Pagina 1 van de 43 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 421

Onderwerp: District Zuid II

District Zuid II

Nieuw seizoen, nieuw topic.

Komend seizoen grote veranderingen in het Limburgse en Brabantse voetbal. Poules van 14 teams en geen 6e klasse meer.

We beginnen met een transfernieuwtje. Danny Schreurs houdt zijn conditie op peil bij Geusselt Sport, een 2e klasser.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Is KCC'13 nieuw, Joost? Het is de opvolger van MSP'03 en zal ook op hun complex gaan spelen.

KCC staat uiteraard voor K.E.V Coriovallum Combinatie
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk Berichten
    Is KCC'13 nieuw, Joost? Het is de opvolger van MSP'03 en zal ook op hun complex gaan spelen.

KCC staat uiteraard voor K.E.V Coriovallum Combinatie
    Nee, ze bestaan al 2 jaar.

Komend seizoen ook grensrechters in de 1e klasse. Dat is nieuw in Zuid2, is dat in andere districten ook gebruikelijk?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5808606
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Komend seizoen ook grensrechters in de 1e klasse. Dat is nieuw in Zuid2, is dat in andere districten ook gebruikelijk?
    Ik weet dat West II en Zuid I afgelopen seizoen een pilot gedraaid hebben, waarbij in bepaalde belangrijke duels neutrale grensrechters ingezet werden. Denk aan duels die belangrijk waren voor de titelstrijd, een eventuele periodetitel, de strijd onderin of bij derby's. Dat is volgens mij goed bevallen, dus mogelijk wordt dit nu landelijk doorgetrokken?

Het Albo-toernooi in Milsbeek kende een verrassende winnaar, SSS'18 2 werd eerste, SSS'18 1 tweede (zonder tegen elkaar te spelen, dat wel).
    Overige deelnemers waren Beuningse Boys, Vitesse'08, Juliana'31, Quick 1888, Leones, De Treffers zaterdag, Achates, Groesbeekse Boys, Blauw Wit en gastheer Milsbeek.

Heel veel prachtige dagen gingen verloren en wanneer het weer herfstweer wordt gaan we dan eindelijk van start...

... toch keek ik er alweer lang naar uit en dit weekend bleef ik dan ook binnen de grenzen van Zuid II.

Het seizoen trapte af met verschillende derby's die naar zaterdag werden verplaatst, waaronder die in Deurne tussen ZSV en Deurne, voor het eerst in ruim dertig jaar in competitieverband. Deurne degradeerde afgelopen seizoen terug naar de Eerste Klasse en is historisch gezien eigenlijk een vaste klant in de Hoofdklasse, enkele uitstapjes naar onderen daargelaten.
    De buren uit Zeilberg spelen doorgaans enkele treedjes lager. Veertien jaar geleden speelden ze nog in de Zesde Klasse maar drie promoties in de afgelopen zes seizoenen brengt ze plots op hetzelfde niveau als de buurman.

Met hekken was het hoofdveld van ZSV afgeschermd van dat van Deurne zodat de rivalen in ieder geval niet gratis de oversteek zouden maken. Dat bleek een slimme zet want het was gigantisch druk rondom het veld. Zelfs buiten het sportpark vanaf de iets hoger liggende weg stonden toeschouwers te kijken evenals bovenop de kleedlokalen van het complex van Deurne! Ik schat dat er zeker een kleine drieduizend supporters waren voor deze historische wedstrijd. Zoals verwacht werd er flink uitgepakt met spandoeken waarin ZSV de winnaar was, en met vuurwerk waarin Deurne de winnaar was. De supporters stonden dus gelijk en op het veld nam Deurne al vroeg de leiding, toch voetbalde ZSV stukken beter en ging terecht met 3-1 rusten.
    Snel na rust blokkeerde een verdediger van Deurne een inzet van ZSV met de hand, een penalty en rood was het gevolg. Na de 4-1 was het definitief gedaan met Deurne en liep ZSV uit naar de monsterscore van 7-2 en dat werd flink gevierd.

Deurne won het met vuurwerk.

Supporters kijken toe vanaf de daken van de kleedlokalen van Deurne.

Een imposant spandoek van ZSV.

Elke goal werd goed gevierd met de vele supporters.

De seizoensopening in Zuid II.

Zelfs vanaf de weg keken supporters toe.

Ik mis wel je verslag van het spektakel in Boxmeer!

SHH ging vanmiddag met 4-0 onderuit bij LHC. Een half basiselftal miste en aangezien SHH handhaving als doelstelling heeft en LHC kampioen wil worden werd het een onmogelijk karwei. Ze hielden het een klein half uur vol, toen viel twee goals vlak na elkaar.

In de 2e helft zowaar de 2-1 maar afgevlagd wegens buitenspel. Die grensrechter zegt een paar minuten voor het eind dat ik inderdaad gelijk had en dat het geen buitenspel was maar bij 2-1 waagde hij de gok... De bal werd teruggelegd en de speler die scoorde bleef achter de bal...

Enfin, LHC gooide het gas er daarna weer op en scoorde nog tweemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Ik mis wel je verslag van het spektakel in Boxmeer!
    Vooruit. Ik weet niet precies meer wanneer de KNVB deze regel invoerde, maar tot op heden dronken we in Boxmeer 'gewoon' een biertje langs de kant. Helaas heeft ook ons bestuur inmiddels door dat dat niet meer mag, al is er ook (nog) geen (hoger liggen) terras o.i.d. waar andere clubs dit mee op losten. Dat was echter niet de enige tegenvaller, de nieuwe entreepoort is ook nagenoeg af en ik vind het lelijk. Maar de algemene opinie telt en men was over het algemeen tevreden over het geval. Verder was de wind guur en was het enkel aangenaam om buiten te staan op de spaarzame momenten dat de zon doorbrak.
    Wel was het gezellig om weer eens bij te praten langs te lijn, er was veel in te halen na de veel te lange zomerstop, en dat was maar goed ook! Op het veld was het namelijk een drama. Tegenstander 'Sport Is Ons Leven' is een club die afgelopen zomer de sprong van de Zesde naar de Vierde klasse maakte. Nu draaide Olympia een prima voorbereiding en is de competitie in vergelijking met vorig seizoen door de versterkte promotie een stuk zwakker geworden. Olympia behoorde vorig seizoen tot de beste teams en dus is Olympia zoals elk jaar weer favoriet voor promotie en sowieso de favoriet in deze openingswedstrijd.
    Toch was na twee minuten de eerste kans voor SIOL en kwam Olympia goed weg. Gewaarschuwd en dus scherp zou je denken, maar dat viel tegen. Ondanks meer balbezit en het spel dat zich voornamelijk afspeelde op de helft van SIOL creëerde Olympia nauwelijks grote kansen. Op de counter waren de Cuijkenaren minstens zo gevaarlijk. Een schot op de lat was het grootste wapenfeit van de blauwwitten. Van een heus slotoffensief was nog wel sprake maar SIOL trok de 0-0 dapper over de streep waarmee het eerste puntverlies alweer een feit is.
    Ondertussen maakte die andere favoriet voor promotie gehakt van die andere club die van de Zesde naar de Vierde Klasse sprong. Milsbeek-Merselo werd 7-0. Zo kan het dus ook... Maar we mogen volgende week naar Merselo, eens zien of de stemmen na die wedstrijd weer wat optimistischer mogen zijn.

Wedstrijdfoto's --> http://www.thuisinhetnieuws.nl/artik...ijk-cuijk.html

Wat betreft de entree, graag jullie meningen.

Hoe het was

Hoe het nu is

Ik vind het wel een frisse verbetering.

Forum Rechten