Pagina 1 van de 87 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 867

Onderwerp: WK Kwalificatie 2018: Europa

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    0

WK Kwalificatie 2018: Europa

De potindeling is bekend, meest opvallende verschijning is te vinden in pot 4

http://www.vi.nl/nieuws/oranje-moet-...eg-naar-wk.htm
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

IJsland in pot 2 vind ik anders ook wel stoer. Ze doen het goed, die beide Atlantische eilanders.

In Pot 4 mis ik trouwens een land. Er staan er maar 8 vermeld daar. Bulgarije hoort er ook nog bij.

Ik neem aan dat je op de Faroer doelt qua opvallende verschijning daar. Ik vind zelf Wales in Pot 1 eigenlijk minimaal even opvallend. Ze zijn nu wel goed bezig in de Euro 2016 kwalificatie, maar Pot 1 lijkt me toch wat veel van het goede. Het schijnt dat Wales het afgelopen jaar geen vriendschappelijke wedstrijden heeft gespeeld. Die leveren namelijk een lagere ranking op zelfs als je ze wint.

Deze vreemde indelingen krijg je dus vanwege het gebruiken van de FIFA-ranking, waarin geen vriendschappelijke wedstrijden spelen beter is dan vriendschappelijke wedstrijden winnen.

WK Kwalificatie 2018: Europa

Roemenië is ook erg opvallend. Is het EK 2000 hun laatste internationale toernooi geweest?

Kromme regels als je inderdaad door geen vriendschappelijke wedstrijden te spelen je behoorlijk kan opklimmen op de ranglijst.

Je zou nu dus tegelijk deze 2 poules kunnen krijgen:

Duitsland
    Italië
    Zweden
    Turkije
    Wit Rusland
    Georgië

en

Wales
    IJsland
    Albanië
    Faroer
    Armenië
    San Marino

Maar Wales staat wel boven België in de groep, en IJsland boven Nederland. Faroer wint 2x van Griekenland en Albanië doet ook goed mee in haar poule, bleef overeind tegen Denemarken en wint van Portugal. Dus zo gek is het ook weer niet.

Uiteraard hebben ze goede resultaten behaald het laatste jaar, maar die tellen wel erg zwaar mee bij de FIFA-ranking. Terwijl landen die vorig jaar nog op het WK speelden daar weinig van terug zien in de huidige ranking.

Makkie weer.
    Je hoeft hier niet te komen.

Met Blind aan 't roer kan er weinig fout gaan.

Noord-Ierland in een hogere pot dan Ierland

Forum Rechten