Pagina 1 van de 73 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 726

Onderwerp: Muziek algemeen

Muziek algemeen

Er was geen algemeen muziektopic meer? Althans ik zie het niet.

Anyhow:

NEIL YOUNG HAALT MUZIEK VAN STREAMING DIENSTEN

Neil Young wil niet langer dat zijn muziek te streamen is. Niet vanwege financiële overwegingen, maar omdat hij de geluidskwaliteit van diensten als Spotify en Deezer belabberd vindt. 'Streaming sucks', aldus Young op Facebook.

'Ik ben klaar met streamen,' schrijft Young in een uitgebreid bericht. 'Ik hoop dat dit oké is voor mijn fans (...) Het gaat me om de geluidskwaliteit. Ik wil niet dat mijn muziek wordt gedevalueerd door de slechtste kwaliteit in de geschiedenis van uitzending of welke andere vorm van distributie dan ook. Het voelt niet goed dat dit op deze manier aan mijn fans wordt verkocht. Het is slecht voor mijn muziek. Voor mij gaat het om het maken en distribueren van muziek die mensen echt kunnen horen en voelen. Daar sta ik voor.' Young sluit een terugkeer naar dergelijke diensten echter niet uit: 'Als de kwaliteit weer terug is, kijk ik er nog eens naar. Zeg nooit nooit.'

De 69-jarige singer-songwriter heeft geluidskwaliteit hoog in het vaandel: eerder dit jaar lanceerde hij de ‘superieure’ muziekspeler Pono en de bijbehorende online muziekwinkel PonoMusic Store, waar je muziek kunt krijgen in hoge geluidskwaliteit. Youngs nieuwe album The Monsanto Years verscheen eind juni. Dat album staat, net als al zijn andere releases, op moment van schrijven overigens nog gewoon op Spotify.

Bron: OOR
    Zou Ome Neil weten dat de geluidskwaliteit op Spotify net zo hoog is als die van zijn cd's in de winkel?
    Je hoeft hier niet te komen.

Wat is er mis met de kwaliteit van Spotify? Is er een verschil dan met een CD? Zou niet eens meer weten hoe een CD klinkt.

Ik heb geen idee van de kwaliteitsverschillen tussen CD en Spotify. Neil is wel altijd bezig met die kwaliteit. Niet voor niets dat hij in zo'n Pono project zit.

Wel raar dat lui die al decennia lang op een podium staan en dus hun oren onderhand aardig verpest moeten hebben een kwaliteitsverschil horen.

Ik hoor het niet in ieder geval.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Met Spotify Premium stream je in 320 kbps en een cd is 384 kbps. Dat verschil hoort niemand.

Pas bij .FLAC bestanden hoor ik wel degelijk verschil (1411,2 kbps) maar dat moet dan al door een goede hoofdtelefoon op hoog volume.

Neil is ook wel een beetje een eigenzinnige man.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    Met Spotify Premium stream je in 320 kbps en een cd is 384 kbps. Dat verschil hoort niemand.

Pas bij .FLAC bestanden hoor ik wel degelijk verschil (1411,2 kbps) maar dat moet dan al door een goede hoofdtelefoon op hoog volume.

Hoeveel huishoudens hebben tegenwoordig nog een koptelefoon in huis, 99 procent luistert met de bijgeleverde oordopjes van hun mobiel hun muziek op de bank en als er al een koptelefoon in huis is dan is het een ding van 20 euro wat ze een keer hebben meegepakt in de aanbiedingenbak bij de kassa van de Mediamarkt.

Ik kom koptelefoons nog zelden tegen als ik ergens op bezoek ben, en dat blijft vreemd als de gastheer me verteld gek te zijn op muziek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inhethoekje Bekijk Berichten
    Hoeveel huishoudens hebben tegenwoordig nog een koptelefoon in huis, 99 procent luistert met de bijgeleverde oordopjes van hun mobiel hun muziek op de bank en als er al een koptelefoon in huis is dan is het een ding van 20 euro wat ze een keer hebben meegepakt in de aanbiedingenbak bij de kassa van de Mediamarkt.
    De fijnproevers zijn aan het uitsterven, daar heb je gelijk in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    De fijnproevers zijn aan het uitsterven, daar heb je gelijk in.

Ik zie jou wel investeren in een goede koptelefoon maar het gros hoort totaal geen verschil met wat Neil Young beweerd.

Ik ben groot fan van Neil maar hier zit hij gewoon te zeiken en zijn eigen project, Pono, een beetje naar voren te schuiven, meer niet.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Ik heb er ook één, al is dat vanwege mijn muziek smaak en mijn sociale karakter
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Forum Rechten