Pagina 24 van de 28 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 272

Onderwerp: Alles heej is VVV

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    0
    Ja, mooie actie.

'VVV-Venlo-aanvaller Lennart Thy mist zaterdagavond het duel met PSV dankzij een bijzondere reden. De Duitser gaat helpen bij de behandeling van een patiënt met leukemie.

Dat melden de Limburgers op de clubsite, onder de noemer 'Lennart Thy kan een leven redden'. Thy stond zeven jaar geleden als speler van Werder Bremen zijn DNA af om in de toekomst eventueel een persoon met bloedkanker te helpen.

Dat gaat de 26-jarige spits nu daadwerkelijk doen. De huurling van Werder heeft een DNA-match met een leukemiepatiënt, die een stamceltransplantatie kan ondergaan met een bloeddonatie van Thy.

VVV stemde in met het verzoek van de huurling van Werder om deze week afwezig te zijn om het bloed af te staan voor de behandeling. Daarmee mist hij de wedstrijd tegen PSV, volgende week sluit Thy weer aan bij VVV. De aanvaller kan rekenen op veel complimenten uit de voetbalwereld'
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Mooi gebaar van hem en de club.

Uitstekend dat hij dat doet maar moet dat perse in het weekend of duurt dat bij zulk soort bloeddonaties langer dan een 15 minuten ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
    Uitstekend dat hij dat doet maar moet dat perse in het weekend of duurt dat bij zulk soort bloeddonaties langer dan een 15 minuten ?
    Een oud-teamgenoot van me heeft dat ook eens gedaan, die heeft zelf ook even nodig gehad om daarvan te herstellen. Voor zover ik weet is niet zomaar even bloed afstaan en weer vrolijk huppelend het ziekenhuis uit lopen.

Geweldig dat hij dat doet hoor maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom dat zo lang duurt qua herstel. Ik kan me voorstellen dat je daar een dag voor nodig hebt of gaat het nu om meer dan een halve liter?

Je moet een week lang een medicijn slikken en nadat je bloed hebt gegeven voel je je een poosje ziek. Hij zal dus een paar dagen niet fit zijn.

Ok duidelijk. Is dat (medicijn slikken) altijd als je bloed doneert?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eef de Kip Bekijk Berichten
    Ok duidelijk. Is dat (medicijn slikken) altijd als je bloed doneert?
    Bij leukemie wel. De medicijnen moeten er voor zorgen dat het bloed vrij wordt van afvalstoffen. Dit schakelt ook een gedeelte van je immuun systeem uit. Een jaar of 15 geleden werd je rechtstreeks aan de patiënt gelegd en duurde de transfusie zelf al een uur of twee.

Kijk dat maakt veel duidelijk.

Ik had nog nooit hiervan gehoord voor vandaag, hier kun je meer informatie vinden: https://www.matchis.nl/

Forum Rechten