Pagina 34 van de 47 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Resultaten 331 tot 340 van de 470

Onderwerp: Achilles '29

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    De KNVB checkt aangaande de licentie-eisen de cijfers van de vereniging en niet van een eventuele bv, volgens mij. Waarschijnlijk was er daarom geen aanleiding om aan de bel te trekken.
    Ik neem aan dat toch ook het hele plaatje onder de loep genomen wordt? In dit geval de BV en de vereniging als licentiehouder?

Och, zo'n curator die gaat dreigen en een Achilles die het heeft over dat afspraken moeten worden nagekomen.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    1137873
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjorro Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat toch ook het hele plaatje onder de loep genomen wordt? In dit geval de BV en de vereniging als licentiehouder?
    Nee, volgens mij niet. Maar heb hier de matrix met licentie-eisen even niet bij de hand, dus kan niet citeren wat ze exact vragen. Maar het staat mij wel bij dat het ze puur om de vereniging gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    Nee, volgens mij niet. Maar heb hier de matrix met licentie-eisen even niet bij de hand, dus kan niet citeren wat ze exact vragen. Maar het staat mij wel bij dat het ze puur om de vereniging gaat.
    Dit is het laatste onderdeel;

Financieel Kader
    F.01 Jaarstukken voorzien van samenstelverklaring
    F.03 Begroting
    F.05 Betalingsachterstand uit transfers
    F.06 Betalingsachterstand bij werknemers
    F.07 Betalingsachterstand bij Belastingdienst
    F.08 Meldplicht club zijnde schuldeiser
    F.09 Meldplicht wezenlijke wijzigingen financiële positie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjorro Bekijk Berichten
    Dat mag je inderdaad toch aannemen.
    En anders is het zaak dat de KNVB zo snel mogelijk zijn beleid in dezen aanpast.
    Je ziet waar het toe leidt.

Volgens mij heeft de KNVB juist niets met al die BV's te maken. Dat is ook de reden dat veel verenigingen hun 1e selectie of spelers onderbrengen in en aparte BV. Zo blijft de rest van de vereniging redelijk buiten schot mocht het echt mislopen bij die BV.

Ik denk juist wel dat het de KNVB en het voetbal in het algemeen aangaat wat er zoal bij die BV's gebeurt.
    Misschien dat de clubs dat juridisch gezien kunnen afschermen van de KNVB, daar heb ik geen verstand van.
    Maar als de clubs allerlei verkeerde zaakjes kunnen regelen via een BV, met ook nog als bedoeling om het buiten het zicht van de KNVB te houden, zou de bond daar iets tegen moeten doen.
    Als er zo teveel voor de KNVB verborgen blijft , zou je clubs met dergelijke constructies wellicht geen licentie kunnen geven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Scout Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft de KNVB juist niets met al die BV's te maken. Dat is ook de reden dat veel verenigingen hun 1e selectie of spelers onderbrengen in en aparte BV. Zo blijft de rest van de vereniging redelijk buiten schot mocht het echt mislopen bij die BV.
    Natuurlijk worden die bij de KNVB meegenomen. Maar de controle ligt in eerste instantie bij de fiscus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Als er zo teveel voor de KNVB verborgen blijft , zou je clubs met dergelijke constructies wellicht geen licentie kunnen geven.
    Kun je van de overgebleven teams mooi 1 mix derde divisie maken.

Welke amateurclubs uit de 2e en 3e divisie hebben nog meer zo'n constructie met een BV , die kennelijk voor de KNVB nogal ondoorzichtig is ?

Forum Rechten