Pagina 1 van de 16 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 158

Onderwerp: Real Madrid - de club señor met Catalaanse roots

Real Madrid - de club señor met Catalaanse roots

Omdat er genoeg te melden valt over deze club, start ik het maar: een topic speciaal voor Real Madrid.

Dan kan ik in de topicstart natuurlijk alle gewonnen prijzen en illustere voetballers gaan benoemen, maar dat ga ik mooi niet doen. Ik begin dit topic met het begin van Real Madrid, meteen ook één van de interessante feiten uit de clubgeschiedenis: de club die zou uitgroeien tot het symbool van het centralisme en anticatalaanse sentimenten werd opgericht door de twee Catalaanse broers Carles en Joan Padrós, die ook gelijk de eerste voorzitters waren.

Laatst gewijzigd door Xisco; 21-08-15 om 10:00.

Nieuwe aanwinst Mateo Kovacic werd gisteren gepresenteerd als nieuwe aanwinst. Hij wist gelijk op te vallen door zijn presentatie als volgt te openen en zo de madridistas te begroeten: "Bon dia a tots". Als dit bewust was, dan is Kovacic een held, anders is het gewoon bijzonder dom en slecht voorbereid.

Haha en die andere grote club uit Madrid was in het begin een afdeling van Athletic uit het, zegt men, mooie Baskenland.
    Tis me wat.
    Jesus peace voor de zondes die we begaan. Ik weet waar ik vandaan kom, ik weet waar ik wil gaan.

Was het niet Sergio Ramos die na de CL-winst een jaar geleden zong "Spelers, spelers, we hebben de finale gewonnen, laat alle indianen weten wie heerst in de hoofdstad"? (voor de duidelijkheid, Los Indios is Atlético) Nu laat hij doodleuk weten dat hij nooit een prijs zou zoals Piqué heeft gedaan, door de spot te drijven met de rivaal. Een nieuwe rel in de eeuwige strijd lijkt geboren, wederom ten koste van de harmonie bij La Roja. Alleen hebben vredestichters Xavi en Casillas inmiddels het veld geruimd en verwacht ik dergelijke neutraliserende acties niet van de huidige twee hoofdrolspelers.

Pique is dan ook wel een domme lul dol op dit soort polemica.
    Jesus peace voor de zondes die we begaan. Ik weet waar ik vandaan kom, ik weet waar ik wil gaan.

Gisteren was er een persconferentie van Piqué en de verwachting was dat hij excuses of iets dergelijks zou gaan aanbieden. Niets daarvan, gewoon a la Stoichkov nog meer olie op het vuur met kreten als "ik hoop dat het Real Madrid zo slecht mogelijk gaat" en "ik hoop dat Real Madrid zal verliezen". Eigenlijk vind ik het wel mooi, die polemiek hoort er te zijn tussen de twee aartsrivalen. De ontsporing onder Mourinho met vechtpartijen op het veld en een vinger in iemand oog steken, dat was een stap te er, maar verbaal de gemoederen opstoken mag wat mij betreft wel.

Gek genoeg moet ik spontaan denken aan een handjevol demente fanaten die beweren dat Fenerbahce is opgericht door mislukte voetballers die het nooit hebben kunnen waarmaken bij Galatasaray en als reactie hierop een eigen voetbalclub hebben opgericht. Het klinkt te mooi om waar te zijn allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xisco Bekijk Berichten
    Niets daarvan, gewoon a la Stoichkov nog meer olie op het vuur met kreten als "ik hoop dat het Real Madrid zo slecht mogelijk gaat" en "ik hoop dat Real Madrid zal verliezen".
    Hij is gewoon eerlijk en zegt wat heel Catalunya denkt, respect, heldenstatus bij deze verhoogd! Goede timing overigens een dag voor de Catalaanse feestdag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AthleticHolanda Bekijk Berichten
    Goede timing overigens een dag voor de Catalaanse feestdag...
    Nog zo'n opmerkelijk feit van de Catalanen, feest vieren op de dag van de grootste nederlaag. Ze wonnen de oorlog, maar verloren hun vrijheid, maar herdenken dat tot op de dag van vandaag.

Dat doen de Serviers ook. 1 of andere slag in wat nu Kosovo is.

Forum Rechten