Pagina 2 van de 142 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 1420

Onderwerp: Buitenlandse politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk Berichten
    Geen leger is ook niet helemaal waar. Ze hebben na de Tweede Wereldoorlog zichzelf ernstige beperkingen opgelegd wat betreft het aanhouden van een leger. In principe zullen ze geen land-, zee- of luchtmacht aanhouden, maar dat wordt uiteindelijk zo geïnterpreteerd dat ze enkel hun leger nog zullen aanwenden uit zelfverdediging. Daardoor zullen ze nooit meedoen aan acties in het Midden-Oosten en dergelijke. Zolang Noord-Korea enkel Zuid-Korea aanvalt, dan beperkt de Japanse wet in principe Japan om zich erin te mengen.
    Die wet had Duitsland ook, dwz alleen zelfverdediging (uiteraard had W-Duitsland ivm Koude Oorlog wel een groot leger -eigenlijk NAVO-leger). Maar vanaf de eerste Golfoorlog in 1990 hebben ze het aangepast. Zou Japan ook best kunnen doen zo langzamerhand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erka Bekijk Berichten
    Die wet had Duitsland ook, dwz alleen zelfverdediging (uiteraard had W-Duitsland ivm Koude Oorlog wel een groot leger -eigenlijk NAVO-leger). Maar vanaf de eerste Golfoorlog in 1990 hebben ze het aangepast. Zou Japan ook best kunnen doen zo langzamerhand.
    Het zou mij verbazen als ze hun wet gaan aanpassen. Misschien dat ze nog een flexibelere interpretatie gaan zoeken vanwege de vermeende aanwezigheid van atoomwapens in Noord-Korea, maar ik acht de kans niet groot.

Japan heeft de wet toch allang aangepast waardoor ze ook met VN missies mee mogen doen?

Ze doen alleen mee aan vredesmissies en geven wat hulp bij rampen.

Japan heeft een heel behoorlijke marine anders.
    Jesus peace voor de zondes die we begaan. Ik weet waar ik vandaan kom, ik weet waar ik wil gaan.

De EU wil internationale treinen strenger beveiligen.
    Ze doen daar dus ook aan symboolpolitiek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
    De EU wil internationale treinen strenger beveiligen.
    Ze doen daar dus ook aan symboolpolitiek.
    Echt lachwekkend dit.
    Wat te doen met de intercity's? Hamburg-München of Parijs-Lyon?
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JFK Bekijk Berichten
    Echt lachwekkend dit.
    Wat te doen met de intercity's? Hamburg-München of Parijs-Lyon?
    Gewoon laten rijden, neem ik aan.

Jaja, de koninklijke marechaussee komt weer terug in de internationale trein. En mogelijk internationale treinkaartjes op naam. Dat zal die jihad wannabees wel afschrikken!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALenstra Bekijk Berichten
    Jaja, de koninklijke marechaussee komt weer terug in de internationale trein. En mogelijk internationale treinkaartjes op naam. Dat zal die jihad wannabees wel afschrikken!
    Ik heb die Matechausse's vaak gezien als ik de CNL nam terug naar Nederland.
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Forum Rechten