Pagina 201 van de 201 EersteEerste ... 101151191199200201
Resultaten 2.001 tot 2.010 van de 2010

Onderwerp: Beloftenteams in de piramide

Als ze er al van alles over plaatsen op de site lijkt het me inderdaad een Broodje Aap. Bovendien kunnen ze dat nu met goed fatsoen ook niet meer doen natuurlijk.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    Nee, daar hoorde ik onze teammanager ook al over. Had hij van Capelle-mensen gehoord. Leek mij meer een laatste stuiptrekking van Capelle, een soort ontkenning van de degradatie. Ze riepen namelijk eerst ook steeds dat Twente wel zou stoppen, toen dat nog niet zeker was. Aad zal dat gerucht ook wel daar opgepikt hebben dan of via zijn VoZ-collega.

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. FC Groningen communiceert op de site al volop over volgend seizoen. De voorbereiding, de selectie, de indeling van de derde divisie. Ze hebben ook spelers aangetrokken voor dit team en spelen zelden met 'te oude' spelers, dus ook met de aangescherpte eisen zouden zij moeiteloos een team kunnen opstellen.

Maar je weet nooit. Mogelijk weet bqandy er iets over?
    Broodje aap verhaal inderdaad.
    FC Groningen directeur Hans Nijland liet onlangs weten zich met hand en tand te verzetten tegen het verdwijnen van de beloften uit de piramide.
    Hans Nijland begin deze maand:
    “Onze spelers uit FC Groningen onder-23 treffen in de derde divisie zaterdag wekelijks maximale weerstand tegen topamateurclubs”, aldus Nijland in de wekelijkse FC Groningen nieuwsbrief. “Dit heeft er mede toe bijgedragen dat steeds meer spelers aansluiting hebben weten te vinden bij ons eerste elftal, het uiteindelijke doel van opleiden. Al met al is het besluit over de positionering van de beloftenteams voor ons van cruciaal belang. We zullen onze belangen in deze discussie dan ook stevig behartigen”, aldus Nijland.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6165171
    Thanks, helder! Kon het me ook al niet voorstellen.

Broodje Aad dus, als het ware.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6165171
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    Broodje Aad dus, als het ware.
    Inderdaad, al neemt die meestal alleen patat.

Maar hier ook een tweetje dat de Groningse beloften vanochtend al zijn begonnen: https://twitter.com/FcGroningen023/s...34083309137920

Nu kan dat natuurlijk ook als ze in de beloftecompetitie zouden spelen, maar toch.

De beloftenpoules zijn bekend; mooi regionaal ingedeeld zoals het hoort.
    Bij de beloften kan het dus wel; nu nog in de 3e divisie....

Poule A
    Noord/Oost

sc Cambuur
    sc Heerenveen
    FC Emmen
    PEC Zwolle
    Go Ahead Eagles
    Heracles Almelo
    FC Twente
    De Graafschap
    N.E.C.
    Achilles '29

Poule B
    Zuid/West

ADO Den Haag
    Excelsior
    Feyenoord
    FC Dordrecht
    RKC Waalwijk
    NAC Breda
    Willem II
    FC Eindhoven
    Helmond Sport
    Fortuna Sittard
    Roda JC

Interessanter nog is de competitieopzet:

De clubs spelen in het najaar respectievelijk negen en tien wedstrijden. Na de winterstop vindt een herindeling plaats. De nummers een tot met vijf van beide poules worden in het voorjaar samengevoegd voor een tweede competitieronde in poule A. De beide onderste helften gaan verder in poule B.
    En de PD regeling:

Promotie en degradatie
    De nummers een, twee en drie van de voorjaarscompetitie in poule A kunnen in aanmerking komen voor promotie naar de derde divisie. Dit hangt af van de prestaties Jong FC Groningen, Jong FC Volendam en Jong FC Den Bosch. Indien alle drie van deze beloftenteams uitkomen in de derde divisie per seizoen 2019/'20 dan zijn er geen promotieplaatsen. In het volgende geval zijn deze er wel:

1 promotieplaats: indien 2 van de 3 teams in de 3e divisie gaan uitkomen
    2 promotieplaatsen: indien slechts 1 van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen
    3 promotieplaatsen: indien géén van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen

Of er sprake zal zijn van degradatie tussen poule A en B zal komend najaar blijken, als er wordt gesproken over de voorwaarden en de competitieopzet van de reservecompetitie in het seizoen 2019/'20
    Ik neem aan dat ze degradatie uit de 3e Divisie bedoelen en niet dat er ook opgevuld wordt bij promotie.
    Maar dat geeft nu al een rare situatie. Stel een van de beloften degradeert uit de 3e Divisie, dan komt er een nieuw beloftenteam voor in de plaats, maar vanuit de Hoofdklasse is het aantal promotieplaatsen neem ik aan gewoon gelijk.

Unregistere's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    6165171
    Nu lijkt mij de kans dat Groningen of Volendam degradeert uit de derde divisie niet zo groot.

Alleen het kromme is dat Den Bosch hoofdklasser is, dus daar gaat het inderdaad een beetje scheef zitten. Want stel dat zij niet promoveren, dan heb je twee beloften in de derde divisie. Dan zou er dus een promotieplaats zijn naar een plek die op dit moment niet bestaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unregistere Bekijk Berichten
    Nu lijkt mij de kans dat Groningen of Volendam degradeert uit de derde divisie niet zo groot.

Alleen het kromme is dat Den Bosch hoofdklasser is, dus daar gaat het inderdaad een beetje scheef zitten. Want stel dat zij niet promoveren, dan heb je twee beloften in de derde divisie. Dan zou er dus een promotieplaats zijn naar een plek die op dit moment niet bestaat.
    Er zullen dus 100% zeker 4 Belofte-elftallen in de Derde Divisie gaan spelen in 2019/20 (vanuit de Tweede Divisie moet er één degraderen omdat er daar nu 3 zitten en in 2019/20 maar plek is voor 2). Dat betekent dus dat er één extra amateurclub moet degraderen uit de Derde Divisie ten opzichte van het aantal dat promoveert vanuit de Hoofdklasse.
    Promoveert Jong Den Bosch (en handhaven Jong Volendam en Jong Groningen zich) dan is dat inderdaad geen probleem. Maar hoe ze dat dan willen doen als Jong Den Bosch niet promoveert? Misschien in de nacompetitie voor 1 plek minder spelen dan normaal?

Het is nu al duidelijk dat dat idee van het aantal teams "fixeren" een onzalig plan is. De amateurclubs vonden het natuurlijk wel prima, de zekerheid van maar twee beloftenteams, maar dit levert nog veel meer competitievervalsing en competitie-in-een-competitie op. Eigenlijk moet je straks dus ook gewoon twee verschillende eindstanden opmaken, want de p/d-regelingen voor beloften en de andere clubs loopt gewoon parallel naast elkaar. Ik denk dat ze hier heel snel vanaf gaan stappen.

Forum Rechten