Pagina 79 van de 94 EersteEerste ... 2969777879808189 ... LaatsteLaatste
Resultaten 781 tot 790 van de 940

Onderwerp: Buitenlandse politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk Berichten
    Dat je daar intrapt. Die willen alleen een nee horen vanuit Brussel zodat Erdogan dit weer politiek kan gebruiken. Ze gaan mogelijk de doodstraf weer invoeren om maar aan te geven hoe graag ze hij de EU willen.
    Heb ik jou eindelijk een keer te pakken met een satirisch bedoelde post... :P

(maar goed, blijkbaar moet ik dat niet doen, want kwam die niet zo over )

Ik begreep hem wel. Het ligt dus aan Max.

Moeten we het nog over Trump hebben?

En wat trouwens nog schokkender is. Als Duitsland zon enorme deal heeft. Waarom lopen ze hier zo te zeiken dat we van het gas afmoeten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwammy Bekijk Berichten
    En wat trouwens nog schokkender is. Als Duitsland zon enorme deal heeft. Waarom lopen ze hier zo te zeiken dat we van het gas afmoeten?
    Omdat we (zoals wel vaker) het braafste jongetje van de klas willen zijn. Duitsland wint nog op grote schaal bruinkool (de snelweg Mönchengladbach - Koblenz wordt er binnenkort voor een periode van 15-20 jaar voor afgesloten...), als er iets milieuvervuilend is...

Dit soort zaken moet je Europees aanpakken, niet als land zijnde.
    Laatst gewijzigd door JMD; 11-07-18 om 17:13.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Juist wel vanuit idealistische motieven. Je stemt GL (of SP of PVV of SGP of ...) omdat je gelooft in hun partijprogram, of omdat je daar idealistisch achter staat.

Atreides geeft juist aan dat we vanuit landsbelang moeten stemmen, en dan denk ik dat je met een partij als PvdA, VVD of CDA het beste af bent. Wel met een 'links/rechts/christelijk' tintje, maar redelijk tegen het politieke midden aan en gewend (en willen dat ook) om compromissen te sluiten. Goed, reken ik D66 er ook bij.
    Dus als je op een grote partij stemt doe je dat niet uit idealistische beweging. Je zit er om heen te draaien. Je zegt in post 764 dat iedereen stemt op de partij waarvan hij zelf het beste (denkt) te worden. Dat is ook een ideaal. Gelukkig speelt er bij vele anderen ook andere motieven mee. Helaas wordt de wereld er steeds egoïstischer op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonehead Bekijk Berichten
    Dus als je op een grote partij stemt doe je dat niet uit idealistische beweging.
    Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in het 'landsbelang' zou denken mensen alleen op die 3/4 partijen zouden stemmen. Maar ik zeg nergens dat als je niet in het landsbelang zou stemmen dat je niet op die 4 partijen zou stemmen. (Vergelijkbaar met: 'een koe is een beest met 4 poten, maar niet elk beest met 4 poten is een koe')

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonehead Bekijk Berichten
    Je zegt in post 764 dat iedereen stemt op de partij waarvan hij zelf het beste (denkt) te worden. Dat is ook een ideaal.
    Ik zou 'egoïsme' nou niet echt een ideaal willen noemen eerlijk gezegd.

Lijkt me leuk.
    Trap maar af.

Hij heeft gelijk.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
    Lijkt me leuk.
    Trap maar af.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascallovic Bekijk Berichten
    Hij heeft gelijk.
    Eens.

Forum Rechten