Pagina 78 van de 119 EersteEerste ... 2868767778798088 ... LaatsteLaatste
Resultaten 771 tot 780 van de 1186

Onderwerp: Buitenlandse politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atreides Bekijk Berichten
    Dat wist ik niet. Ik weet wel dat de Britten wel een disproportioneel aandeel hebben gehad in de juridische visie en beleid van Brussel. Ironisch dat juist de Britten daar dan zoveel moeite mee hebben.
    Heb wel eens gelezen dat de meeste Britse juristen (die hier verstand van hebben) inmiddels in Brussel voor de EU werken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    En dat is maar goed ook. Want anders zouden we in NL maar een partij of 3 over houden. (PvdA-CDA-VVD)
    En verder blijft 'wat het is beste is voor het land' natuurlijk ook een subjectief iets, daar zal iemand 'ter linker zijde' anders over denken dan iemand 'ter rechter zijde', of iemand die gelovig is.
    Dus als je anders dan op bovenstaande partijen stemt doe je dat per definitie niet vanuit idealistische motieven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonehead Bekijk Berichten
    Dus als je anders dan op bovenstaande partijen stemt doe je dat per definitie niet vanuit idealistische motieven?
    Juist wel vanuit idealistische motieven. Je stemt GL (of SP of PVV of SGP of ...) omdat je gelooft in hun partijprogram, of omdat je daar idealistisch achter staat.

Atreides geeft juist aan dat we vanuit landsbelang moeten stemmen, en dan denk ik dat je met een partij als PvdA, VVD of CDA het beste af bent. Wel met een 'links/rechts/christelijk' tintje, maar redelijk tegen het politieke midden aan en gewend (en willen dat ook) om compromissen te sluiten. Goed, reken ik D66 er ook bij.

Super Moderator Kralinger's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    4000000
    Om maar even aan te geven hoe slecht Corbyn bezig is als oppositieleider. Er vindt regelmatig (maandelijks volgens mij) een peiling plaats over wie men van de 2 leiders van de grootste partijën als de beste premier ziet. Met de huidige chaos zou natuurlijk een oppositieleider ruim voor moeten staan in zo'n peiling. Corbyn staat echter in de laatste peiling met 26% ruim achter May, die op 35% staat, maar "don't know" staat bovenaan met 38%...

Dat is een vrij zeldzaam iets, want normaal staat "don't know" relatief laag en weten mensen wel een keuze te maken tussen de 2 leiders. Dat "don't know" nu dus bovenaan staat, geeft genoeg aan over de huidige situatie.

Op basis wat ik er hiervan meekrijg zou ik ook geen keuze kunnen maken.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    4000000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascallovic Bekijk Berichten
    Op basis wat ik er hiervan meekrijg zou ik ook geen keuze kunnen maken.
    Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou ik op geen van beiden stemmen. Nu ik in Schotland woon maakt dat niet veel uit, want hier zal ik SNP stemmen die bovendien dit district al ruimschoots in handen hebben. Maar als ik nog in Derby had gewoond, zou ik voor een "derde" kandidaat stemmen, waar ik vorig jaar nog voor de in mijn ogen minst slechte van de 2 ging (Labour), dat district is namelijk altijd heel spannend, dus iedere stem telt (in 2015 was het verschil slechts 41 stemmen op zo'n 70.000 kiesregechtigden. Ik vertrouw de 2 grote partijën allebei niet op dit moment dus ik vind geen van beide mijn stem waard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Turkije wil overigens snel werk maken van het toetreden tot de EU, ik wens ze veel succes maar denk niet dat ze in Brussel staan te springen.
    Dat je daar intrapt. Die willen alleen een nee horen vanuit Brussel zodat Erdogan dit weer politiek kan gebruiken. Ze gaan mogelijk de doodstraf weer invoeren om maar aan te geven hoe graag ze hij de EU willen.
    Wil je volgend jaar ook nog DVK? Doneer dan nu:

http://www.devoetbalkantine.nl/showt...l=1#post402748

Of maak direct 17,50 euro over via Tikkie: https://tikkie.me/pay/u3m2p23fi30n1ju9lqfc

Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    4000000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk Berichten
    Dat je daar intrapt. Die willen alleen een nee horen vanuit Brussel zodat Erdogan dit weer politiek kan gebruiken. Ze gaan mogelijk de doodstraf weer invoeren om maar aan te geven hoe graag ze hij de EU willen.
    Yep, Erdogan doet werkelijk niks om maar in de buurt te komen van de toelatingseisen, maar wil eens in de zoveel tijd weer iemand hebben om de schuld op te schuiven...

Gelukkig schuiven we wel wat geld toe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk Berichten
    Het systeem lijkt steeds meer op wat de VS heeft.

Forum Rechten