Pagina 175 van de 177 EersteEerste ... 75125165173174175176177 LaatsteLaatste
Resultaten 1.741 tot 1.750 van de 1761

Onderwerp: Voetbal op de schop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALenstra Bekijk Berichten
    Tien miljoen dus. Over hoeveel clubs moet dat verdeeld worden? Volgens mij is dat een fooi voor de kleinere clubs.
    En waar komt die 10 miljoen vandaan? De Europese televisiegelden zijn echt niet jaarlijks goed voor 100 miljoen. Ja, dit jaar wellicht wel met 2 ploegen in de CL, maar we weten ook dat dit eerder uitzondering dan regel is.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

En de 3 topclubs terwijl Feyenoord voor het laatst in 2008 een 3e ronde heeft gehaald.

Bij VVV hadden ze nog niets gehoord van het hele verhaal. Heel voorbarig dus om al te communiceren dat het al rond is. Maar dat hoort vast bij het masseerproces.

Ik denk dat inkrimping tot 16 teams helemaal niet zo slecht is. Een competitieopzet zoals in België wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten

Ik denk dat inkrimping tot 16 teams helemaal niet zo slecht is.
    Waarom eigenlijk? Ik zie er totaal het nu niet van in.
    Je hoeft hier niet te komen.

Gewoon 18 teams. Wel versterkte degradatie.

Ik denk dat inkrimping tot 16 teams helemaal niet zo slecht is. Een competitieopzet zoals in België wel.
    Wat voor opzet met 16 clubs heb jij dan in gedachten? Toch niet een reguliere competitie van slechts 30 wedstrijden. Dat gaat qua TV-gelden natuurlijk minder opleveren en dat zal geen enkele club willen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    Waarom eigenlijk? Ik zie er totaal het nu niet van in.
    Ik denk dan meer aan het totale plaatje en ga dan uit van 2 degradanten.

Het aantal zwakkere teams uit de competitie wordt kleiner en concurrentie onderin groter.

Het domino effect zou moeten zijn dat daardoor de top van de Eerste Divisie sterker wordt en de competitie interessanter. Wellicht is het enkel voor mij omdat Roda er nu in speelt of enkel door FC Twente maar ik heb ik het idee dat er meer aandacht is voor de Eerste Divisie dit seizoen.

Voorwaarde is dan wel dat ook de Eerste Divisie naar 16 clubs gaat. Hak de onderste zes van vorig seizoen eraf en je houdt een Eerste Divisie over met; Roda, Twente, Sparta, NEC, Jong PSV, Jong Ajax, Telstar, Cambuur, Almere, MVV, Den Bosch, Eindhoven, Dordrecht en Volendam.

Als er daar twee teams uit degraderen én je voegt de resterende teams toe aan de hoogste semi-prof klasse dan komt er onvermijdelijke doorstroming. Dat is alleen maar goed voor het herstellen van het evenwicht tussen het 2e en 3e niveau.

De extra vrije weekenden kunnen gebruikt worden om de competitie later te laten beginnen en om Bekerduels in te spelen.

Ik denk dan meer aan het totale plaatje en ga dan uit van 2 degradanten.

Het aantal zwakkere teams uit de competitie wordt kleiner en concurrentie onderin groter.
    Hoeveel meer concurrentie heb je onderin nodig? Voorafgaand aan dit seizoen had je 9 ploegen waarvan men niet gek zou opkijken als ze in de problemen zouden komen. Daar zijn er nu nog 8 van over met Excelsior, NAC, FC Groningen, PEC Zwolle, FC Emmen, Fortuna Sittard, de Graafschap en Willem II.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Ik wil eigenlijk niet in die hele voetbalpyramide-discussie belanden maar we moeten wel heel snel af van de gedachte dat meer doorstroming goed is voor het niveau.
    Je hoeft hier niet te komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascallovic Bekijk Berichten
    Hoeveel meer concurrentie heb je onderin nodig? Voorafgaand aan dit seizoen had je 9 ploegen waarvan men niet gek zou opkijken als ze in de problemen zouden komen. Daar zijn er nu nog 8 van over met Excelsior, NAC, FC Groningen, PEC Zwolle, FC Emmen, Fortuna Sittard, de Graafschap en Willem II.
    Er zijn mijns inziens nu teveel clubs die als enige doelstelling hebben om er in te blijven. Er zou meer gezonde middenmoot moeten zijn. Doordat er betrekkelijk veel zwakke broeders in de Eredivisie zijn blijven er veel clubs met wanbeleid en korte termijnvisie gewoon in. Ik denk dat wanneer het aantal plekken in de Eredivisie kleiner wordt goed beleid belangrijker wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janssen Bekijk Berichten
    Ik wil eigenlijk niet in die hele voetbalpyramide-discussie belanden maar we moeten wel heel snel af van de gedachte dat meer doorstroming goed is voor het niveau.
    Het niveau is ook geen argument, hoewel je met een Eerste Divisie zoals ik die schreef waarschijnlijk wel een hoger niveau zult bereiken. Het gaat er vooral om dat het evenwicht hersteld wordt.

AFC won met 5-0 van Telstar in de beker laatst waarbij ik durf te stellen dat AFC een groter spelersbudget heeft dan Telstar. Enkel door het verschil in aanvullende voorwaarden zijn die twee in totaal verschillende werelden actief.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten