Pagina 22 van de 27 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 265

Onderwerp: Festivals en concerten

Gisteravond Paul Weller in de Rotterdamse Schouwburg. Vooraf aangekondigd als een ingetogen, akoestisch concert dat aansluit op zijn meest recente werk 'True Meanings'. Maar desondanks bleek bij binnenkomst al dat de voltallige zeskoppige band acte de presence zou geven. Ik was om eerlijk te zijn niet geheel bekend met zijn werk, maar enkel alleen door zijn naam en reputatie waren de verwachtingen bij mij hoog. Dat het een strak geregistreerd optreden zou worden dat bleek al toen het voorprogramma geen toegift gegund werd, nadat hij al slechts een kleine 20 minuten zijn liedjes mocht spelen en vervolgens een crew van een man of 9 de puntjes op de 'I' zetten voordat dhr Weller zijn opwachting kwam maken.

Het was een goed concert, absoluut. Ik vond het met name fascinerend om te zien en te horen hoe goed het geheel op elkaar afgestemd was. Foutloos werden de liedjes gespeeld door 6 uitstekende muzikanten. Ik was zeer onder de indruk van de manier waarop diverse liedjes opgebouwd werden. De keuzes voor akkoorden, het gebruik van de verschillende instrumenten. Een songwriter van het allerhoogste kaliber, dat werd me wel duidelijk. En toch miste ik iets. Ik kan er ook niet geheel mijn vinger op leggen wat dan precies. De wisselwerking met het publiek was apart en er hing heel de tijd een vreemd sfeertje. En ik had ergens het gevoel dat Paul Weller vooral op routine speelde. Weinig interactie met het publiek, allemaal heel ingetogen. En de toegift 'You Do Something To Me' kwam plichtmatig over. Desalniettemin toch een kleine anderhalf uur genoten van schitterende composities. En toch ook wel aangenaam verrast door Steve Pilgrim. Die man speelt normaal drums bij de Paul Weller band, maar verzorgde voor deze gelegenheid gitaarpartijen en de tweede stem. En die man heeft echt een geweldige stem! Vanochtend wat van opgezocht. Op zichzelf al de moeite waard om te luisteren!

Daniel had gister haast, speelde 14 nummers in 25 minuten en dat was het. Had van mij wel wat langer gemogen, ik vond het een erg te gek concert.
    “Hey, you don’t have to choose between being cool and being nice. In fact, if you think there is that choice, be nice. Because that’s cool.”
    Fred Cole

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6915516
    Die hele plaat duurt toch maar net 19 minuten of zo? Zag zoiets voorbij komen in een recensie. Dus dan is 25 minuten misschien nog lang.

Hij heeft twee platen gemaakt in de Ancient Shapes hoedanigheid, de eerste speelde die helemaal, van de laatste maar twee van de 10 nummers. Daarnaast deed ie nog een cover (Teenagers van the Rats, Fred Coles pre Dead Moon band) en een nummer wat niet op 1 van beide platen staat. Dus dan is 25 minuten gewoon kort.
    “Hey, you don’t have to choose between being cool and being nice. In fact, if you think there is that choice, be nice. Because that’s cool.”
    Fred Cole

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Luie hippies
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6915516
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abubakari Bekijk Berichten
    Hij heeft twee platen gemaakt in de Ancient Shapes hoedanigheid, de eerste speelde die helemaal, van de laatste maar twee van de 10 nummers. Daarnaast deed ie nog een cover (Teenagers van the Rats, Fred Coles pre Dead Moon band) en een nummer wat niet op 1 van beide platen staat. Dus dan is 25 minuten gewoon kort.
    In dat geval ben ik het met je eens dat het zeer kort is!

Abu zal wel door het concert heen gepraat hebben, dan zou ik er ook mee stoppen

Dan had ik echt heel hard moeten scbreeuwen.
    Fred Cole

Al een tijdje kaarten liggen voor Nightwish. Vandaag kaarten gehaald voor Draconian. Volgende week hopelijk kaarten voor Ayreon in de pocket. En Graspop zal hem ook wel weer gaan worden. Dingen om naar uit te kijken.

Vanavond! In Vera! Eindelijk weer eens! Zin in!

Fred Cole

Forum Rechten