Pagina 55 van de 81 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 550 van de 802

Onderwerp: Nacompetitie topamateurs 2017/18

Best raar dat Ajax amateurs naar een semi-prof divisie kan promoveren. In Duitsland mag het 3e elftal hoogstens op het 5e niveau uitkomen.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6074163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    Dat complex van SteDoCo met die muren van reclame is wel het lelijkste dat ik in lange tijd heb gezien.
    Dat is inderdaad niet zo fraai. Maar goed, brengt wel geld in de lade voor een ambitieuze vereniging, moeten we maar denken.

Wedstrijd was voor rust niet bepaald sprankelend. Capelle leek te zijn gekomen voor een 0-0 en nam weinig initiatief, SteDoCo wist zich niet echt raad met die situatie. Te veel opportunistisch voetbal en dus kwamen ze er zelden door, op één gevaarlijke scrimmage na. Er viel dus weinig te genieten in de eerste helft, maar het was lekker weer en ik was in goed gezelschap. Na rust werd de wedstrijd leuker. Capelle had waarschijnlijk gemerkt dat ze niet zo bang hoefden te zijn voor SteDoCo en Timmers liet zijn team verder naar voren spelen. Eigenlijk was Capelle toen heer en meester. De fraaie 0-1 van Bram de Bruin was een logisch gevolg. Daarna zocht Capelle naar meer goals, kreeg ook kansen, maar scoorde niet meer. SteDoCo was nog een keer in de buurt van de gelijkmaker toen een mislukte voorzet van topscorer Jordey van Dam ineens op de lat eindigde.

Op basis van dit duel zou Capelle zich weinig zorgen hoeven te maken voor de return. SteDoCo moet zaterdag komen, dus daar komt vanzelf ruimte voor de snelle aanvallers Van der Sande en Vyent. Of Capelle gaat zelf gewoon aanvallen, net als in de tweede helft, want dan zijn ze gewoon beter. Maar je weet het nooit, de uitslag biedt nog wel wat perspectief voor de ploeg uit Hoornaar.

De andere pot lijkt al zo goed als binnen voor Hoek. Begreep dat Ajax vermoeid was, ook nog met de verlenging van zaterdag in de benen. Bij Hoek kun je altijd één ding zeggen: die zijn fit. En dat kwam dus terug in de uitslag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deathprod Bekijk Berichten
    Best raar dat Ajax amateurs naar een semi-prof divisie kan promoveren. In Duitsland mag het 3e elftal hoogstens op het 5e niveau uitkomen.
    De Ajax amateurs staat toch los van de BVO?

Dat zijn in theoretische zin nu twee verenigingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fregge Bekijk Berichten
    De Ajax amateurs staat toch los van de BVO?
    Los in hoe verre? Alle BVO's zijn in de jaren 70 en 80 afgesplits van hun moeder vereniging, maar om het nou als geheel andere club te zien? Ze hebben zelfs het zelfde tenue en logo met 3 sterren op de borst. Maar het kan dus inprincipe naar de Eredivisie promoveren?

Los in hoe verre? Alle BVO's zijn in de jaren 70 en 80 afgesplits van hun moeder vereniging, maar om het nou als geheel andere club te zien? Ze hebben zelfs het zelfde tenue en logo met 3 sterren op de borst. Maar het kan dus inprincipe naar de Eredivisie promoveren?
    Los in zo ver dat spelers niet van Ajax naar Ajax-amateurs kunnen overstappen tijdens het seizoen. Hoe het financiëel e.d. zit weet ik niet, maar inderdaad zouden ze waarschijnlijk in dezelfde divisie kunnen spelen als Ajax.

Toch is het zo. Al die clubs hebben het betaalde stuk en de vereniging losgekoppeld. In veel van die gevallen is de vereniging allang ter ziele overigens.

In vroeger tijden was er enkel op KNVB niveau een splitsing tussen standaard en reserve elftallen. In de onderbonden speelden die gewoon door elkaar. Door de splitsing van Ajax de BVO en Ajax de vereniging is in feite Ajax 3, Ajax Amateurs 1 geworden. Zodoende konden die in de standaardcompetitie blijven spelen.

Super Moderator Kralinger's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    7364042
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forza AZ Bekijk Berichten
    Los in zo ver dat spelers niet van Ajax naar Ajax-amateurs kunnen overstappen tijdens het seizoen. Hoe het financiëel e.d. zit weet ik niet, maar inderdaad zouden ze waarschijnlijk in dezelfde divisie kunnen spelen als Ajax.
    Als ik me niet vergist had Feyenoord jaren geleden een keer een keeper van SC Feijenoord (volgens mij de A1 van de Sportclub) ingezet in het 1e (of op de bank) omdat er toen zo'n absurde blessuregolf was dat alle keepers van de BVO tot en met de A1 geblesseerd waren. Hoe konden die dat doen? Of is er omdat het een keeper betrof een uitzondering gemaakt door de KNVB vanwege een noodsituatie?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6074163
    Was dat niet gewoon een eigen jeugdkeeper?

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6074163
    Ook Scheveningen - TEC bezocht vanavond. Terechte 2-0 zege. Hadden er zelfs meer moeten maken, kansen genoeg. Al kreeg TEC kort voor het einde nog een zeer grote kans op de aansluitingstreffer. Ze vielen mij wat tegen trouwens. Vooral de achterhoede was zwak en had weinig grip op de Scheveningen-aanvallers.

Jong Almere City FC ook gewonnen. Tegen JVC Cuijk werd het 2-1.

Forum Rechten