Pagina 3 van de 58 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 577

Onderwerp: WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Nr. 6 of 7 van Zuid-Amerika (Peru/Parguay oid) gaat wel winnen van de nr. 6 of 7 van Afrika (Marokko/Senegal oid). Zuid-Amerika blijft een lastig voetbalcontinent; weinig landen, veel goede teams, weinig plekken. Misschien een idee om een pan-Amerikaanse kwalificatie op te zetten, naar het idee van de Centenario Copa dit jaar, waar het hele westelijk halfrond aan deelneemt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Makanaky Bekijk Berichten
    Nr. 6 of 7 van Zuid-Amerika (Peru/Parguay oid) gaat wel winnen van de nr. 6 of 7 van Afrika (Marokko/Senegal oid). Zuid-Amerika blijft een lastig voetbalcontinent; weinig landen, veel goede teams, weinig plekken. Misschien een idee om een pan-Amerikaanse kwalificatie op te zetten, naar het idee van de Centenario Copa dit jaar, waar het hele westelijk halfrond aan deelneemt.
    Dit lijkt me inderdaad veel zinvoller. In Midden-/Noord-Amerika zit een paar interessante voetballanden, maar op het ene continent gaat de helft naar het WK en bij het andere continent maar een fractie. Als je het slim aanpakt kun je al deze landen evenveel kans geven op kwalificatie, maar heb je de mogelijkheid om aan het einde van de rit méér Zuid-Amerikaanse landen toe te laten op een legitieme wijze. Nu zijn verhoudingen wat scheef.

Azië en Afrika zijn lastiger. Qua grootte en kwantiteit landen op deze continenten verdienen ze meer plaatsen op het eindtoernooi. Kwalitatief laat het de wensen over, maar eigenlijk zou dat in mijn ogen niet moeten uitmaken, omdat in theorie ieder land een gedegen kans moet hebben op het bereiken van het WK.

In het geval van Afrika trouwens helemaal opmerkelijk dat zij weinig toevoeging hebben op een eindtoernooi, als je ziet welke Afrikaanse voetballers er rondlopen in de topcompetities.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Batigoal Bekijk Berichten
    omdat in theorie ieder land een gedegen kans moet hebben op het bereiken van het WK.
    Dat is met de huidige verdeling toch ook al zo? De drempel voor landen op die continenten is zelfs een stuk lager door de kwaliteitsarmoede.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk Berichten
    Dan moeten ze die eerst maar eens halen. Het maakt natuurlijk geen drol uit of ze nou 1,5 of 10 Aziatische landen toelaten, ze redden het toch niet.
    Komt door hun mentaliteit. Afrikanen zijn fysiek sterk, dat is het grootste voordeel wat ze hebben in onderlinge duels. Neem nou Emenike, een bulldozer eerste klas, die gozer zet je niet eventjes van de bal. De Afrikaanse landen hebben zich de laatste 20 jaar wel ontwikkeld. Door Europese trainers aan te trekken valt er veel tactiek te bespeuren in het spel. Er zijn genoeg sensaties geweest zoals Nigeria, Kameroen, Senegal en Ghana maar er is nog veel werk aan de winkel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenerium Bekijk Berichten
    Komt door hun mentaliteit. Afrikanen zijn fysiek sterk, dat is het grootste voordeel wat ze hebben in onderlinge duels. Neem nou Emenike, een bulldozer eerste klas, die gozer zet je niet eventjes van de bal. De Afrikaanse landen hebben zich de laatste 20 jaar wel ontwikkeld. Door Europese trainers aan te trekken valt er veel tactiek te bespeuren in het spel. Er zijn genoeg sensaties geweest zoals Nigeria, Kameroen, Senegal en Ghana maar er is nog veel werk aan de winkel.
    Ik vind juist dat ze volledig stilgestaan hebben de laatste 20 jaar. Na de prestatie van Nigeria in 1994 wist iedereen zeker dat de Afrikanen de toekomst hadden op de eindtoernooien. Is er op een sporadische opleving na nooit uitgekomen.

Het ontbreekt ze simpelweg aan (spel)intelligentie. Het zijn allemaal werkers en lopers maar nooit strategen en denkers.

Je kunt niet voetballen met 11 rechtsbacks, bij wijze van.
    Je hoeft hier niet te komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    Ik vind juist dat ze volledig stilgestaan hebben de laatste 20 jaar. Na de prestatie van Nigeria in 1994 wist iedereen zeker dat de Afrikanen de toekomst hadden op de eindtoernooien. Is er op een sporadische opleving na nooit uitgekomen.

Het ontbreekt ze simpelweg aan (spel)intelligentie. Het zijn allemaal werkers en lopers maar nooit strategen en denkers.

Je kunt niet voetballen met 11 rechtsbacks, bij wijze van.
    Daar heb je wel een punt.

Helemaal eens met Janssen.

Ik ook, maar de vraag is dan: Hoe komt dat?

Waarom kunnen Kenianen zo hard rennen?

Genen, lichaamsbouw, aanleg, trainingsomstandigheden etc etc etc.

Het voetballen met verstand zit niet in hun DNA. Simpel als dat. De klassieke nummers 10's (de Zidane's, Zico's, Totti's, Riquelme's, Rui Costa's van deze wereld zeg maar), allemaal Zuid-Amerikanen en Europeanen. Ik zit nu mijn hoofd te breken op 1 Afrikaan die in dat rijtje kan maar ik kom er niet op.
    Je hoeft hier niet te komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    Waarom kunnen Kenianen zo hard rennen?

Genen, lichaamsbouw, aanleg, trainingsomstandigheden etc etc etc.

Het voetballen met verstand zit niet in hun DNA. Simpel als dat. De klassieke nummers 10's (de Zidane's, Zico's, Totti's, Riquelme's, Rui Costa's van deze wereld zeg maar), allemaal Zuid-Amerikanen en Europeanen. Ik zit nu mijn hoofd te breken op 1 Afrikaan die in dat rijtje kan maar ik kom er niet op.
    De klassieke namen komen allemaal uit klassieke voetballanden waar er al 100 jaar vanaf de jeugd structureel getraind wordt. Dat lijkt me eerder een voorwaarde dan genen en zo.
    Of doel je op genen die de hersenpan aansturen?

Forum Rechten