Bekijk Poll Resultaten: Hoe heb je gestemd?

Stemmers
28. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Voor

5 17,86%
  • Tegen

12 42,86%
  • Niet gestemd om tactische redenen

3 10,71%
  • Blanco/ongeldig/iniet gestemd zonder tactische reden

6 21,43%
  • Ik mag (nog) niet stemmen

2 7,14%
Pagina 1 van de 44 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 438

Onderwerp: Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne

Vandaag wordt er gestemd over de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. In dit topic kun je aangeven hoe je hebt gestemd en verder kunnen we de uitslagen bespreken. Het is altijd leuk om te kijken hoe de verschillende gemeentes stemmen.

Aangezien er maar twee keuzemogelijkheden zijn, gok ik dat het tellen van de stemmen dit keer wat sneller gaat dan bij de normale verkiezingen.

Een goede vergelijking zou de uitslag van het referendum van 2005 kunnen zijn. Toen zag de kaart er ongeveer als volgt uit:
    Ref2005.jpg

De tegenstand was met name groot daar waar de SGP normaal gesproken sterk scoort (ruwweg de band van Staphorst en Rijsen-Holten naar Zeeland). Ook gebieden waar de SP tegenwoordig sterk scoort (Oost-Groningen en Zuid-Limburg) was de tegenstand groot. De voorstanders scoorden met name sterk in veel traditionele VVD bolwerken, zoals Haren, Rozendaal, Wassenaar en Bloemendaal. Rozendaal is doorgaans ook een van de eerste gemeentes die de uitslagen doorgeeft, samen met Vlieland, dat ook bekend staat als een VVD-bolwerk, en Schiermonnikoog. Deze kleine gemeentes zijn echter niet direct indicatief, zo verraste de PvdA in 2012 op Vlieland, maar toch won de VVD de verkiezing.

De grote vraag bij velen is eigenlijk waarvoor we stemmen

Ik neig naar een 'Voor'. Ik heb het vermoeden dat de Europese regelgeving tegen de corruptie in gaan en daarmee een betere leefomgeving kunnen creëeren dan huidige.

Niet in verdiept dus ik ga niet.
    Je hoeft hier niet te komen.

Ik ga ook niet. Ik vind dit eigenlijk een onderwerp dat de politiek zelf moet oppakken met de kennis en kunde en alles goed afwegen.
    De doorsnee-kiezer moet je hier niet mee belasten. Velen hebben geen idee waar ze voor of tegen stemmen en doen dus maar iets wat ze horen via via of gaan helemaal niet.
    Een referendum moet mijns inziens over iets concreets / tastbaars gaan waar iedereen een uitgesproken mening 'voor-tegen' over heeft.
    Bijv. bondscoach Blind moet weg.
    Laatst gewijzigd door De Groene Scout; 06-04-16 om 06:11.

Je hoeft hier niet te komen.

Precies, daar zou je 17 miljoen bondscoaches eigenlijk over moeten vragen.

Ik ga ook niet, want ik hoorde dat het stembiljet ingewikkeld is.
    voetbalarchieven.nl - Nederlandse historische voetbalstatistieken

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    0
    Ik stem tegen
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

De stip was overigens vrij groot, dus ook mijn nichtje van zes had het stemformulier geldig kunnen invullen.
    Wil je volgend jaar ook nog DVK? Doneer dan nu:

http://www.devoetbalkantine.nl/showt...l=1#post402748

Of maak direct 17,50 euro over via Tikkie: https://tikkie.me/pay/u3m2p23fi30n1ju9lqfc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
    want ik hoorde dat het stembiljet ingewikkeld is.
    Ik neem aan dat hier toch wel een spoeddebat over aangevraagd is?
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Forum Rechten