Pagina 2 van de 593 EersteEerste 12341252102502 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 5924

Onderwerp: Buitenlands nieuws

IS is vooral succesvol omdat het in bepaalde gebieden bestuurlijk een chaos is. Daarnaast werkt het inderdaad mee dad de westerse bemoeienis en dan vooral van de VS veel buitenlandse strijders oplevert.

Best wel triest al die Afrikaanse drenkelingen van de laatste tijd. Is het nu plotseling een media hype, of is er nu een grote exodus uit Afrika op gang gekomen? Elke dag berichten over omgeslagen en gestrande bootjes vol met mensen, maar volgens mij is dat nu niet voor het eerst. Kijken wij in Europa idd altijd weg?
    Laatst gewijzigd door Mario; 21-04-15 om 09:05.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mario Bekijk Berichten
    Kijken wij in Europa idd altijd weg?
    Volgens de zelfbenoemde gutmenschen wel en zijn wij schuldig aan het verdrinken van die mensen.

Men probeert ons inderdaad een schuldgevoel aan te praten. Dat het vaker voorkomt zal wel te maken hebben met de enorme chaos die met name in Egypte en Libie voorkomt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALenstra Bekijk Berichten
    Men probeert ons inderdaad een schuldgevoel aan te praten. Dat het vaker voorkomt zal wel te maken hebben met de enorme chaos die met name in Egypte en Libie voorkomt.
    Nu zijn wij ook zeker schuldig aan de huidige situatie in Libie, door er bommen te gooien en een zooitje ongeregeld te hebben gesteund als oppositie van Khaddafi. Echt beter is het er allemaal niet geworden. Ik zie ons niet schuldig aan die zinkende boten in de middelandse zee overigens, maar de situatie in Libie hebben wij gewoon een aandeel in.

Vraag mij ook af wat er waar is van al die berichten hoor. Die boot met 900 vluchtelingen, waar voor de rest niks van bekend of gevonden is. Hoezo weten we dan dat er 900 personen op die vermeende boot zaten? Hebben de overlevenden een telling gehouden voordat de boot zonk of zo? Of gisteren die boot van 300 personen in de probleem die naar een of ander kantoor in Rome hebben gebeld met de mededeling dat hun boot zonk. Er wordt ook best een loopje met de waarheid genomen. Al is het wel een groot probleem hoor. Je moet iets verzinnen dat die boten niet kunnen vertrekken, anders houdt je ze niet tegen.

Ik denk inderdaad niet dat ze met officiele passagierslijsten werken.

Degene die een dergelijke tocht overleven, ook weer gewoon terugsturen. Als je ze gaat opvangen, zijn er meer die het gaan proberen. De situatie in Libië hebben we idd zelf gecreëerd, dus moet je een manier vinden om ze niet in die bootjes te laten stappen. Alle andere Noord Afrikaanse landen hebben maatregelen genomen tegen dit soort gelukzoekers.

Super Moderator Satyr's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    0
    Weet je wat het is? Je kunt ze wel terug sturen, maar zal dat echt anderen weerhouden om het niet te proberen? Die mensen zijn wanhopig hè... En daar komt bij dat de teruggestuurde mensen vast niet met open armen ontvangen worden.

Lastig.
    -
    Waar Gods vrede sterft, daar tekenen zich de horens. Zijn hoeven trappen genade diep in de grond, tot de kerk vergaan is.
    En God huilt vroom alleen
    -

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2015
    vCash
    100
    Vang ze allemaal op, maar wel op één van de minst aantrekkelijke plekken in Europa. Siberië dus....

Het zijn vluchtelingen vaak, echt niet gelukzoekers. Natuurlijk zitten die er ook bij, maar daarom alles opvangen en snel duidelijkheid geven aan die mensen. Een oplossing heb ik daar ook niet voor, maar direct terugsturen vind ik echt niet kunnen. Ze stappen echt niet zomaar in die boot. Het rijke Europa heeft genoeg ruimte, geld en eten of ze een beetje veiligheid te geven.
    We zien de dingen niet zoals ze zijn, maar zoals wij zijn.

Forum Rechten