Pagina 1 van de 59 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 585

Onderwerp: Roda JC Nieuwstopic

Roda JC Nieuwstopic

Kalezic: 'Roda JC moet een stabiele Eredivisie-ploeg worden'

Darije Kalezic wil van Roda JC een stabiele middenmoter maken. Dat zei de Bosnische trainer bij zijn presentatie. De Limburgers gaan komend seizoen voor handhaving op het hoogste niveau.
    Het is niet nieuw voor de oefenmeester om aan het roer te staan bij een Eredivisie-club. Kalezic speelde zich in het seizoen 2010/11 veilig met De Graafschap, na De Superboeren in het jaar daarvoor naar het kampioenschap te hebben geloodst in de Jupiler League. Na de vijftiende plaats kwam er echter een einde aan de periode van Kalezic in Doetinchem.

Vier jaar later keert Kalezic, in de tussentijd coach bij Stockport County, Zulte Waregem en Jong PSV, terug in de Eredivisie. De in Zwitserland geboren oefenmeester kan niet wachten om bij Roda aan de slag te gaan. 'De club heeft een prachtige historie en fantastische fans. Na de wedstrijd Roda JC - NAC Breda was het voor mij duidelijk; hier wil ik hoofdtrainer worden.'

Kalezic moet allereerst zijn Doetinchemse kunstje herhalen door Roda in de Eredvisie te houden. Vervolgens wil de oud-speler van RKC Waalwijk doorgroeien, laat hij op de clubwebsite weten: 'Roda JC moet nu de volgende stap maken: een stabiele Eredivisie-ploeg worden.' Het ziet er naar uit dat zijn voormalig werkgever De Graafschap komende seizoen één van de belangrijkste concurrenten is in de degradatiestrijd.

Roda keerde onder leiding van Rick Plum en Regillio Vrede terug op het hoogste niveau. De twee assistenten namen de taken begin april over van hoofdtrainer René Trost, die na overleg met de club vertrok. De Limburgers verzekerden zich via de nacompetitie ten koste van NAC Breda van een plaats in de hoogste afdeling. Toch moest Plum plaatsmaken voor Kalezic, die een tweejarig contract tekende.

Zal ie toch 90% van de selectie moeten zien te lozen.

Denk dat dit wel een goeie is voor Roda JC. Bij De Graafschap waren ze er erg tevreden over en deed hij het gewon goed. Slechts enkele beleidsmakers dachten anders over toen.

Onder Kalezic was De Graafschap toch een redelijke eredivisieclub? Na zijn vertrek ging het bergafwaarts met de club als ik het goed heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maasveld Bekijk Berichten
    Zal ie toch 90% van de selectie moeten zien te lozen.
    Ook al vervangen ze die door spelers vanReal Madrid, dan hebben ze nog altijd de scheids tegen.
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Lijkt me dan goedkoper en doelmatiger om scheidsrechters en tegenstanders om te kopen.
    Wil je volgend jaar ook nog DVK? Doneer dan nu:

http://www.devoetbalkantine.nl/showt...l=1#post402748

Of maak direct 17,50 euro over via Tikkie: https://tikkie.me/pay/u3m2p23fi30n1ju9lqfc

Roda JC in zware financiële problemen: 'geen idee' voor aflossen van schuld

Ondanks de promotie naar de Eredivisie is Roda JC nog zeker niet verlost van de financiële problemen. Volgens 1Limburg heeft de club 'geen idee' hoe het de huurschuld bij de gemeente Kerkrade moet aflossen.

Roda JC heeft voor komend seizoen een sluitende begroting kunnen presenteren, maar dat betekent niet dat men uit de penarie is. Directeur Wim Collard trekt aan de bel en meldt dat de betalingsproblemen nog altijd 'gigantisch' zijn.

De politiek in Kerkrade heeft verbolgen gereageerd op de melding van Roda, dat via Collard slechts een korte uitleg gaf. "We hebben dus nog steeds geen enkele zekerheid", concludeert SP-fractievoorzitter Marianne Laumann teleurgesteld.

De clubleiding laat weten dat men op dit moment niet meer informatie heeft. De promotie was sportief fantastisch, maar dat heeft niet geleid tot het binnenhalen van de jackpot. Roda heeft het afgelopen seizoen met 'een aanzienlijk verlies' afgesloten.

VP.nl

Sjezus wat een slecht stuk journalistiek.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5000000
    Ik heb net het speelschema gekregen ivm werk en Roda speelt in februari en maart maar 1x thuis. 13-02-2016 tegen Twente en 06-03-2016 tegen Vitesse.

Zitten in die periode veel beker/interlands/uitduels ingepland?
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Begin februari en begin maart een bekerronde. Er staat volgens mij nog geen oefeninterland gepland, maar meestal oefenen we in maart.
    Wil je volgend jaar ook nog DVK? Doneer dan nu:

http://www.devoetbalkantine.nl/showt...l=1#post402748

Of maak direct 17,50 euro over via Tikkie: https://tikkie.me/pay/u3m2p23fi30n1ju9lqfc

Forum Rechten