ze momenteel 31e op de wereldranglijst. En ze moeten minimaal op de 16e plaats komen. Misschien nog wel hoger want ik heb niet precies gekeken hoe hoog de 14 landen staan die zich nu gekwalificeerd hebben. Wat Mommiej zegt, daar moet dus nog héél véél vanaf.
 

erka

Well-known member
Even uitgezocht. De twee hoogstgeplaatste landen die zich niet al hebben geplaatst kwalificeren zich dus op tijd met als deadline 30 juni.
Er is op zich dus nog wel tijd. De wereldranglijst die ik noemde was niet geschoond (staan veel college teams uit de VS tussen).
De twee snelste landen die zich nog kunnen plaatsen zijn momenteel:
Zambia 2.59.12
Frankrijk 3.02.44
Er staan dan nog vijf landen tussen: Jamaica, Qatar, Senegal, Mexico en Tsjechië.
En dan komt Nederland met 3.03.02. Dus kan nog maar er moet nog minstens een seconde vanaf.

Zambia staat zelfs 2e op de seizoensranglijst overall en heeft het dus ook nog niet gehaald .
 

Mommiej

Well-known member
Had ik inderdaad ook gezien wat erka zei over de 4x 400, als ik het goed heb staat de 4x 100 wel bij die 2 tijdsnelsten op moment
 
Bovenaan