Pagina 167 van de 200 EersteEerste ... 67117157165166167168169177 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.661 tot 1.670 van de 1998

Onderwerp: Beloftenteams in de piramide

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deathprod Bekijk Berichten

O19 wordt O21 in piramide
    1. Welke clubs zouden dan zo'n team in de piramide moeten hebben, de huidige, alle BVO's , of ook amateurs ?
    2. Op dit moment is er grote weerstand tegen de beloften in de competitie.
    Waarom zouden de amateurs hier opeens wel blij van worden ?
    Omdat ze hier meer het nut van inzien ?
    Omdat ze hier gemakkelijker van zouden kunnen winnen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    1. Welke clubs zouden dan zo'n team in de piramide moeten hebben, de huidige, alle BVO's , of ook amateurs ?
    2. Op dit moment is er grote weerstand tegen de beloften in de competitie.
    Waarom zouden de amateurs hier opeens wel blij van worden ?
    Omdat ze hier meer het nut van inzien ?
    Omdat ze hier gemakkelijker van zouden kunnen winnen ?

Er komt gewoon een extra divisie boven de jeugddivisies in de leeftijd O22 of O21. De profs spelen nu ook al gemengd in de jeugd divisies met amateurs van ere tot in de 2e divisie
    Dus NO, Je bent ze dan kwijt uit de senioren 2e en 3e divisie.

Persoonlijk lijkt mij dit een prima denkrichting.

Gaat alleen niet gebeuren.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk Berichten
    Wanneer de lat bij onder 20 (dat zullen ze in Rotterdam een mooi elftal vinden) gelegd wordt en dat team in plaats van de huidige A1 komt heb je al een betere overbrugging. Zo'n regeling lijkt me overigens voor alle jeugdopleidingen die de status RJO hebben.

Voor Ajax veranderd er dusdanig veel dat van alle spelers die nu Ajax 1, Jong Ajax en Ajax A1 vormen er een hele hoop afvallen. Ajax 1 blijft met een selectie van ongeveer 25 spelers over en de Onder 20 met ongeveer 25 spelers.

Momenteel:
    Ajax o19: 24 spelers (waarvan liefst 11 niet Nederlandse spelers (!!))
    Jong Ajax: 26 spelers
    Ajax 1: 27 spelers
    Dat zijn er samen 77.

In totaal heeft Ajax 62 spelers rondlopen in die elftallen in de leeftijd van 17 tot en met 20 jaar. Huntelaar moet zich zo ongeveer op de middelbare school wanen.
    Zulke aantallen verstoren de balans in het voetbal totaal. Ik denk dat spelers die rond die leeftijd zijn veel meer gebaat zijn bij een meer gemixte selectie met meer evenwicht in de leeftijdsgroepen.

Detail: in de onder 19 van PSV lopen 3 buitenlandse jongens, en nog 3 Belgen maar die wil ik gezien de locatie niet direct tot buitenlanders rekenen. Feyenoord heeft er geen, AZ 1, Utrecht 3, Vitesse 1, NEC/Oss 1, ADO Den Haag 1.
    Even voor mijn beeld; wat is er mis met heel veel contractspelers als die nagenoeg allemaal in een Ajax-team spelen?

Super Moderator Kralinger's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    5366311
    Als compromis m.b.t. beloftenteams kan je ook nog zeggen dat de O21 teams dan in de gewone piramide komen (eventueel alleen tot aan een bepaald niveau) en clubs een reserveteam in kunnen schrijven in een reservecompetitie. De O21 teams worden dan echt O21 teams zonder dispensatiespelers, waardoor je van de competitievervalsing af bent. Ondertussen kunnen spelers die terugkomen van een blessure weer gewoon in het reserveteam spelen.

Volgens mij is het de insteek dat de beloftenteams in de piramide straks geen dispensatiespelers meer op kunnen stellen, maar dat er in de selectie wel twee oudere spelers opgenomen mogen worden, die dan ook niet in het 1e mogen spelen.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Kok Bekijk Berichten
    Er komt gewoon een extra divisie boven de jeugddivisies in de leeftijd O22 of O21. De profs spelen nu ook al gemengd in de jeugd divisies met amateurs van ere tot in de 2e divisie
    Dus NO, Je bent ze dan kwijt uit de senioren 2e en 3e divisie.

Persoonlijk lijkt mij dit een prima denkrichting.
    Lijkt me inderdaad een goede denkrichting.
    Extra jeugdcompetities boven de A-junioren, een competitie van O-21 , waaraan ook teams van amateurs mee kunnen doen.
    Geen beloften en ook geen veredelde A-juniorenteams in de piramide, want de bezwaren die de amateurs tegen de beloften hebben blijven natuurlijk bijna allemaal intact of je nu O-23 of O-21 wil laten meedoen in de piramide.

Maar ik vermoed dat men de huidige beloftenteams, met enkele extra voorwaarden nog gewoon toelaat in de piramide.
    Nadeel is dat je ermee, zeer tegen de zin van de meeste amateurclubs, blijft opgescheept en dat de beloftencompetities op maandag minder interessant worden als niet alle clubs daaraan meedoen.
    Want als juist alle BVO's met zo'n beloftenteam meedoen in de beloftencompetitie en wanneer daaraan ook niet zulke strikte voorwaarden worden gesteld , dan kunnen de talenten op de zo gewenste weerstand rekenen.
    Laatst gewijzigd door noord-ooster; 14-03-18 om 15:44.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    Volgens mij is het de insteek dat de beloftenteams in de piramide straks geen dispensatiespelers meer op kunnen stellen, maar dat er in de selectie wel twee oudere spelers opgenomen mogen worden, die dan ook niet in het 1e mogen spelen.
    Dan stel ik toch voor dat de keeper een uitzonderingspositie krijgt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
    Want als juist alle BVO's met zo'n beloftenteam meedoen in de beloftencompetitie en wanneer daaraan ook niet zulke strikte voorwaarden worden gesteld , dan kunnen de talenten op de zo gewenste weerstand rekenen.
    Een beloftecompetitie word nooit interessant, al geef je er gouden ballen weg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
    Een beloftecompetitie word nooit interessant, al geef je er gouden ballen weg.
    Voor sommigen wellicht wel als je ze kunt omsmelten tot kettinkjes, armbanden, ringen, tanden enz.
    Zo'n beloftencompetitie wordt stukken interessanter als ook teams jong Ajax, jong PSV, jong AZ enz. eraan meedoen.

Forum Rechten