Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 119

Onderwerp: WK kwalificatie 2018 - CONCACAF

Costa Rica speelt met 1-1 gelijk tegen Honduras en is daarmee zeker van een plek op het WK.
    De VS staan nu derde in de poule, bij winst tegen Trinidad en Tobago zijn ze verzekerd van het WK.
    Een gelijkspel kan trouwens ook al genoeg zijn aangezien Panama en Honduras beide een veel minder doelsaldo hebben.

USA ligt er uit omdat ze bij nummer laatst Trinidad & Tobago met 2-1 verliezen en Panama in de 87' minuut de 2-1 scoort tegen Costa Rica. Doordat Honduras van het al geplaatste Mexico wint (3-2) valt USA buiten de boor. Vijfde en ze houden alleen Trinidad & Tobago onder zich.
    Panama plaatst zich rechtstreeks voor het WK (samen met Mexico en Costa Rica), Honduras naar de Play Off.
    Vier dagen geleden won USA nog met 4-0 van Panama.
    Laatst gewijzigd door Abubakari; 11-10-17 om 02:08.
    “Tomorrow you may sing in Paradise above the smoking ruins of your world-cities. But tonight I would like to think of one man, a lone individual, a man without a name or a country. A Man who i respect, cos he has absolutely nothing in common with you, the Man is… My Self”

Tevens het WK debuut voor Panama.
    Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Geen WK voor Team USA. Zonde, ik had Pulisic graag aan het werk gezien op het hoogste podium.

Mooi voor Panama! Hun spelers spelen overal zo'n beetje, de meeste uiteraard in de MLS. Zo is die competitie er toch een beetje bij.

Hahaha, Panama. Ik zie net de beelden.

Wat een schande die scheidsrechter. De bal was niet eens in de buurt van de doellijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kielse Rat Bekijk Berichten
    VS verliest weer en zal ook nog stevig uit de pijp mogen komen. Als er dinsdagnacht verloren wordt in Honduras, lijkt het WK ver weg.
    Het zal je misschien verbazen maar toen ik in Orlando was zag ik in een winkelcentrum een pokke rij van voetbal fans staan. So you like football? yeah man we love soccer. Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat ik daar snel weer weg was.

Voor het eerst afwezig sinds 1986, en dat voor een land waarbij voetbal niet de nummer 1 sport is. Maar goed, normaal is de kwalificatie voor de VS in die zone niet zo lastig.
    Alle mensen zijn hetzelfde. Het zijn slechts hun gebruiken die verschillen.

Er wordt al langer gediscussieerd over de stelling of het verstandig zou zijn om de kwalificatie van heel het Amerikaanse continent bij elkaar te voegen. Met de 4,5 plek van Z-Amerika en de 3,5 van NM-Amerika kunnen er dus 8 plekken vrijkomen.

Je hebt dan in totaal 45 landen die kunnen strijden voor 8 plaatsen. Gooi er een paar voorrondes tegenaan om die lastige eilandstaatjes etc. weg te poetsen en je kunt bijvoorbeeld in 4 groepen van elk 4 of 5 teams strijden voor 2 plekken per groep.

Dat zou voor landen als Chili en Paraguay dan een kans bieden om erbij te zijn, en de landen uit NM-Amerika zoals Costa Rica, Panama, en de USA moeten dan echt serieus hun niveau op gaan krikken om het WK te halen.

Is natuurlijk een heilloze weg, want de NM-Amerikaanse bond is daar niet voor, aangezien de kans op 3 landen uit dat deel dan veel kleiner wordt.
    Als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder.

Ik vind dat trouwens wel een goed idee. Dan komt het aantal landen van die kwalificatie ook in dezelfde orde van grootte als in Europa, Afrika en Azie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erka Bekijk Berichten
    Ik vind dat trouwens wel een goed idee. Dan komt het aantal landen van die kwalificatie ook in dezelfde orde van grootte als in Europa, Afrika en Azie.
    Eens.

Overigens verloor de USA van Trinidad & Tobago, een duel met een pikant tintje. In november 1989 speelden beide landen ook hun laatste kwalificatieduel tegen elkaar, USA moest winnen om naar Italië te gaan, anders ging T&T. USA won met 1-0. De laatste jaren is bekend geworden dat dat duel compleet gefraudeerd is. De FIFA wilde graag de USA op het WK van 1990 hebben zodat daar de belangstelling voor het WK van 1994 (dat in de USA was) kon gaan leven. De man uit het uitvoerend bestuur die met dat idee kwam was Jack Warner, baas van de CONCACAF-regio. Warner komt van Trinidad & Tobago en wilde dus niet dat zijn land op het WK kwam... Hij zal er rijk van geworden zijn...

Forum Rechten