Pagina 3 van de 593 EersteEerste 123451353103503 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 5924

Onderwerp: Buitenlands nieuws

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wigboldus Bekijk Berichten
    Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.
    Volgens berichten staan er meer dan 1 miljoen mensen klaar in Noord Afrika om t.z.t. de oversteek te gaan wagen. Die kunnen er allemaal nog wel bij volgens jou?

Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.
    Echter een gebrek aan werkgelegenheid waardoor integratie op den duur lastig zal worden. En dat nou net de voornaamste reden waarom veel Europeanen niet op de vluchtelingen/gelukszoekers zitten te wachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Söze Bekijk Berichten
    Volgens berichten staan er meer dan 1 miljoen mensen klaar in Noord Afrika om t.z.t. de oversteek te gaan wagen. Die kunnen er allemaal nog wel bij volgens jou?
    Het is volgens mij niet alles of niets.
    We zien de dingen niet zoals ze zijn, maar zoals wij zijn.

Het zijn vluchtelingen vaak, echt niet gelukzoekers.
    Op het gevaar af dat ik nu wel heel erg filosofisch ga klinken, maar wat is er eigenlijk mis met gelukszoekers? Dat woord wordt nogal eens in een negatieve context gebruikt, maar is uiteindelijk niet ieder mens een gelukszoeker?
    Laatst gewijzigd door de waan; 21-04-15 om 14:46.

Het zijn vluchtelingen vaak, echt niet gelukzoekers. Natuurlijk zitten die er ook bij, maar daarom alles opvangen en snel duidelijkheid geven aan die mensen. Een oplossing heb ik daar ook niet voor, maar direct terugsturen vind ik echt niet kunnen. Ze stappen echt niet zomaar in die boot. Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.
    Beetje naïef vind ik dit wel; de echte vluchtelingen redden het niet om naar Europa te komen want het zijn forse bedragen die betaald worden voor de oversteek. Uiteraard hebben we de plicht om ze te helpen maar dat moet gewoon voor 100% in de eigen regio gebeuren; goed voor de werkgelegenheid in het land wat ze opvangt en met hetzelfde geld kunnen we veel meer mensen helpen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shayman Bekijk Berichten
    Beetje naïef vind ik dit wel; de echte vluchtelingen redden het niet om naar Europa te komen want het zijn forse bedragen die betaald worden voor de oversteek. Uiteraard hebben we de plicht om ze te helpen maar dat moet gewoon voor 100% in de eigen regio gebeuren; goed voor de werkgelegenheid in het land wat ze opvangt en met hetzelfde geld kunnen we veel meer mensen helpen.
    Helemaal mee eens.
    En nu rap zorgen dat het ook veilig genoeg is om het te realiseren.

De eigen regio, daar valt o.a. Jordanië onder toch? In die regio zitten al heel veel vluchtelingen.
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

In principe is Libië natuurlijk groot genoeg.

Laat die Italianen ze maar lekker met de boot terugsturen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
    In principe is Libië natuurlijk groot genoeg.
    In principe wel ja. Maar uit hoeveel hectare zand bestaat dat land?
    All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin.

Forum Rechten