Pagina 1 van de 52 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 511

Onderwerp: Districtsbeker 2017/18

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6193467

Districtsbeker 2017/18

Ook de indelingen voor de 1e en 2e klassers zijn bekend:

http://www.knvb.nl/downloads/bestand...r-poules-1e-2e

Zoals altijd weer prima 'geloot' met veel derby's!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    Ook de indelingen voor de 1e en 2e klassers zijn bekend:

http://www.knvb.nl/downloads/bestand...r-poules-1e-2e

Zoals altijd weer prima 'geloot' met veel derby's!
    Inderdaad... Dat zal wel een beetje gestuurd zijn.

Hillegom bij Teylingen en Valken'68. Dat zijn leuke derby's...

Districtbeker wordt toch in augustus begonnen? En dan 1x tegen elkaar en de beste 2 door ofzo?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6193467
    Ze beginnen ook later als het goed is. Durf even niet te zeggen wanneer, maar volgens mij ongeveer gelijk met de eerste speeldag in de hoofdklasse (of de divisies). Inderdaad spelen ze allemaal in totaal drie duels en gaan de beste twee door naar de knock-out fase.

Er komen ook poules met derde-, vierde- en vijfdeklassers en reserveteams, daarin gaat alleen de poulewinnaar verder.

Ze beginnen ook later als het goed is. Durf even niet te zeggen wanneer, maar volgens mij ongeveer gelijk met de eerste speeldag in de hoofdklasse (of de divisies). Inderdaad spelen ze allemaal in totaal drie duels en gaan de beste twee door naar de knock-out fase.
    En dan stromen de hoofdklassers in??

En die districtbekers gaan per district. Maar ik zie toch echt teams in andere districten ingedeeld worden. Dan doen ze voor de beker met een ander district dus?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6193467
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    En dan stromen de hoofdklassers in??

En die districtbekers gaan per district. Maar ik zie toch echt teams in andere districten ingedeeld worden. Dan doen ze voor de beker met een ander district dus?
    De hoofdklassers stromen inderdaad daarna in.

In de poulefase lukt het niet om alles volledig per district in te delen en daarom laten ze daar de districtsgrenzen los. Als je de volgende ronde haalt, kom je wel in je eigen district terecht. Ook al ontmoet je in de poule drie teams uit een ander district.

De poules met 1e en 2e klassers zijn soms districtsoverschrijdend. Als ze doorgaan gaan ze vervolgens verder in hun eigen district. De hoofdklassers stromen in de 1e knockout-ronde in. De poulewedstrijden zijn in de eerste drie weekenden van september.

EDIT: Dank je, Unregistere.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Dank.
    Oke, maar dan kan het toch zo zijn dat je niet mooi uit komt qua aantallen per district? Dan wordt er een extra ronde gespeeld ofzo?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6193467
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
    Dank.
    Oke, maar dan kan het toch zo zijn dat je niet mooi uit komt qua aantallen per district? Dan wordt er een extra ronde gespeeld ofzo?
    Kan inderdaad worden opgelost door middel van een tussenronde.

Of ze loten er aan het begin al een paar vrij, zodat er vanaf de tweede ronde al met een mooi aantal kan worden gespeeld. Scheelt een beetje per district. In West II heb je namelijk ook nog te maken met de Categorie II, zeg maar de districtsbeker voor lager spelende clubs die niet met de toppers mee willen spelen. Daarom zijn er zeker in dat district vaak vreemde aantallen en komen er tussenrondes voor.

Kan inderdaad worden opgelost door middel van een tussenronde.

Of ze loten er aan het begin al een paar vrij, zodat er vanaf de tweede ronde al met een mooi aantal kan worden gespeeld. Scheelt een beetje per district. In West II heb je namelijk ook nog te maken met de Categorie II, zeg maar de districtsbeker voor lager spelende clubs die niet met de toppers mee willen spelen. Daarom zijn er zeker in dat district vaak vreemde aantallen en komen er tussenrondes voor.
    Aha. Dank opnieuw.
    Waren allemaal dingen die ik me nog nooit eerder afgevraagd had.

Komt er nog 1:
    ik zie dat alleen 1e/2e klassers meedoen. 3e-klassers en lager hebben een eigen beker?

Er komen ook poules met derde-, vierde- en vijfdeklassers en reserveteams, daarin gaat alleen de poulewinnaar verder.

En daarna gaan die bekerballen met de hoofdklassers en de eerste en tweede klassers.
    “Hey, you don’t have to choose between being cool and being nice. In fact, if you think there is that choice, be nice. Because that’s cool.”
    Fred Cole

Forum Rechten