Pagina 2 van de 58 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 577

Onderwerp: WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mario Bekijk Berichten
    Finale in de middag. Ik neem aan dat dit wel op een zondag zal zijn?
    WK finale van 2002 was ook op een zondag ergens in de namiddag als ik me niet vergis.

Ik heb het net opgezocht, 13:00 uur. Mijn geheugen laat me niet helemaal in de steek, ik kan me die dag nog goed voor de geest halen. Toen de finale bezig was hing er een gigantische Duitse vlag uit het raam in onze straat, toen was het nog lang geen avond.
    Laatst gewijzigd door Fenerium; 30-03-16 om 10:35.

Is ook niet zo gek, want anders was de finale plaatselijke tijd 's nachts gespeeld.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Ik zou er geen problemen mee hebben, ik steek er gewoon een jointje bij op, gooi de gordijnen dicht, dim het licht en kijk gewoon stoned in de nacht naar een WK-finale. Kan een aparte ervaring zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenerium Bekijk Berichten
    WK finale van 2002 was ook op een zondag ergens in de namiddag als ik me niet vergis.

Ik heb het net opgezocht, 13:00 uur. Mijn geheugen laat me niet helemaal in de steek, ik kan me die dag nog goed voor de geest halen. Toen de finale bezig was hing er een gigantische Duitse vlag uit het raam in onze straat, toen was het nog lang geen avond.
    Ik was toen op vakantie in Turkije, voor hen was het een mooi toernooi.

Ik zou er geen problemen mee hebben, ik steek er gewoon een jointje bij op, gooi de gordijnen dicht, dim het licht en kijk gewoon stoned in de nacht naar een WK-finale. Kan een aparte ervaring zijn.
    2002 was het WK in Japan en Zuid Korea, dus lokale tijd was de finale gewoon 's avonds. Hier in Europa was het toen dus begin van de middag.
    Je kunt natuurlijk niet in Japan een finale midden in de nacht gaan spelen, alleen omdat het in Europa dan op prime-time kan uitgezonden worden.

Nu geldt dat natuurlijk niet voor Rusland (want dat is maar 1 uur tijdverschil), dus geen idee wat de reden is om de finale in 2018 al om 18.00u lokale tijd te spelen.

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/...-Amerika.dhtml

Dat Infantino een WK van 40 landen wil is al belachelijk, maar dat hij dan 1 of 2 van die plaatsen naar Zuid Amerika wil laten gaan slaat nergens op... DIe hebben nu al 4,5 van de 10 landen als geplaatst.

Ik denk dat (zeker) Afrika, maar ook Azië er meer recht op hebben, en Europa verdient ook wel wat verloren terrein terug. Europa heeft nu ongeveer net zoveel plaatsen op een WK met 32 als dat het had op een WK met 24.

Europa is ook het continent met de meeste wereldkampioenen, de laatste 3 edities werden door een Europees land gewonnen.
    Ik teken voor, laat landen uit Afrika en Azië eens een WK-finale spelen.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    0
    laat landen uit Afrika en Azië eens een WK-finale spelen.
    Dan moeten ze die eerst maar eens halen. Het maakt natuurlijk geen drol uit of ze nou 1,5 of 10 Aziatische landen toelaten, ze redden het toch niet.
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Zuid-Amerika is in de breedte gewoon heel sterk. Dat er daardoor een groot percentage van de deelnemers naar het WK gaat is dan ook terecht. De nummer 6 van de CONMEBOL zou nog steeds een veel sterker team op de been kunnen brengen dan landen als Honduras en Bahrein.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk Berichten
    Dan moeten ze die eerst maar eens halen. Het maakt natuurlijk geen drol uit of ze nou 1,5 of 10 Aziatische landen toelaten, ze redden het toch niet.
    Mee eens. Alleen de VS(1930) en Zuid Korea(2002) zijn het ooit gelukt om als niet Europees of Zuid Amerikaans land bij de top 4 te eindigen. De Afrikaanse landen vallen meestal tegen op WK eindrondes, ook toen het toernooi op het eigen continent werd gespeeld.

Forum Rechten