Pagina 25 van de 67 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 669

Onderwerp: Ajax Nieuwstopic

De familie denkt dat Nouri ook van niks wist. En sowieso in 2014, was hij minderjarig. Dan moeten ouders toch op de hoogte worden gesteld?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk Berichten
    De familie denkt dat Nouri ook van niks wist. En sowieso in 2014, was hij minderjarig. Dan moeten ouders toch op de hoogte worden gesteld?
    Volgens de wet niet, aangezien Nouri toen 17 was en dan is het aan de patiënt om al dan niet toestemming te geven of de familie in te lichten.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascallovic Bekijk Berichten
    Volgens de wet niet, aangezien Nouri toen 17 was en dan is het aan de patiënt om al dan niet toestemming te geven of de familie in te lichten.
    Maar Nouri is op mij over gekomen als een hele slimme jongen, het lijkt mij dat als hij dit weet hij dat ook aan zijn ouders zou hebben verteld.

https://nos.nl/artikel/2210709-famil...el-vragen.html

Die laatste alinea verbaast mij eigenlijk ook nog steeds.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Maar Nouri is op mij over gekomen als een hele slimme jongen, het lijkt mij dat als hij dit weet hij dat ook aan zijn ouders zou hebben verteld.
    Stel je bent 17 en je zit tegen Ajax 1 aan. Dan kan ik me best voorstellen dat je zoiets niet vertelt aan je ouders, en het ook niet wil dat anderen het vertellen.

Wij waren er allemaal niet bij en weten ook niet of Nouri is geïnformeerd, door wie en wat Nouri daar eventueel mee gedaan heeft. Het lijkt mij bijvoorbeeld normaal dat vlak na zo'n medische test de uitkomsten direct kort met de speler besproken worden. Zeker als daar een hartafwijking uit naar voren zou komen. Of dat nu gebeurd is, dat weten we niet. Er wordt geschreven dat Nouri mondeling is geinformeerd. Het lijkt mij ook niet de taak van de werkgever om de familie van de werknemer te informeren over uitslagen van medische onderzoeken. Dat is iets tussen de arts en de speler. Aan de andere kant lijkt mij Nouri inderdaad geen jongen die zoiets zou verzwijgen tegen zijn familie. Dus ja, wat is er gebeurd?

https://nos.nl/artikel/2210709-famil...el-vragen.html

Die laatste alinea verbaast mij eigenlijk ook nog steeds.
    Ik hoop dat zo'n dokter weet wat ie doet. Als die meerdere malen gecontroleerd heeft of er een hartslag was en dacht die te voelen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ie met reanimatie had moeten beginnen? Maar ook dat is dus niet bekend. Er zijn nog heel veel vragen voor we er iets zinnigs over kunnen zeggen. Wat we wel weten is dat niemand dit ooit heeft gewild, dus dat iedereen waarschijnlijk met de beste intenties is bezig geweest. Dus ja, hoe zou je eventuele fouten moeten beoordelen en mensen/club er aansprakelijk voor stellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erka Bekijk Berichten
    Stel je bent 17 en je zit tegen Ajax 1 aan. Dan kan ik me best voorstellen dat je zoiets niet vertelt aan je ouders, en het ook niet wil dat anderen het vertellen.
    Als dan ook nog eens wordt geoordeeld dat het ongevaarlijk is, zou je het dan melden of wil je mensen niet onnodig ongerust maken? Vragen, vragen, vragen.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Ik heb niet het idee dat Ajax hier schuldig is aan iets, in ieder geval.
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Mijn grootste vraag is eigenlijk of er na het constateren van die hartafwijking nog verder onderzoek is gedaan. Bij zulke dingen in combinatie met topsport zou een second opinion eigenlijk tot de standaard procedure moeten horen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maasveld Bekijk Berichten
    Mijn grootste vraag is eigenlijk of er na het constateren van die hartafwijking nog verder onderzoek is gedaan. Bij zulke dingen in combinatie met topsport zou een second opinion eigenlijk tot de standaard procedure moeten horen.
    Ajax had een paar eerder nog ervaringen met Evander Sno die bij jong Ajax op het veld gereanimeerd werd. Met dat geval in het achterhoofd ga je als club geen risico's nemen met een andere speler waar een hartafwijking is geconstateerd. Een aanvullend onderzoek of second opinion zou een logische gedachte zijn. Aan de andere kant ga ik er ook vanuit dat elk seizoen een nieuwe medische keuring plaatsvind, dus als ie in april 2014 door de KNVB is gecontroleerd, dan hoort Ajax in juni of juli 2014 ook een keuring te hebben verricht. Is dat dan een second opinion?

Een hartafwijking is een breed begrip. Hartruis, hartritmestoornissen, lekje in hartklep; allemaal problemen die veel voorkomen, maar waarvan je geen last hoeft te krijgen. Ik mag aannemen dat Ajax en de KNVB wisten wat de risico's waren en van de artsen hebben gehoord of Nouri nog profvoetbal kon spelen na deze ontdekking.

Verder is het vooral met de wijsheid achteraf erg triest.

Forum Rechten