Pagina 1 van de 64 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 631

Onderwerp: KNVB Beker -- (2017-2018)

KNVB Beker -- (2017-2018)

In het handboek competitiezaken staat zoals ieder jaar vermeldt hoe amateurclubs zich kunnen plaatsen voor de KNVB Beker.
    Ik kom er alleen geen wijs uit hoe het nu in 17-18 in elkaar steekt.

Er wordt gesproken van 2 kwalificatierondes en daarna de 1e ronde.

Deelnemers;

1e kwalificatieronde
    24 halve finalisten Districtsbeker
    30 Derde Divisie clubs
    11 Tweede Divisie clubs

2e kwalificatieronde
    Winnaars ronde 1

1e Ronde
    Winnaars 2e kwalificatieronde
    3 (vervangend) periodekampioenen Tweede Divisie

Wanneer de profclubs instromen staat natuurlijk niet erbij.

Maar ik krijg op geen enkele manier de cijfers aangesloten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    In het handboek competitiezaken staat zoals ieder jaar vermeldt hoe amateurclubs zich kunnen plaatsen voor de KNVB Beker.

[...]

In lid 4 staat dat er verenigingen uit de Tweede Divisie kunnen worden vrijgeloot voor de eerste kwalificatieronde:

4. Afhankelijk van het aantal elftallen dat zich op basis van lid 2 en lid 3 heeft geplaatst voor Q1 van de KNVB, kan een aantal teams uit de Tweede divisie via loting worden vrijgesteld van Q1, waardoor ze direct zijn geplaatst voor Q2 (tweede kwalificatieronde).
    http://www.knvb.nl/downloads/bestand...oetbal-2016-17

In het geval dat een club die naar de derde Divisie promoveert zich ook via de districtsbeker heeft geplaatst? Dat is althans de enige optie die ik kan bedenken, waardoor het aantal deelnemers kan variëren.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    In het geval dat een club die naar de derde Divisie promoveert zich ook via de districtsbeker heeft geplaatst? Dat is althans de enige optie die ik kan bedenken, waardoor het aantal deelnemers kan variëren.
    Dan komt de aanvulling vanuit de kwartfinalisten. (In de regelmenten staat daarover in lid 5 "Derde divisie mannen 2016/‟17", maar ik neem aan dat dat 2017/‟18 moet zijn).
    Ik denk dat het aantal deelnemers alleen kan variëren door degradatie/promotie van beloftenteams.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sensini Bekijk Berichten
    In lid 4 staat dat er verenigingen uit de Tweede Divisie kunnen worden vrijgeloot voor de eerste kwalificatieronde:

http://www.knvb.nl/downloads/bestand...oetbal-2016-17
    Klopt, maar zelfs dan is er echt geen enkele vorm te bedenken waarin je op werkbare aantallen uitkomt.

Ik had ook de Bond gemaild;

Hallo,
    In het handboek competitiezaken Amateurvoetbal staat als vanouds de wijze van kwalificeren voor de KNVB Beker voor het seizoen erna.

Maar dit seizoen krijg ik de cijfers niet kloppend. Kunt u mij vertellen wat de opzet van de KNVB Beker 2017/18 gaat worden? Of in welke ronde de clubs uit de Ere en Eerste Divisie instromen?
    Antwoord;

Geachte heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor je vraag aan de KNVB.

Via onderstaande linken vindt u informatie over de bekercompetitie 2016/2017

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-vo...omende-seizoen

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-vo...nde-knvb-beker

Ik had ook de Bond gemaild;
    Typisch standaard antwoord zonder de vraag goed te lezen.

Er wordt gesproken van 2 kwalificatierondes en daarna de 1e ronde.

Deelnemers;

1e kwalificatieronde
    24 halve finalisten Districtsbeker
    30 Derde Divisie clubs
    11 Tweede Divisie clubs

2e kwalificatieronde
    Winnaars ronde 1

1e Ronde
    Winnaars 2e kwalificatieronde
    3 (vervangend) periodekampioenen Tweede Divisie

Wanneer de profclubs instromen staat natuurlijk niet erbij.

Profclubs blijven (waarschijnlijk) gewoon instromen in de 1e ronde zoals nu ook het geval is.

Dan heb je in de 1e voorronde 65 clubs (24 via districtsbekers, 30 uit Derde Divisie en 11 uit Tweede Divisie) en in de 1e ronde direct 38 clubs (18 uit Eredivisie, 17 uit Eerste Divisie en 3 uit Tweede Divisie).

Dan moeten er dus nog 26 clubs bijkomen in de 1e ronde, wat je bereikt met 26 wedstrijden in de 2e voorronde.
    Dus 52 clubs in de 2e voorronde van de totaal 65 clubs die starten in de 1e voorronde.
    Dan kom je uit op slechts 26 clubs die in de 1e voorronde moeten spelen en 39 die direct geplaatst zijn voor de 2e voorronde. In feite zouden dat dan alleen de 24 clubs uit de districtsbekers zijn en 2 clubs uit de Derde Divisie).

Mochten er belofteteams degraderen uit de Derde Divisie dan wordt het totaal aantal deelnemers aan de KNVB-beker hoger en zullen dus meer clubs uit de Derde Divisie moeten starten in de 1e voorronde.

Nog wel iets verwarrends, het gaat voor plaatsing voor de 1e ronde alleen over de periodekampioenen uit de Tweede Divisie. Wat nu als de kampioen geen periode wint, moet die dan alsnog in de voorrondes spelen terwijl de gepromoveerd zijn naar de Eerste Divisie?
    Laatst gewijzigd door Forza AZ; 27-07-16 om 15:21.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forza AZ Bekijk Berichten
    Profclubs blijven (waarschijnlijk) gewoon instromen in de 1e ronde zoals nu ook het geval is.

Dan heb je in de 1e voorronde 65 clubs (24 via districtsbekers, 30 uit Derde Divisie en 11 uit Tweede Divisie) en in de 1e ronde direct 38 clubs (18 uit Eredivisie, 17 uit Eerste Divisie en 3 uit Tweede Divisie).

Dan moeten er dus nog 26 clubs bijkomen in de 1e ronde, wat je bereikt met 26 wedstrijden in de 2e voorronde.
    Dus 52 clubs in de 2e voorronde van de totaal 65 clubs die starten in de 1e voorronde.
    Dan kom je uit op slechts 26 clubs die in de 1e voorronde moeten spelen en 39 die direct geplaatst zijn voor de 2e voorronde. In feite zouden dat dan alleen de 24 clubs uit de districtsbekers zijn en 2 clubs uit de Derde Divisie).
    Dat is ook waar ik op uit kom maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forza AZ Bekijk Berichten
    Nog wel iets verwarrends, het gaat voor plaatsing voor de 1e ronde alleen over de periodekampioenen uit de Tweede Divisie. Wat nu als de kampioen geen periode wint, moet die dan alsnog in de voorrondes spelen terwijl de gepromoveerd zijn naar de Eerste Divisie?
    Nee, want het uitgangspunt bij de geplaatste club is de competitie waarin ze in 17-18 uitkomen. De kampioen is dus geplaatst als Eerste Divisieclub.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Forum Rechten