Pagina 218 van de 377 EersteEerste ... 118168208216217218219220228268318 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.171 tot 2.180 van de 3769

Onderwerp: De piramide

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maasveld Bekijk Berichten
    Voor het gros hier gaat het om het Nederlandse voetbal in zijn geheel. De zaterdagmensen maken er een zaterdag-zondag discussie van.
    Precies.

Niels5596
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Scout Bekijk Berichten
    Ah, het gaat snel Niels. Van 1x in de 100 jaar in een uurtje tijd naar 1x in de 10 jaar.
    Miezerig mannetje, Duitsland en boodschappen; wat heeft dat met een piramide te maken?

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.
    Het is vast een tijdje terug dat jij op de middelbare school hebt gezeten zeker? Met je 'snel van 100 naar 10 jaar'. Mijn zin was een stijlfiguur om precies te zijn een hyperbool.

Kortom, ik heb geen glazen bol. Ik weet ook niet hoe lang het gaat duren voordat dit probleem zich voordoet in mijn voorstel. Dat dit "probleem" zich veel en veel minder snel voordoet dan bij een mix, is een feit.

En noem de argumenten dan eens even op. Kom dan op, ik ga ervoor zitten. Je hebt namelijk geen argumenten voor een mix, behalve dan dat jouw groene clubje uit Haaksbergen een paar tientallen supporters meer krijgt bij thuiswedstrijden. En dat je dan tegen een pak en beet Spakenburg, Quick Boys of DOVO kan voetballen met een prachtige ambiance. Daar is iedere zondagfan jaloers op. Maar dat noem ik geen voordeel en dus is het een invalide argument.

Conclusie: Als ik zondagfan was geweest, dan had ik ook een mix gewild. Puur voor de sfeer en beleving. Niets anders. Dit is een logische 'als x, dan y'.
    Laatst gewijzigd door Niels5596; 26-12-17 om 13:53.

Bij een mix is het juist totaal geen probleem. Het is een typisch probleem van scheiding.

Niels5596
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maasveld Bekijk Berichten
    Bij een mix is het juist totaal geen probleem. Het is een typisch probleem van scheiding.
    Klopt, als je alles mixt. Tot en met de vijfde klasse standaard. Maar dat is onrealistisch dat dat systeem wordt gekozen. Zie ook mijn verhaal over de recreatieve voetballer van de vierde klasse B.

Daarom zeg ik ook de hele tijd: Óf alles mixen (echt alles dus) óf gescheiden houden de boel.

Een is onrealistisch, dus dan blijft twee over. Zo sta ik erin.

Heeft geen zin om argumenten te noemen, je verdraait ze toch zo dat het alleen in je eigen wereldje past.
    De wereld is net iets groter dan Katwijk en voor veel clubs (zowel zaterdag als zondag) buiten de bollenstreek is mixen een prima optie en uiteraard beter voor een gezonde piramide, maar nu val ik in herhaling.

Waarom is alles mixen onrealistisch? Als een club bij de KNVB hun voorkeursdag en tijdstip doorgeeft kan de KNVB daar toch rekening mee houden met de indeling van de competitie? Overigens ga je nu heel erg uit van clubs uit Zuid-Holland qua mixen en dat zij langere reistijden hebben, maar denk eens aan clubs als Be Quick? Die krijgen een stuk minder reistijd als er gemixt gaat worden.

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.
    En bij schorsingen biechten in de kerk?

Niels5596
    Guest
    Heeft geen zin om argumenten te noemen, je verdraait ze toch zo dat het alleen in je eigen wereldje past.
    De wereld is net iets groter dan Katwijk en voor veel clubs (zowel zaterdag als zondag) buiten de bollenstreek is mixen een prima optie en uiteraard beter voor een gezonde piramide, maar nu val ik in herhaling.
    Leg uit, waarom beter voor een gezonde piramide? Is dit weer zondaglogica? Met twee Topklasses (za-zo) heb je ook een piramide met verplichte dan wel vrijwillige promotie.

Flauwekul dus. Wat is je volgende argument, groene kikker?

Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels5596 Bekijk Berichten
    Conclusie: Als ik zondagfan was geweest, dan had ik ook een mix gewild. Puur voor de sfeer en beleving. Niets anders. Dit is een logische 'als x, dan y'.
    Klopt Niels.
    En men hoopt de neergang van het zondagvoetbal daarmee te stoppen.
    En dat door de lagere inkomsten voor de zaterdagclubs deze minder financiële middelen zullen hebben.
    Dat spelers en clubs daardoor minder reden zien om over te stappen naar de zaterdag.
    Dat je direct of op korte termijn ook zaterdagverenigingen moet verplichten op zondag te voetballen, waardoor ze ook een kopje kleiner worden gemaakt.
    Daarom zie je ook dat de roep om te mixen vrijwel uitsluitend uit de zondaghoek komt.
    En dan heb ik het er nog niet eens over dat de KNVB afspraken schendt, vooral ten faveure van zondagclubs.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels5596 Bekijk Berichten
    Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag
    Zonder het specifiek over de groene scout te willen hebben:
    Het is inderdaad zo dat bepaalde personen , bij gebrek aan argumenten, of domweg omdat ze het niet eens zijn met je mening , ( of in veel gevallen omdat men een hekel heeft aan het zaterdagvoetbal, of de traditie waar deze uit voortkomt ) onfatsoenlijk vervallen in op de man spelen, gaan schelden of gaan vloeken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fregge Bekijk Berichten
    En bij schorsingen biechten in de kerk?
    Biechten is katholiek. De zaterdagclubs hebben vooral hun wortels in de gereformeerde/hervormde kring.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten