Pagina 2 van de 89 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 888

Onderwerp: KNVB beker 2018/19

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Men gaat dus net als vorig jaar weer ploegen vrijloten? Dat is al zeker?
    Vorig jaar was het via loting, dus ik ga ervan uit dat dat nu ook weer zo is.

Een andere optie zou zijn de beste 26 Derde Divisie clubs direct toegang geven tot de 2e voorronde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forza AZ Bekijk Berichten
    Vorig jaar was het via loting, dus ik ga ervan uit dat dat nu ook weer zo is.

Een andere optie zou zijn de beste 26 Derde Divisie clubs direct toegang geven tot de 2e voorronde.
    Dat laatste lijkt me eerlijker...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Dat laatste lijkt me eerlijker...
    Dan zouden alleen de 7 of 8 clubs die uit de Hoofdklasse promoveren in de 1e voorronde moeten beginnen + eventueel één die zich via de nacompetitie gehandhaafd heeft. In de reglementen staat daar echter niets over, dus ik ga uit van een loting zoals vorig seizoen.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5735364
    Dat verwacht ik ook. Maar binnenkort zullen de clubs de inschrijvingsmail wel ontvangen en dan wordt het vast vanzelf duidelijk.
    Laatst gewijzigd door Unregistere; 17-06-18 om 11:40.

Zaanlandia is de laatste deelnemer aan de KNVB-beker, nadat Ajax AV zich vandaag als Derde Divisionist heeft geplaatst, en Zaanlandia dus de plek van Ajax AV in de districtsbeker West I overneemt.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5735364
    Hoe zit dat met die plek eigenlijk? Want Ajax komt er alleen bij omdat Jong FC Twente is gestopt, was dat dan geen 'bonusplaats'? Kan me ook voorstellen dat Ajax wel mee mag doen, maar dan op basis van de districtsbeker en dat Zaanlandia dus pech heeft.

Het aantal bekerplaatsen is variabel, vanwege het fluctuerende aantal beloften. Dan zal er waarschijnlijk gewoon een extra voorrondeduel zijn.

7 juli is de loting volgens de verwachting.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    7 juli is de loting volgens de verwachting.

Hou ons op de hoogte...

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5735364
    Nog geen uitnodigingen gezien, wellicht ga ik er wel weer naar toe. Al heb ik dat ook wel een klein beetje gezien na twee jaar. Zal inderdaad wel de 7e worden, lijkt de meest logische datum.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    Hoe zit dat met die plek eigenlijk? Want Ajax komt er alleen bij omdat Jong FC Twente is gestopt, was dat dan geen 'bonusplaats'? Kan me ook voorstellen dat Ajax wel mee mag doen, maar dan op basis van de districtsbeker en dat Zaanlandia dus pech heeft.
    Volgens mij mogen gewoon alle clubs uit de Derde Divisie meedoen, maakt niet uit hoe ze zich daarvoor hebben geplaatst.

Het totaal aantal deelnemers is inderdaad niet vast, en hangt af van het aantal beloften in de Eerste-Derde Divisie. Er zullen dus 2 meer clubs meedoen in 2018/19 dan in 2017/18, omdat er 2 belofte-teams minder zijn. En dus zijn er dan 2 meer wedstrijden in de 1e voorronde.

Edit: Dit staat in de reglementen:

1.De (vervangend) periodekampioenen van de Tweede divisie mannen 2017/’18 plaatsen zich voor de eerste ronde van de KNVB beker BV/AV 2018/’19. Indien een periode is gewonnen door een in de Tweede divisie uitkomend beloften team dan wordt de periodetitel doorgegeven aan het eerstvolgende team op de eindranglijst dat nog geen
    periode heeft gewonnen, niet zijnde een beloften team.
    2.Alle overige teams uitkomend in de Tweede en Derde divisie mannen 2018/’19, niet zijnde beloftenteams, plaatsen zich voor Q1 (eerste kwalificatieronde) van de KNVB beker BV/AV 2018/’19.
    Geen voorbehoud hoe clubs in de Derde Divisie terechtkomen, dus Ajax AV is gewoon via de Derde Divisie geplaatst en Zaanlandia dus via districtsbeker West I.
    Laatst gewijzigd door Forza AZ; 17-06-18 om 15:51.

Forum Rechten