Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 84

Onderwerp: Segunda División

Segunda División

In dit topic aandacht voor de Segunda División A, oftewel de Liga Adelante, het tweede Spaanse profniveau.

Op dit moment, vijf speelrondes voor het einde, stevent Real Betis af op het kampioenschap. Girona FC bezet de tweede promotieplaats. Sporting Gijón, Real Valladolid, Las Palmas en Real Zaragoza bezetten een plaats voor play-offs voor het derde promotiebewijs.

Onderin lijkt Barça B degradatie nauwelijks meer te kunnen ontlopen. Door de winst van dit weekend hebben Osasuna en Racing - tot voor kort vaste waardes in La Liga met zelfs Europese campagnes - afstand genomen. Gezien de vorm van de voorbije periode met slechts één overwinning sinds de aanstelling van Jordi Vinyals als vervanger van de ontslagen Eusebio zie ik Barça B een gat van zes punten niet zo snel dichtmaken. Het blijft opmerkelijk dat een trainer die met het hoogste jeugdelftal bezig is te falen (als regerend kampioen in de Youth League maar twee groepswedstrijden winnen en uitgeschakeld worden door Anderlecht, in de regionale competitie het niet beter doen dan een vijfde plaats) aangesteld wordt om de boel te redden. Ook Sabadell en Recreativo staan op degradatieplaatsen.

Oviedo is gisteren kampioen geworden van ik dacht groep 1 in de segunda b.
    Jesus peace voor de zondes die we begaan. Ik weet waar ik vandaan kom, ik weet waar ik wil gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ska P 187 Bekijk Berichten
    Oviedo is gisteren kampioen geworden van ik dacht groep 1 in de segunda b.
    Klopt. Gimnŕstic (Grupo III) en Cádiz (Grupo IV) waren al kampioen. In Grupo II is het nog spannend. Nummer twee Athletic B gaat de laatste speelronde op bezoek bij koploper SD Huesca met een achterstand van drie punten. Bij winst is Athletic B groepskampioen, want het komt dan niet alleen gelijk maar heeft met het doelpuntloze gelijkspel in de heenwedstrijd ook het betere onderlinge resultaat.

Cadiz en Oviedo lijken me de leuksten van de kampioenen. Doe die maar.
    Jesus peace voor de zondes die we begaan. Ik weet waar ik vandaan kom, ik weet waar ik wil gaan.

Real Betis is inmiddels gepromoveerd naar La Liga. Sporting Gijón en Giron zijn met nog twee wedstrijden te gaan in de race voor het tweede directe promotieticket.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Girona heeft een makkelijker programma. Is dat een beetje een grote club? Ken ze alleen van naam uit FM.
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk Berichten
    Girona heeft een makkelijker programma. Is dat een beetje een grote club? Ken ze alleen van naam uit FM.
    Niet bepaald, zeker niet als je het afzet tegen de veertig seizoenen van Sporting Gijón en de spelers die de Asturische club het voetbal schonk (David Villa, Luis Enrique, Abelardo en Quino, om er maar een paar te noemen).

Plus dat schitterende stadion en trouwe fans. Ik hoop dat zij Austurias mogen vertegenwoordigen op het hoogste niveau volgend seizoen.
    Met een beetje mazzel neemt real oviedo dan hun plaats in de segunda over na dit weekend, al blijft dat een lastige keus met Cadiz als andere optie. Carnaval, carnaval!
    Laatst gewijzigd door Ska P 187; 30-05-15 om 07:27.

Wat is trouwens de reden dat de Segunda Division altijd zo ontzettend laat eindigt? Voordat de playoffs gespeeld zijn is het altijd praktisch bijna juli...

Laat beginnen en 22 teams.

Forum Rechten