Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 74

Onderwerp: Economie

Ik zit nog vier jaar vast in zo’n starterslening situatie. Voor mij iets teveel stappen zonder dat het onder aan de streep extreem gaat uitmaken. Ik focus mij momenteel meer op vermogen creëren dan op besparen. Al gaat vrouwelijk schoon dat vermoedelijk wat in de war schoppen.

Hopelijk is de rente over vier jaar nog steeds laag. Ik geloof er niet zo in dat die rente opeens weer op de het oude niveau terecht komt. Anders ga ik tegen die tijd de Duitsland route onderzoeken. Nederlandse banken zitten nog steeds substantieel hoger dan onze Duitse vrienden. Zitten wel nog wat haken en ogen aan met vermogenseisen, maar dat zie ik dan wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk Berichten
    zonder dat het onder aan de streep extreem gaat uitmaken.
    Dat is dus het hele punt. Het maakt in principe nooit extreem veel verschil.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Maar wel verstandig om iig voor te leggen aan mijn hypotheekadviseur?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwammy Bekijk Berichten
    Mensen hier die ervaring hebben met rentemiddeling?
    Jep. Scheelt me 400 euro bruto per maand. (van rond de 980 bruto naar de 560 ofzo) (Nou had ik ook nog slechts 1,5 jaar over van de 10 jaar dat ik het had vastgelegd en tevens betaalde ik een rente van 6,4% ofzo, maar ik zou het toch eens laten uitrekenen)

Ik ga begin 2019 verhuizen naar een nieuwbouwhuis, heb van de zomer het contract getekend, en betaal dus nu aan 2 hypotheken. Maar totaal betaal ik nu minder dan dat ik vorig jaar aan 1 huis betaalde.
    Laatst gewijzigd door JMD; 11-10-17 om 09:42.

Maar wel verstandig om iig voor te leggen aan mijn hypotheekadviseur?
    Hoe lang loopt je hypotheek nog en tegen welke rente ? Anders zou verhuizen een goede optie zijn.

25 jaar ongeveer en volgens mij met 4,2. Ik ga niet verhuizen, heb er net een verbouwing van 40k inzitten.

25 jaar ongeveer en volgens mij met 4,2. Ik ga niet verhuizen, heb er net een verbouwing van 40k inzitten.
    Inmiddels is de rente onder de 2%. Dus kan het denk ik geen kwaad om er even naar te (laten) kijken.
    Baat het niet dan schaadt het zeker niet.

heb dit jaar ook mijn hypotheek laten oversluiten. Zat nog op een tarief van 5,6%, en nu 2%. Moest wel een flinke boeterente betalen (bijna € 40.000,=), maar heb in ieder geval de helft er via de belastingaangifte weer uitgehaald. Ben qua hypotheeklasten meer dan gehalveerd en verwacht daarmee mijn 'verlies' in de boeterente in 3 à 4 jaar ingelopen te hebben.

Zeker de moeite waard dus om het eens uit te laten rekenen.
    Als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder.

Lol . Je kan een keer zo n dure woning kopen tegen dezelfde maandlasten die je nu hebt.

Heb je een woning van 250 k kun je door te verhuizen per jaar circa 5 k besparen.

Forum Rechten