Bekijk Poll Resultaten: Wat wordt het?

Stemmers
25. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Gras

17 68,00%
  • kunstgras

4 16,00%
  • Ja hoor, gaat die achterlijke gevegt zich hier ook nog druk over maken.

8 32,00%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 1 van de 33 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 325

Onderwerp: Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?

Na een inleidende periode van een jaar of tien lijkt de nu de knuppel in het hoenderhok zijn gegooid: kunstgras is ziek makend, tenminste daar lijkt het op.

Zembla heeft de zweem van ziektes over ons uitgegooid terwijl zo'n beetje alle voetbalverenigingen van hoog tot laag minimaal een kunstgrasveld hebben aangeschaft. Al was het maar om op te trainen.

Er wordt zelfs beweerd dat het kunstgras mede oorzaak is van het wegzakken van Nederland als voetballand.

Om de discussie te stroomlijnen kan ieder lid hier discussiëren over het onderwerp of we verder moeten op gras, of dat kunstgras toch echt de toekomst heeft.

Of allebei.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Dat kan natuurlijk ook. Zowel in één veld, als trainen op kunstgras en wedstrijden afwerken op gras.

Als het de clubs lukt om goede echte grasmatten te hebben en ook het hele seizoen acceptabel te houden, ben ik voor gras. Dat lukt 80% van de clubs helaas niet, dus is kunstgras een prima toevoeging met name om de belasting van de grasvelden te verminderen.
    Dat genuezel van Zembla neem ik met een korreltje rubber. Loop al 15 jaar dagelijks op kunstgras en neem ook korrels mee naar huis (de hond is er gek op) en voel me niet zieker dan anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Scout Bekijk Berichten
    Als het de clubs lukt om goede echte grasmatten te hebben en ook het hele seizoen acceptabel te houden, ben ik voor gras. Dat lukt 80% van de clubs helaas niet, dus is kunstgras een prima toevoeging met name om de belasting van de grasvelden te verminderen.
    Dat genuezel van Zembla neem ik met een korreltje rubber. Loop al 15 jaar dagelijks op kunstgras en neem ook korrels mee naar huis (de hond is er gek op) en voel me niet zieker dan anders.
    Dat is wel erg kort door de bocht. Het gaat er in dit geval om of het rubber een verhoogde kans op ernstige ziektes biedt, het is niet zo dat iedereen spontaan leukemie krijgt na het inslikken van een rubber bolletje.

Zowel gras als kunstgras heeft zijn voor en nadelen. Een combinatie van beide zal er daarom altijd wel blijven bestaan. Als de kokos/kurk vulling van kunstgras het probleem van het rubber oplost dan zullen de relatief lage extra kosten wel door de gemeentes betaald gaan worden.

Clubs kunnen met KNVB-geld van kunstgras naar hybride gras gaan
    http://www.ad.nl/dossier-eredivisie/...gaan~adf95bbe/
    Dit artikel stond een paar dagen geleden in het AD. Opzich lijkt me dat een prima plan. Ik dacht dat ze in Engeland al volop op hybride gras spelen. Ik heb er nog geen nadelen over gehoord qua bespeelbaarheid. Verder zijn er een flink aantal trainers die blessure's toeschrijven aan kunstgras, dat zal men ook nog extra moeten onderzoeken of dat klopt. Wat mij betreft gewoon allemaal op echt gras in het profvoetbal.

Hoe vaak moet nog met onderzoeken worden aangetoond dat kunstgras geen extra blessures oplevert voordat dat fabeltje de wereld uit is?
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Ze hebben een paar weken terug nog 7000 voetballers ondervraagd, waarvan liefst 40 procent stelde dat het weleens schaafwonden of open wonden heeft opgelopen door het spelen op kunstgras. Op gras krijgt gemiddeld 27 % een blessure, op kunstgras maar liefst 44 %. Dan kan de KNVB zeggen dat er geen verschil is, maar die gasten neem ik tegenwoordig met een korrel zout.

Wat is de definitie dan van blessures? Dat ze niet meer verder kunnen spelen, of dat er iets is op hun lichaam (bijvoorbeeld een schaafwond)?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    Hoe vaak moet nog met onderzoeken worden aangetoond dat kunstgras geen extra blessures oplevert voordat dat fabeltje de wereld uit is?
    Nog net zo vaak als dat we de onzin dat kunstgras tegenwoordig net zo goed is als gewoon gras moeten aanhoren.
    "Somewhere out there is a tree, tirelessly producing oxygen so you can breath. I think you owe it an apology."

Forum Rechten