Pagina 56 van de 68 EersteEerste ... 646545556575866 ... LaatsteLaatste
Resultaten 551 tot 560 van de 672

Onderwerp: Buitenlands nieuws

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwammy Bekijk Berichten
    Hé Trump doet iets wat Obama in 2008 beloofde. En gewoon binnen het jaar. Wat een lul zeg, doet gewoon zijn verkiezingsbelofte waarmaken.
    Het is een wet die al uit 1995 stamt en toen is aangenomen, de "Jerusalem Embassy Act". Zowel Clinton, Bush als Obama hebben de wet nooit uitgevoerd omdat ze de gevolgen niet konden overzien.
    Trump gooit nu olie op het vuur.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vakx2.0 Bekijk Berichten
    En als ze de ambassade in West-Jeruzalem neerzetten?

Ik heb weinig zin om begrip voor de Arabische woede op te brengen, als die puur en alleen voort komt uit haat tegen Israel en Joden. Met dat soort sentimenten moet je geen rekening (willen) houden.
    Geen geschiedenis op de middelbare school gehad?
    Hup Jorrit!

Hij mag dan misschien de brandstof leveren, het zijn toch echt de 'boze landen' die het vuur aansteken. Vind ik veel kwalijker.
    The south has risen again!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
    Geen geschiedenis op de middelbare school gehad?
    Jazeker. En niet van een linkse, anti-Israëlische, gesjeesde geschiedenisleraar.
    Maar gewoon eentje die duidelijk kon uitleggen dat al die aanvalsoorlogen op Israel, met het doel de joden terug in zee te drijven, toch echt vanuit de buurlanden zijn begonnen.

Dat Israel vervolgens won, against all odds... is vette pech voor ze. Maar zielig kan ik dat niet vinden.

En Palestijnen, die hebben in 4000 jaar nog nooit een eigen land gehad.
    The south has risen again!

En als ze de ambassade in West-Jeruzalem neerzetten?

Ik heb weinig zin om begrip voor de Arabische woede op te brengen, als die puur en alleen voort komt uit haat tegen Israel en Joden. Met dat soort sentimenten moet je geen rekening (willen) houden.
    a) Het gaat niet om de ambassade maar om de erkenning van Jeruzalem als enige en ongedeelde hoofdstad van Israel.
    b) De oude stad, Tempelberg, Al Aqsa, Rotskoepel etc liggen allemaal in Oost-Jeruzalem.
    c) Toen Israel in 1948 gesticht werd zou Jeruzalem een onafhankelijke status krijgen, vervolgens heeft Israel in 1967 in de Zesdaagse Oorlog Jeruzalem eenzijdig bezet en in 1980 de Jeruzalemwet uitgeroepen. Nederland heeft toen zijn ambassade juist verplaatst van Jeruzalem naar Tel Aviv.

Vakx, het is alsof West-Duitsland Oost-Berlijn eenzijdig zou hebben uitgeroepen tot hoofdstad van geheel Duitsland in de koude oorlog, maar dan 100x erger.

Jazeker. En niet van een linkse, anti-Israëlische, gesjeesde geschiedenisleraar.
    Maar gewoon eentje die duidelijk kon uitleggen dat al die aanvalsoorlogen op Israel, met het doel de joden terug in zee te drijven, toch echt vanuit de buurlanden zijn begonnen.

Dat Israel vervolgens won, against all odds... is vette pech voor ze. Maar zielig kan ik dat niet vinden.

En Palestijnen, die hebben in 4000 jaar nog nooit een eigen land gehad.
    Ook geleerd dat voor verschillende religies Jeruzalem een heilige stad is?
    Hup Jorrit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
    Ook geleerd dat voor verschillende religies Jeruzalem een heilige stad is?
    En dat Israel eenzijdig na 1948 nogal aan landjepik heeft gedaan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwammy Bekijk Berichten
    Mooi bericht. Nu de andere kant nog.
    Hup Jorrit!

Forum Rechten