Bekijk Poll Resultaten: Wat heb jij gestemd?

Stemmers
23. Je mag niet op deze poll stemmen
  • CDA

1 4,35%
  • VVD

1 4,35%
  • D66

0 0%
  • PvdA

1 4,35%
  • SP

2 8,70%
  • GL

1 4,35%
  • CU en/of SGP

3 13,04%
  • PVV

0 0%
  • DENK

2 8,70%
  • Andere landelijke partij

0 0%
  • Lokale partij

7 30,43%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

3 13,04%
  • Wiv: VOOR

1 4,35%
  • Wiv: TEGEN

8 34,78%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

3 13,04%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 1 van de 92 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 912

Onderwerp: Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Morgen wordt er gestemd voor de gemeenteraad en het referendum over de Wet inlichtingen en veiligheidsdienst, ook wel de volksmond ook wel "de sleepwet" genoemd. In een aantal gemeentes waren in november al gemeenteraadsverkiezingen of wordt komend november gemeenteraadsverkiezingen gehouden in verband met herindelingen, in die gemeentes wordt er alleen gestemd over de Wiv.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen mogen alle inwoners van 18 jaar en ouder stemmen. Voor het referendum mogen alleen mensen met de Nederlandse nationaliteit stemmen, hiervoor gelden de regels zoals bij de Tweede Kamerverkiezingen.

Wat wordt het?
    Eredivisiekenner: Donderdag volgen de uitslagen van ronde 12 en de programma's van de resterende speelrondes tot aan de winterstop.
    Schaatskenner: Vergeet niet je voorspellingen voor de WB van Obihiro te plaatsen (start: vrijdag 7:30)
    TETO: ...
    Eredivisie Eindstandvoorspellingen: geen mededelingen
    Wielerkenner: het seizoen zit erop, praat mee over de opzet van komend seizoen.

Ja, die gemeenteraadsverkiezingen. Mooi gespreksonderwerp de laatste tijd in diverse appgroepen. Vooral in Rotterdam gaat het er behoorlijk om spannen, als we de berichten moeten geloven.

Voor mijzelf is het niet zo spannend allemaal. Ik stem landelijk altijd centrum-links, maar hier in Hellevoetsluis maakt het allemaal niet zoveel uit waar je op stemt. Het is bij ons een trend van de laatste jaren dat bij ingrijpende beslissingen de voltallige raad, dus alle zes de partijen, voor dan wel tegen stemt. Dus echt fundamentele verschillen zijn er niet. De partijen onderschrijven zelf ook dat ze liever naar de overeenkomsten zoeken dan de verschillen te belichten. Het past ook volledig bij onze gemeente. Het is prima wonen hier, voor iedereen. En dus gaat het om de details.

Voor mijzelf zijn er een aantal thema's belangrijk, namelijk cultuur en recreatie. We hebben in Hellevoet tal van mogelijkheden om evenementen te organiseren. Dit gebeurt deels ook al wel, maar kan nog veel meer. Met name jongeren hebben de afgelopen jaren het één en ander moeten inleveren wat voorzieningen betreft. En nu wil het geval dat een goede bekende van mij zich daar hard voor wil maken. Hij staat nummer 4 op de lijst bij de VVD, dus mijn keuze valt op hem. Gekke gewaarwording wel, want ik zou landelijk nooit op de VVD stemmen. Maar hier gaat het dan toch echt gebeuren.

Dat is wel grappig, ik ga hier in de gemeente ook op de VVD stemmen. Landelijk zou ik dat nooit doen. Wat het referendum aangaat, ga ik blanco stemmen. Ik kies ervoor om geen advies te geven aan de regering.
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Hier is helaas DENK nog niet aanwezig, voor mij wordt het dus LP. Lekker eindelijk een crimineel in de raad en hopelijk een wietshop!

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    700
    Mensen tegen de sleepwet hebben blijkbaar wat te verbergen, of menen heel belangrijk te zijn.
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Hier zijn dus geen verkiezingen ivm herindeling. Binnenkort (april) valt definitieve besluit of die doorgaat. Zo ja, dan gaat Groningen van 205.000 naar 230.000 inwoners en wordt het net iets groter dan Eindhoven

Wat betreft het referendum ga ik niet stemmen. Ik ben helemaal klaar met de manier waarop het kabinet heeft gezegd met de uitslag om te gaan. Puur fake.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk Berichten
    Mensen tegen de sleepwet hebben blijkbaar wat te verbergen, of menen heel belangrijk te zijn.
    Ik ga dus niet stemmen, maar als ik dat wel had gedaan was ik tegen de sleepwet geweest.

Niet zozeer tegen het idee zelf, maar de manier waarop de Nederlandse overheid met IT omgaat en "beveiligd" is tegen hacks geeft mij geen enkel vertrouwen dat de data die ze ophalen veilig blijft.

Oh ja, die sleepwet. Dat interesseert me dus echt helemaal geen reet. Waarom moet ik over dat soort dingen gaan stemmen? Laat dat lekker aan de deskundigen over.

Ik stem tegen de sleepwet. Mij maakt het niet zoveel uit hoeveel data ze verzamelen maar het is wel heel zorgelijk dat ze die naar andere landen mogen sturen. Nog veel zorgelijker is dat de politiek het laatste woord krijgt ipv de rechter. Als je dat niet interesseert ga dan in Rusland of de DDR wonen.

Forum Rechten