Bekijk Poll Resultaten: Zaterdag en/of zondag?

Stemmers
19. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Noord Ooster heeft gelijk

3 15,79%
  • Hij heeft geen gelijk

6 31,58%
  • He he, eindelijk een topic voor dit onderwerp

8 42,11%
  • Nu maar hopen dat andere topics verschoont blijven van dit repeteergeneuzel

11 57,89%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 1 van de 25 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 247

Onderwerp: De zaterdag en/of zondag discussie

De zaterdag en/of zondag discussie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Ik verwacht eigenlijk een volledige analyse naar de manier waarop al die zaterdagteams zo ver zijn gekomen. Hebben ze en masse goede zobdagteams uitgeschakeld?
    Ik acht jou best in staat dat zelf uit te zoeken.
    Wellicht kun je hen dan ook nog van enig advies voorzien.
    Of misschien zie je nog een vorm van oneerlijkheid in de loting of zo.

Jammer trouwens dat men in Zuid II nog steeds de weg naar het zaterdagvoetbal verspert.
    Daar zullen toch ook , net als elders in Nederland, jongens wonen die liever op zaterdag voetballen bv omdat ze op zaterdagavond willen uitgaan of omdat ze op zondag bij het gezin willen zijn ?

Laatst las ik dat men in Limburg daarvoor helemaal geen interesse had. Als je die mogelijkheid niet biedt, is het ook geen optie.
    Het is maar net hoe je onderzoek doet.....

Fregge ( Veghel ? ) schreef laatst dat die interesse er bij hem in de buurt steeds meer kwam.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 18-04-17 om 12:10.

Het is vooral dat ik merk dat bij onze club sinds een paar jaar zaterdagteams aanwezig zijn. Maar nog geen standaardteam want dat wil de club (nog) niet. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat zit met andere clubs.

Voor de zevenhonderdzesendertigste keer. Er was ooit zaterdagvoetbal in Zuid2. Dat is bij gebrek aan interesse opgeheven.

Er is nu een enkel team dat bij wijze van uitzondering op zaterdag speelt, meer interesse is er niet.

Voor de zevenhonderdzesendertigste keer. Er was ooit zaterdagvoetbal in Zuid2. Dat is bij gebrek aan interesse opgeheven.

Er is nu een enkel team dat bij wijze van uitzondering op zaterdag speelt, meer interesse is er niet.
    Hoe weet je dat ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Hoe weet je dat ?
    Het lijkt me eerder relevant dat jij een uitgebreid onderzoek doet naar de wens voor uitgebreid zaterdagvoetbal in Zuid2.

Het lijkt me eerder relevant dat jij een uitgebreid onderzoek doet naar de wens voor uitgebreid zaterdagvoetbal in Zuid2.
    Nee, jij beweert steeds met grote woorden en met grote stelligheid dat er geen behoefte aan is zoals je wel vaker met grote stelligheid dingen beweert.
    Ik vraag me dan af hoe je aan die informatie komt. Van horen zeggen ? Of omdat er geen club zich aanmeldt voor de zaterdag ?
    Omdat je het liever niet hebt ? Omdat er ooit in het verleden zaterdagvoetbal was en dat toen niet levensvatbaar was ?
    Ligt er een goed onderzoek aan ten grondslag ?
    Ik vraag me slechts af hoe het komt dat in andere delen van Nederland die behoefte er kennelijk wel is , nog maar zelden vanwege principiële redenen, en in heel Zuid II niet .
    Maar misschien hebben ze ook zo hun redenen in Zuid II om er geen onderzoek naar te doen.

Overigens, wanneer was er ooit standaardzaterdagvoetbal in Zuid II ? Ik kan er niets over vinden.
    Was dat voor 1970 ?
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 18-04-17 om 14:09.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Nee, jij beweert steeds met grote woorden en met grote stelligheid dat er geen behoefte aan is zoals je wel vaker met grote stelligheid dingen beweert.
    Ik vraag me dan af hoe je aan die informatie komt. Van horen zeggen ? Of omdat er geen club zich aanmeldt voor de zaterdag ?
    Omdat je het liever niet hebt ? Omdat er ooit in het verleden zaterdagvoetbal was en dat toen niet levensvatbaar was ?
    Ligt er een goed onderzoek aan ten grondslag ?
    Ik vraag me slechts af hoe het komt dat in andere delen van Nederland die behoefte er kennelijk wel is , nog maar zelden vanwege principiële redenen, en in heel Zuid II niet .
    Maar misschien hebben ze ook zo hun redenen in Zuid II om er geen onderzoek naar te doen.

Overigens, wanneer was er ooit standaardzaterdagvoetbal in Zuid II ? Ik kan er niets over vinden.
    Was dat voor 1970 ?
    Jij laat een proefballonnetje op, dan mag jij ook aantonen dat die behoefte er wel is. Maar vooruit ik zal je een beetje helpen.

Zoals je zelf weet is zaterdagvoetbal enkel nog aanwezig omdat de gereformeerde gemeenschap bedongen had niet op zondag te hoeven spelen. In Limburg en Oost-Brabant is het aantal gereformeerden vrijwel nihil.

In Limburg en Oost-Brabant was dus helemaal geen behoefte aan clubs die enkel op zaterdag speelden maar zijn er enkel clubs die helemaal geen voorkeur hadden voor een speeldag. Om diverse redenen werden wedstrijden op zondagmiddag gespeeld. Zo was bijvoorbeeld iedereen vrij op zondagmiddag.

Er zijn in het verleden wel diverse momenten geweest waarop in Limburg op zaterdag gevoetbald werd door senioren. Dat gebeurde nog onder de vlag van de Afdeling Limburg in de jaren 70, 80. Die competities hielden het enkele jaren vol maar verdwenen door gebrek aan animo.

Daarnaast, en dat staat dus los van die aparte zaterdagpoules, waren er twee clubs die enkele op zaterdag speelden; COV uit Geleen en CSVT uit Treebeek. Maar bij gebrek aan mensen die op zaterdag wilde spelen zijn die verenigingen opgeheven.

Blauw Geel '38 is voor zover ik kan nagaan de enige vereniging die diep in Zuid2 gebied ligt en recreatieve teams heeft op zaterdag. Het ene team speelt in Oost, het andere in Zuid1. Daarnaast is er nog VCA uit Sint Agatha dat daarmee dacht veel goede spelers te kunnen enthousiasmeren. Dat is compleet mislukt. Het eerste team speelt op zaterdag, de andere drie teams nog gewoon op zondag.

Dus, zowel in het verleden als in het heden is de animo in Zuid2 voor zaterdagvoetbal vrijwel nihil, ik denk dat ik wel genoeg argumenten genoemd heb om dat standvastig te kunnen stellen. Ik wacht met smart op je uitgebreide onderzoek waaruit blijkt dat heel Limburg en Oost-Brabant met smart wacht om eindelijk op zaterdag te mogen spelen.

Wellicht ten overvloede maar zaterdagvoetbal is een uitwas van een gereformeerde groep voetballers, een uitzondering dus die om onbegrijpelijke redenen nog steeds bestaat op prestatief niveau. Ik heb overigens helemaal niets tegen recreatief voetbal op zaterdag.

Dus, zowel in het verleden als in het heden is de animo in Zuid2 voor zaterdagvoetbal vrijwel nihil, ik denk dat ik wel genoeg argumenten genoemd heb om dat standvastig te kunnen stellen. Ik wacht met smart op je uitgebreide onderzoek waaruit blijkt dat heel Limburg en Oost-Brabant met smart wacht om eindelijk op zaterdag te mogen spelen.
    Dat het zaterdagvoetbal grotendeels is ontstaan vanuit de behoefte om uit principiële redenen niet op zondag te hoeven voetballen is natuurlijk bekend.
    En in het Zuid II gebied had je ook toen weinig jongens die om principiele redenen op zaterdag wilden voetballen, ook dat is natuurlijk bekend.
    Vandaar ook dat ik het eerste en laatste deel van je verhaal waarin je , voor mij weinig verrassend, in nogal denigrerende bewoordingen je afkeer van de eerste generatie zaterdagvoetballers en - voetbalverenigingen opschrijft, maar heb weggelaten.
    En NB: ik heb je al eens eerder duidelijk gemaakt dat de groep principiële zaterdagvoetballers bepaald niet alleen bestond en bestaat uit gereformeerden.

En dan zeg je dat je daarmee de argumenten hebt gegeven waarom er vroeger en tegenwoordig geen behoefte is aan zaterdagvoetbal in Zuid II
    Dat er in de beginjaren van het voetbal geen behoefte was aan zaterdagvoetbal in Zuid II en dat 40 jaar geleden het zaterdagvoetbal doodliep bij een stuk of 3 clubs vind ik niets zeggen over de huidige behoeften.

Zoals ik al aangaf stappen in andere districten de laatste jaren, grofweg in deze eeuw, vele verenigingen over naar het zaterdagvoetbal om andere dan principiële redenen. Ook van oorsprong RK verenigingen.
    En ik zie niet waarom argumenten die voetballers en verenigingen daarvoor in andere districten hebben niet zouden gelden in Zuid II.

Ik hoor niet van jou dat KNVB Zuid II daar onderzoek naar heeft gedaan.
    Maar wellicht hebben ze hun redenen er geen onderzoek naar te doen.
    Jouw pertinente " er is totaal geen behoefte aan " lijkt me meer gebaseerd op jouw afkeer van zaterdagvoetbal en de wens Zuid II zaterdagvrij te houden dan op een deugdelijke inventarisatie van die behoeften.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 18-04-17 om 21:03.

Ok. Voor de allerlaatste keer; ik heb geen hekel aan recreatief zaterdagvoetbal. Ik ven wel van mening dat prestatief zaterdagvoetbal moet worden opgeheven.

Verder verwijs ik je graag naar mijn alinea over Blauw Geel en VCA. Jij gooit vanuit je ivoren zaterdagtoren een proefballonnetje, ik schiet dat lek. Leer nu eens te accepteren dat niet iedereen op zaterdag wil voetballen.

Hoe zou je dat eigenlijk willen organiseren, een zaterdagstandaardklasse. Zomaar plompverloren een eerste klasse beginnen met willekeurige teams? Zodat Walram zaterdag 1 bijvoorbeeld direct kan promoveren naar de hoofdklasse?

En wat vind je veel? Kom eens met feiten. Het aantal clubs dat met het eerste team volledig is overgestapt van zondag naar zaterdag is nog geen 2% van alle clubs in Nederland. En dan zal het allergrootste deel ook nog uit regio West2 komen.

Je schiet niks lek.
    Ten eerste niet omdat het geen proefballon is, hooguit een heilig huisje aantasten .
    Ten tweede niet omdat je niet met goede argumenten komt waarom je zou weten dat die behoeften er in Zuid II niet zouden zijn.

Niet alleen zijn landelijk meerdere verenigingen overgestapt van zondag naar zaterdag, ook zijn meerdere zondagverenigingen begonnen met prestatief en recreatief voetbal op zaterdag . Veel oorspronkelijke zondagverenigingen hebben meer seniorenteams op zaterdag dan op zondag.
    Maar ik heb het idee dat je die trend niet wilt zien.

Landelijk gezien is er om meermalen genoemde redenen behoefte aan voetballen op zaterdag .
    Maar kennelijk juist in Zuid II niet.
    En ik vraag me af of dat echt zo is en zo ja, waarom dan ? Zitten voetballers daar anders in elkaar ?
    Dat er nu geen zaterdagvoetbal is lijkt me niet het bewijs dat er geen behoefte aan is.
    Misschien wordt het door Zuid II en door mensen als jij wel ontmoedigd door het niet te onderzoeken of niet te willen faciliteren.

Eventuele organisatie hangt natuurlijk af van de belangstelling.
    Overstappen of (ook) beginnen op zaterdag moet op het laagste niveau. Hetgeen trouwens clubs nog wel eens weerhoudt.
    Zuid II zou kunnen onderzoeken hoeveel belangstelling er is om te voetballen in een standaard 5e klasse op zaterdag.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 18-04-17 om 23:09.

Forum Rechten